(P) Pandora, o poveste pentru colecționarii de amintiri

Pandora celebrează 20 de ani de Pandora Moments și ne provoacă să rememorăm toate momentele pe care le-am marcat prin talismanele pe care le purtăm mereu cu noi.

La aniversarea de 20 de ani, brand-ul Pandora ne provoacă ne ne amintim toate clipele pe care le-am considerat atât de speciale încât le-am marcat cu ajutorul unui talisman și ne vorbește despre puterea colecțiilor. Și e adevărat, într-o măsură sau alta colecționăm fiecare câte ceva, fie că este vorba despre obiecte sau despre momente. De ce o facem? Asta urmează să afli.

Ce ocazie poate fi mai nimerită decât o aniversare pentru ca brand-ul Pandora să exploreze colecțiile ce ne pot conecta cu cei dragi și ne pot aduce bucurie? Fanii mărcii știu deja că în acești 20 de ani au putut să colecționeze, alegând dintre 800 de varietăți de talismane. Acum Pandora se întreabă de ce o fac, iar răspunsul vine chiar de la un specialist.

Psihologul Honey Langcaster-James spune că „pentru unii dintre noi, este adrenalina căutării, iar pentru alții, colecțiile sunt mai personale și reprezintă o poartă către un moment din timp'. E clar, așadar, că legăm colecțiile de amintiri și le folosim pentru a rememora locuri sau oameni dragi. Iar ceea ce reprezintă cu adevărat o colecție și ce o face unică vine din caracterul celui care o strânge, punând în ea nu doar obiecte, ci și sentimente.

Azi colecționăm parcă mai mult ca oricând imagini, fișiere, filme, melodii, și investim fiecare lucru pe care alegem să îl păstrăm în colecțiile noastre atât de personale cu semnificație, transformându-l în ceva cu adevărat prețios.

Același lucru se întâmplă și cu talismanele Pandora. „Admiratoarele brand-ului iubesc să colecționeze, pentru că talismanele noastre le reprezintă. De-a lungul anilor am observat că cele mai vândute piese evoluează împreună cu viața lor, așa încât putem observa conexiunea cu consumatorii noștri în timp ce ei cresc. În mod particular, talismanele noastre cele mai populare pot avea însemnătate simbolică pentru oameni', spune Stephen Fairchild, Chief Product Officer Pandora. „Fanii noștri colecționează ca un mod de exprimare de sine, a pasiunilor sau a priorităților acestora, fiecare spunând o poveste cu ajutorul brățării'.

Poate așa se explică faptul că, doar în 2019, Pandora a vândut 96 de milioane de bijuterii, cu cel mai popular produs, talismanul Dreamcatcher, fiind vândut în peste 800.000 piese de la lansarea sa în 2018.

„Odată cu trecerea timpului, colecțiile noastre și semnificația lor pentru noi se poate schimba, fiind totuși ceva ce rămâne la fel în a avea o colecție și a avea posibilitatea de a revizita o amintire cu ajutorul unui obiect care ne aduce confort și bucurie într-o perioadă stresantă sau de schimbare', mai spune Honey Langcaster-James.

„În acest moment, cu toții ne confruntăm cu momente dificile nemaiîntâlnite și mergem spre necunoscut împreună', susține Fairchild. „Din această cauză, ideea de a rămâne conectați unul cu celălalt rămâne mai importantă ca niciodată'.

Pandora Moments, o piesă emblematică pentru amintirile tale

Tot la aniversare, Pandora celebrează și renumita brățară cu talismane Pandora Moments, relansând, în fiecare lună, unul dintre cele 12 talismane originale din arhiva Pandora (care va fi dezvăluit pe data de 20 a fiecărei luni – poți urmări lansările pe rețelele de socializare și pe www.pandora.net).

Designul brățării Pandora Moments are o semnificație aparte, pentru că reunește moștenirea brand-ului cu viziunea pentru viitor a acestuia, ele regăsindu-se într-o stratificare complexă a elementelor care fac atât de recognoscibil brand-ul Pandora: logo-ul, monograma și coroana.

Brățara a fost folosită, vreme de 20 de ani, de femei din toată lumea pentru a-și spune poveștile, înșirând pe ea, ca și cum ar fi pictat pe o pânză albă, amintiri, reușite și momente speciale care au luat forma talismanelor. În tot acest timp și în acest fel s-a creat și o comunitate de femei, un trib care alege să se exprime și care este reunit de autenticitatea trăirilor. Despre ele, Stephen Fairchild, cel care ghidează creativ compania încă din 2011, spune că „ne-au ajutat să construim acest brand prin minunatele povești pe care le-au împărtășit cu noi, ceea ce înseammnă că ele au devenit sufletul și vocea Pandora. Aniversarea de 20 de ani a brățării Pandora Moments celebrează două decade de depășire a granițelor, oferindu-le femeilor de toate vârstele și etniile o modalitate de a interpreta și personaliza modelele noastre în modul lor unic. Când își împărtășesc poveștile și pasiunile prin intermediul brățărilor cu talismane este o oportunitate pentru ele să se gândească la momentele cu însemnătate din viața lor'.

