Gențile și rucsacurile din nailon de la Prada au devenit în timp un clasic extrem de popular. Acum, materialul iconic a primit o actualizare sustenabilă, prin colaborarea brandului cu producătorul de fibre textile Aquafil.
Din fericire, industria modei de lux nu mai poate evita sustenabilitatea. Cei mai mulți dintre clienți așteaptă acum transparență în ceea ce privește originea materialelor, condițiile de producție și modul de livrare utilizate de brandurile de la care cumpără. Industria modei este încă al doilea mare poluator din lume, iar pentru un viitor sustenabil, este important ca marile mărci să conștientizeze această realitate și să participe activ la ea. Prada a recunoscut nevoia urgentă de acțiune și lansează o primă colecție de genți din nailon, fabricate în totalitate din materiale reciclate. Ca și poliesterul, nailonul este o fibră sintetică și este prin urmare un produs sintetic care nu se poate descompune în mod natural.
Re-nailonul, pe de altă parte, pe care îl folosește Prada acum pentru produsele sale, este fabricat din plastic găsit în mare, plase de pescuit și deșeuri de fibre textile și poate fi reciclat la infinit fără o pierdere a calității. Linia include deja șase piese clasice, inclusiv două modele de rucsacuri și popularele borsete.
„Acest proiect subliniază eforturile noastre continue de promovare a unui brand responsabil', a declarat într-o declarație oficială Lorenzo Bertelli, șef de marketing și comunicare la Grupul Prada. „Această colecție ne va permite să ne aducem contribuția și să dezvoltăm produse fără a consuma noi resurse.' Prada intenționează să-și extindă în continuare planurile de sustenabilitate și să utilizeze până în 2021 numai Econyl. În plus, o parte din încasările din noua colecție de genți se vor adresa proiectelor de protecție a mediului, iar label-ul lucrează și cu UNESCO pentru a oferi studenților diverse activități educaționale orientate către mediu.
După cum sugerează aceste modificări, sustenabilitatea pare a fi pentru Prada mai mult decât o simplă strategie de vânzare. Casa de modă a mai făcut anunțul că pentru colecția de primăvară – vară 2020 a renunțat complet la blana naturală. Miuccia Prada, directorul de creație al grupului, a menționat în această privință: „Concentrându-ne pe materiale inovatoare, ne putem dedica unor noi posibilități de proiectare creativă și, în același timp, putem răspunde cererii de produse fabricate etic'.
Citește și:
Top 8 tricouri funny sub 90 lei
Text: Daria Georgescu
Foto: PR