Este o zi buna pentru cei care iubesc animalele. Grupul Yoox Net-a-Porter, din care fac parte site-urile de retail Net-a-Porter, Mr Porter, Yoox si The Outnet, renunta complet la comercializarea produselor din blana naturala.
Magazinele online nu sunt primele care fac acest pas. Dupa ce brand-uri precum Stella McCartney au dovedit ca pot ramane competitive pe piata abordand politici lipsite de cruzime fata de animale (Stella este cunoscuta ca fiind vegetariana si si-a construit brand-ul pornind de la acest lucru, fara sa foloseasca vreodata piele naturala, blana sau pene), multi alti designeri i-au urmat exemplul. Acum, Armani, Hugo Boss, Calvin Klein, Tommy Hilfiger si Ralph Lauren s-au alaturat curentului si au renuntat la folosirea blanurilor naturale.
Decizia grupului Yoox Net-a-Porter vine ca o surpriza extrem de placuta, mai cu seama ca retailerul obisnuia sa vanda produse ale unor marci specializate in productia de piese vestimentare din blana, precum Fendi sau Burberry.
Matteo James Moroni, reprezentantul companiei in probleme de sustenabilitate, a declarat: Grupul a ales sa gestioneze in mod responsabil impactul asupra mediului. Aceasta initiativa a inceput inca din 2009, cand ne-am lansat primul program de sustenabilitate, YOOXYGEN.’ Mai mult, gigantul fashion isi doreste sa se pozitioneze drept un agent al schimbarii in industrie de acum inainte. Angajamentul nostru a fost inspirat de un proces educativ riguros privind protectia animalelor si a drepturilor lor. Scopul nostru este sa generam schimbare in industrie, inovand si conducand prin puterea exemplului.’
Citeste si:
Fendi colectia primavara-vara 2017
Activistii pentru drepturile animalelor deja au salutat decizia, pe care o considera un pas inainte pentru intreaga industrie si despre care spera ca va inspira multe alte marci sa faca pasi in sensul sustenabilitatii si a eliminarii cruzimii fata de animale din procesul de productie.
Foto: Imaxtree