Inovație în exprimarea identității

Fairchild spune că Pandora a căutat, în acești 20 de ani, să fie în pas cu inovația. „Reimaginând design-uri existente și creând unele noi, folosind tehnici de o măiestrie fără rival, brand-ul a continuat să livreze fanilor produse noi pe care aceștia și le pot însuși. Aceste inovații încep cu brățara Pandora Moments.' Chiar faptul că eforturile lor s-au concentrat pe această brățară reprezintă, în sine, o inovație, dar seria lor a continuat, prin introducerea unui nou metal, Pandora Rose, utilizat atât pentru brățări, cât și pentru talismane, care s-a bucurat de un succes deosebit. A urmat evoluția aplicării emailului pentru talismane, încorporând teme noi, precum natura, și tehnici care au permis un nivel extraordinar al detaliilor. Apoi au urmat colecții realizate în colaborare, precum Harry Potter x Pandora și colecția Pandora Me, în parteneriat cu Millie Bobby Brown. Stephen Fairchild, Chief Product Officer Pandora, le acordă credit lui Francesco Terzo și A. Filippo Ficarelli, creativii brand-ului, pentru toate aceste lucruri.

Cei doi s-au alăturat brand-ului în 2016 și se ocupă nu doar de partea estetică a pieselor Pandora, ci și de îmbunătățirea funcționalității și a componentelor tehnice ale fiecărei piese.

„Am creat noi metode de a folosi modelul emblematic Pandora cu lanț clasic (stil șarpe), experimentând cu diferite versiuni de pandantive, inele și cercei. O nouă brățată Pandora Moments prezintă o nouă închizătoare modernă, care a fost proiectată pentru ușurința purtării, dar și pentru siguranța prinderii. În colecția Pandora Signature, am folosit noua monogramă în forma coroanei O Pandora, actualizată cu o formă circulară, ca formă de bază, iar după ne-am jucat cu elemente geometrice și linii într-un mod pe care nu l-am mai încercat până acum. Noile inele de inspirație arhitecturală din această colecție au, de pildă, forme circulare suprapuse, ce necesită retușări manuale neobișnuite, realizate de meșterii noștri din Thailanda'.

Creații pentru fiecare dintre noi

Ca fiecare dintre noi, femeile care le purtăm, fiecare bijuterie Pandora este unică, iar lucrul acesta se datorează meșteșugului manual implicat în procesul de producție. Deși pot părea la fel la o primă privire, există diferențe aproape insesizabile între ele, care le fac cu atât mai speciale.

„Meșteșugul bijuteriilor este o artă în sine. Mulți oameni folosesc automatizarea, dar noi creăm bijuteriile Pandora cu ajutorul mâinilor pricepute ale meșterilor noștri thailandezi, în cadrul fabricilor moderne. Îi consider ca fiind parte din familie, cunoscându-i pe mulți dintre aceștia de ani de zile, iar fără ei nu ar fi posibil să facem ceea ce facem', mai spune Fairchild.

Fiecare bijuterie este unică, dar elementele de design reprezentative brand-ului rămân constante în toate colecțiile, de la argintul 925 100% reciclat până la motivele emblematice precum logoul Pandora, inimile decupate, pavé-ul strălucitor și modelul cu lanț clasic. Indiferent ce piesă porți, esența Pandora strălucește.

Viitorul poveștii Pandora

Pandora are multe de celebrat, dar are și o viziune fermă pentru viitor. Fairchild vorbește despre experimentarea cu noi metale și materiale, îmbogățind practicile de sustenabilitate, un proces de producție mai eficient și testarea de noi tehnologii, pentru a explora produse potențiale precum bijuteriile de tip „wearable'.

„Ne dăm toata silința să excelăm prin inovații pentru ca Pandora să evolueze împreună cu consumatorii săi și să descoperim noi metode de a le veni în întâmpinarea dorințelor acestora. Totuși, mereu vom păstra tradițiile noastre de a spune povești, de a încuraja exprimarea de sine și colecționarea bijuteriilor. Istoria evoluează, dar nu vom uita niciodată valorile noastre de bază'.

Citește și:
Milano Fashion Week – o săptămână atipică

Foto: Pandora

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din fashion