O nouă surpriză ȋn lumea modei: Demna Gvasalia este noul director de creație Gucci

Designer-ul georgian Demna Gvasalia se mută, după zece ani, de la Balenciaga la Gucci.

O nouă surpriză ȋn lumea modei: Demna Gvasalia este noul director de creație Gucci

Industria modei se află ȋntr-un moment cel puțin interesant, ȋn care rotirile direcțiilor de creație continua să surprindă mai plăcut sau mai puțin plăcut. Cea mai recentă schimbare se numește Demna Gvasalia, care a fost anunțat, de casa de modă italiană Gucci, drept noul său director de creație.

Designer-ul de origine georgiană ȋn vârstă de 43 de ani își părăsește postul de la Balenciaga după zece ani, unde a avut un impact de netăgăduit, oferind mărcii, din 2015, o estetică dark, bazată streetwear. Făcând acest lucru, el a definit o eră a modei și a ajutat casa de couture pariziană să obțină o creștere considerabilă.

Demna a îmbrăcat-o pe Kim Kardashian, pentru Met Gala, din cap până în picioare în negru, a creat un nou episod The Simpsons pentru un show Balenciaga, a transformat blugii și tricourile în couture și și-a trimis modelele pe podium prin furtuni de zăpadă și noroi.

Designer-ul va crea ultima sa colecție pentru Balenciaga pentru show-ul couture din iulie 2025. Apoi va prelua funcția la Gucci. O primă colecție Gucci, cu Demna la cârmă, nu este așteptată înainte de septembrie. Balenciaga nu a anunțat încă niciun succesor.

Demna Gvasalia a spus într-un comunicat de presă al companiei că așteaptă cu nerăbdare să scrie un nou capitol pentru Gucci: „Sunt foarte încântat să devin parte din familia Gucci. Este o onoare să contribui la o casă pe care o respect profund și pe care o admir de mult.”

„Autoritatea modei” este prioritatea pentru Gucci, a spus Francesca Bellettini, CEO adjunct al Kering. Grupul francez de lux deține atât Gucci, cât și Balenciaga, Gucci fiind marca mai mare. „Demna este capabil să interpreteze astăzi cultura contemporană și să definească ce înseamnă luxul pentru o generație tânără și pentru viitor”, a declarat Stefano Cantino, CEO Gucci. Și a continuat cu un anunț clar: „Viziunea lui Demna pentru Gucci nu va arăta ca cea pentru Balenciaga. Intenția lui este să creeze ceva potrivit pentru Gucci.”

Demna Gvasalia va prelua o casă de modă care nu și-a găsit în ultimii ani liniștea. La începutul lunii februarie, fostul director de creație Sabato De Sarno a părăsit Gucci după doar doi ani la conducere. Sosirea sa acolo a adus cu sine un rebranding major: magazinele, materialele de ambalare și campaniile publicitare au fost scăldate în roșul lui visiniu, numit „Rosso Ancora”. Estetica casei Gucci s-a orientat către basic-uri de lux, cu ornamente precum franjuri, sclipici sau pantofi cu platformă.

Cu toate acestea, vânzările mărcii au continuat să scadă. În octombrie 2024, proprietarul Kering a instalat un nou CEO, Stefano Cantino. Apoi a urmat în februarie plecarea lui Sabato De Sarno. Ultima prezentare Gucci din februarie, de la Milano, a fost proiectată de echipa de design a mărcii.

Gucci este, de fapt, o casă cel mai bine cunoscută pentru clasici precum mocasinii Horsebit și geanta Bamboo. Dar și pentru perioada sa de glorie, sub Tom Ford în anii nouăzeci și începutul anilor 2000 și recent sub Alessandro Michele. În calitate de director creativ între 2015 și 2022, acesta a oferit casei o identitate eclectica, complet nouă, care a dublat vânzările. Astfel, nu ne putem decât imagina presiune care apasă pe umerii lui Demna. Să vedem!

Citește și:
Fashion trend: Griul la putere

Foto: Profimedia

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din fashion