Săptămâna Modei Couture a avut loc la Paris, în ciuda cazurilor ridicate de Covid raportate în capitala modei. Iată câteva dintre cele mai relevante show-uri care au fost prezentate în aceste zile.
Prințesa Charlotte Casiraghi a deschis show-ul Chanel Couture călare, iar audiența a rămas uimită atât de eleganța acesteia, cât și de rafinamentul întregului show semnat de Virginie Viard! „Este o colecție pentru vară, așa că este foarte fresh chiar dacă are multe broderii”, a spus Viard în timpul fitting-urilor. Inspirația acestei colecții vine din anii ’20, mai spune Viard.
O altă colecție briliantă este cea semnată de un geniu al vremurilor noastre, numit Daniel Rosberry, pentru Schiaparelli. Rosberry a demonstrat și de această dată că a înțeles-o pe deplin pe Elsa Schiaparelli și că a reușit să readucă creațiile și suprarealismul ei în epoca noastră, în 2022!
Maria Grazia Chiuri (Dior) a declarat că această colecție este dedicată conexiunilor umane. „Probabil sunt puțin demodată, dar sunt mult mai interesată de ce se întâmplă în realitate și de a petrece timp cu oameni adevărați”, mai spune Chiuri în contextul discuției globale legate de Metaverse.
Pier Paolo Piccioli (Valentino) și-a schimbat propria regulă de această dată, încercând să își „construiască” siluetele pe 10 modele, nu doar pe un model al casei, așa cum o făcea până acum. Rezultatul? Piese diverse, construite direct pe siluetele modelelor de vârste și proporții diferite… Practic, Piccioli a demonstrat cum poți construi o siluetă în jurul corpului unei femei, și nu invers.
Viktor & Rolf și-au „alungit” ținutele creând pentru fiecare dintre acestea niște structuri speciale care ridică umerii, transformând întreaga colecție într-una suprarealistă. Efectul este unul straniu, dar spectaculos. Viktor Horsting a declarat însă că piesele lor se pot purta și fără aceste structuri speciale.
Glenn Martens, directorul creativ al brandului Y/Project a fost și cel care a creat colecția Haute Couture semnată Jean Paul Gaultier, după ce în sezonul trecut a fost viziunea lui Chitose Abe, designerul Sacai. Martens a reușit să dea clasicelor dungi, marca Gaultier, o nouă interpretare și, de fapt, a dat întregii colecții un aer ludic și funny. „Fac asta pentru un singur sezon, așadar nu am încercat să găsesc o nouă viziune pentru brand, este un exercițiu total diferit. Această colecție este o celebrare pentru Gaultier.”, spune designerul. Martens a petrecut mult timp studiind femeia pentru care a creat Gaultier atâția ani și a reușit să reinterpreteze într-un mod atât de personal „momentele” iconice ale lui Jean Paul Gaultier.
Foto: PR, Instagram