Prezența designer-ului Raf Simons la Calvin Klein – după ce a fost director artistic al Dior timp de trei ani, pentru colecțiile haute couture, ready-to-wear și accesorii pentru bărbați și femei – se încheie în urma unui conflict de viziuni. Deși munca i-a fost admirată în industrie, Simons nu a putut rezona cu identitatea brand-ului american din punct de vedere comercial.
Se pare că întreruperea contractului era deja așteptată în industrie, după ce șeful executiv al Companiei Phillips-Van Heusen (cea care deține brand-ul), Emanuel Chirico, a criticat luna trecută performanțele financiare nesatisfăcătoare ale brand-ului sub conducerea lui Raf Simons.
„Ambele părți au decis în mod amical să renunțe la colaborare după ce Calvin Klein Inc. a dorit orientarea brand-ului spre o direcție care diferă de viziunea creativă a lui Simons', explică o declarație a companiei. Reprezentanții lui Simons au refuzat să comenteze situația.
Încă din 2016, designer-ul belgian, renumit pentru creațiile vestimentare pentru bărbați recognoscibile în toată lumea, precum și piesele semnate în cadrul colaborărilor cu Jil Sander și Dior, a primit un salariu în valoare de câteva milioane de dolari și funcția de director de creație, având control absolut asupra tuturor aspectelor legate de marketing și design pentru megabrand-ul american Calvin Klein.
Mai multe persoane din industria modei au afirmat că decizia de a oferi această poziție unui designer cu experiență în crearea unor ținute cu un concept diferit de ceea ce propune brand-ul american, cunoscut pentru piesele din denim, lenjerie intimă și marketing provocator, a fost foarte riscantă.
Alături de Raf Simons, Calvin Klein a sperat să transforme identitatea brand-ului într-o organizație comercială foarte puternică. Încă de la început, însă, nu a existat o conexiune între viziunea personală a designer-ului și nevoile brand-ului, recunoscut mai puțin pentru creațiile inedite și mai mult pentru producția în masă a unor piese cu care se identifică, o zonă în care Simons nu are experiență.
Cu toate acestea, Simons ne-a demonstrat că se poate adapta și nevoilor impuse din jur, trecând de la creațiile haute couture la denim clasic și lenjerie intimă, și alegând surorile Kardashian pentru a le purta în reclamele Calvin Klein.
Citește și:
Dolce & Gabbana, obligat să anuleze prezentarea de modă din Shanghai în urma unei campanii rasiste
Foto: Arhiva Revistei ELLE