Ieri a avut loc, în grădinile Palais Royal din Paris, primul fashion show Virgil Abloh pentru Louis Vuitton.
Virgil Abloh, designerul care a lansat acum patru ani brandul de mare succes Off-White cu dorința de a aduce streetwear-ul în lumea high fashion, are o teorie despre ce a însemnat pentru el să ajungă în topul industriei de modă.
În al său „Vocabular după Virgil Abloh”, un fel de dicționar personal înmânat ieri invitaților la primul lui show pentru Louis Vuitton, el a dat această definiție luxului: „o marcă ale cărei valori, coduri și calități au fost multă vreme privilegiul celor puțini, până când o nouă generație a cucerit-o.” Și tot din acest dicționar: „3% este procentul exact necesar pentru a transforma un obiect normal în ceva special”.
Colecția primăvară-vară 2019 pentru bărbați creată de Abloh a dat semnalul unei noi ere: nici streetwear pur, nici lux convențional, ci mai degrabă ceva între cele două, marcând un teritoriu absolut nou în modă. Designerul a început show-ul cu o serie de ținute albe, apoi din ce în ce mai colorate, urmându-și ideea de lumină albă care întâlnește o prismă și explodează apoi în toate culorile curcubeului. Aceeași idee a fost ilustrată și prin colorația podiumului, într-un gradient ROGVAIV, și prin tricourile colorate purtate de cei 700 de studenți la Design care au flancat podiumul, fiecare fiind îmbrăcat în culoarea zonei în care a fost poziționat.
La show au defilat pe podium mai mulți prieteni ai designerului, printre care Asap Nast, Playboi Carti, Kid Cudi, Dev Hynes și Theophilus London, iar printre invitați au fost văzute o mulțime de vedete – Rihanna, Kanye West, Kim Kardashian, Naomi Kampbell, Travis Scott, Bella Hadid și alții.
La finalul prezentarii, Abloh și mentorul său, Kanye West, s-au îmbrățișat strâns minute în șir, lăsând asistența să le vadă lacrimile de bucurie.
Foto: Louis Vuitton