Alexandra Olaru, Director Legal & External Affairs Vodafone: „Tehnologia aduce oamenii împreună pe teritorii creative pe care altfel le-ar fi înțeles și accesat mai greu”

ELLE: La ce te gândești când vorbești despre viitor? Care sunt primele lucruri care îți vin în minte? Alexandra Olaru: Viitorul este mult legat de fetița mea. Și despre oportunitățile pe care le va avea, despre alegeri, despre experiențe care să îi aducă bucurie și să îi stârnească emoție. Așadar alegeri, experiențe, emoții.

ELLE: Dar despre inovație?
A.O: Pentru mine este o legătură mare între inovație și învățare. Și cred în inovația care ajută ceea ce facem astfel încât să putem fi mai buni. Oameni mai buni, profesioniști mai buni, părinți mai buni…


ELLE: Ce rol joacă inovația într-o companie precum Vodafone?
A.O: Vodafone este despre inovație. Fiecare lucru mic într-o companie atât de mare este despre inovație. Pentru că trebuie să ajungă la peste 3000 de angajați și la peste 11 milioane de clienți doar în România. Vodafone este lider mondial în ICT și IOT, în acest moment conectăm peste 160 milioane de dispozitive în toată lumea. La Vodafone, inovația este strâns legată de responsabilitatea de a oferi cele mai bune servicii tuturor clienților, indiferent de zona în care aceștia se află.


ELLE: Ce aduce pozitiv tehnologia în viețile noastre? Dar în viața ta, în particular?
A.O: Sigur că pentru fiecare dintre noi, individual, aduce atât de mult cât o lăsăm să aducă. Pentru mine, tehnologia înseamnă simplificarea unor aspecte ale vieții care presupuneau înainte mult timp și incertitudine – de exemplu: plata facturilor, menținerea legăturilor cu cei dragi, schimbul rapid de informații, cumpărăturile, bucuria unei fotografii reușite sau condusul. O parte din ceea ce fac s-a simplificat radical pentru că pot avea o mai mare flexibilitate și acces imediat la informație. Dar tehnologia are de-a face acum cu fiecare aspect al vieții și a devenit o parte atât de firească a fiecărei zile. Folosită cu responsabilitate și, mai ales, că parte a unui univers mai larg, tehnologia ne susține în fiecare detaliu al vieții noastre – ne poate face mai rapizi și mai eficienți, dar, în același timp, salvează vieți și aduce bucurie și speranța chiar și acolo unde câteodată pare mai dificil să schimbi ceva.


ELLE: Care a fost aspectul AR care te-a marcat atunci când ai aflat pentru prima dată despre existența acestei tehnologii?
A.O: Îmi amintesc cât de mândri au fost colegii mei din departamentul de marketing al companiei pentru care lucrăm când au făcut prima campanie cu ajutorul AR. Emoția lor este cea care m-a marcat și mândria de a face o campanie în premieră.

ELLE: Știu că ești o pasionată de modă – cum vezi tehnologia făcându-și loc în felul în care ne vom îmbrăca sau ne vom gândi la haine în viitor, la modul ideal?
A.O: Sunt pasionată de frumos, iar moda este pentru mine parte din această pasiune mai largă. Nu cred că mai există o diferențiere între felul în care gândim tehologia și celelalte părți ale vieții noastre, iar în modă a generat o nouă direcție în accesorizare, stimulând creativitatea și educația vizuală. Simplul fapt că putem urmări live cele mai recente prezentări de modă are o componentă educațională de necontestat.


ELLE: Cum se împacă utilizarea tehnologiei cu partea manuală, artizanală, de meșteșug a modei?
A.O: Din ceea ce văd, încă se împrietenesc. Cred că tehnologia face mai ușoară transmiterea unor meșteșuguri, mai ales prin puterea de vizualizare a detaliilor, prin capacitatea de a reține informații complexe. Rămânem și aici la învățare și la bucuria, care vine cu timpul, de a face și a da mai departe ceva făcut de mâinile tale. Eu cred foarte tare în tezaurul care se transmite – și fiecare dintre noi are datoria de a căuta, menține și transmite mai departe tezaurul familiei sale. Așa, o bună parte din acest tezaur trece către o generație care poate va ști mai mult și va dori să îl folosească în moduri care nouă, astăzi, ne sunt de neimaginat. Tehnologia face această transmitere mai ușoară și, nu de puține ori, posibilă.


ELLE: Cum s-a născut ideea acestui parteneriat care implică și tehnologia, și moda? Care este cel mai interesant aspect al acestui prim experiment în această direcție, în România, pentru tine?
A.O: Ne-am dorit un proiect care să valorifice parte din puterea fiecărui brand și a fiecărui om care a făcut posibilă această copertă. Practic, este un proiect care a împrumutat de la fiecare ceea ce știm să facem mai bine și a pus împreună mult talent, frumusețe, știință și dorința de a face ceva nou. Evoluție. Inovație.


ELLE: Din poziția pe care o ocupi, cum ai spune că își aduce tehnologia aportul la creativitate? Poți să ne dai un exemplu?
A.O: Eu văd cum tehnologia aduce oamenii împreună pe teritorii creative pe care altfel le-ar fi înțeles și accesat mai greu. Și componenta această, alături de educație, stabilește un nou model de colaborare și eliberează mintea pentru proiecte care altfel ar fi greu de pus în practică. Sunt zeci de exemple care îmi trec prin cap, dar cel la care mă opresc este posibilitatea de a vizualiza ceva ce altfel ar fi fost inaccesibil sau greu accesibil. Cum ar fi un muzeu. Sau cum îmi vine o ținută. Poate cea de pe copertă.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro