Cu o tradiţie de aproape 90 de ani în industria vânzării de produse de lux, Barneys trece prin o a treia astfel de perioadă de criză.
Prima dată a declarat faliment în 1996 cu scopul renegocierii contractului cu compania japoneză de care aparţinea, Istean, dar şi din cauza costurilor cu chiria. De atunci, a mai fost la un pas de repetarea evenimentului în 2012, însă preluarea de către fondul speculativ Perry Capital a reuşit să acopere datorii în valoare de 540 de milioane de dolari.
Cea mai recentă întâmplare poate fi legată de mai multe cauze precum: creşterea chiriilor pentru sediile magazinului, tendinţa consumatorilor de a-şi face cumpărăturile online, dar şi posibilitatea acestora de a achiziţiona produsele direct de la brandurile căutate.
În ceea ce priveşte chiria notoriului magazin de pe Madison Avenue, se speculează o creştere a acesteia cu 14 milioane de dolari, ajungând la 30 de milioane de dolari în luna ianuarie a acestui an. În plus, preferinţele cumpărătorilor devin evidente şi în privinţa altor nume mari din industrie precum Nordstrom, Macys sau Neiman Marcus, care întâmpină probleme similare. Este clar că oamenii nu mai sunt dispuşi să apeleze la intermediari pentru a obţine cea mai bună selecţie, sacrificând avantajul preţurilor mai scăzute de care se bucură atunci când achiziţionează direct de la designeri.
Soluţia găsită în această situaţie de conducerea Barneys este închiderea a 15 magazine din totalul de 22. Cu toate acestea, este necesară o reală schimbare pentru adaptarea la condiţiile pieţii şi nevoile cumpărătorilor. În lipsa ei, tradiţia numelui va cântări prea puţin pentru a meţine magazinul în industrie.
Text: Oana Docan
Foto: Shutterstock