De cand a luat in primire carma casei Chanel, intr-o zi atat de indepartata de noi incat se pierde in negura vremurilor (de fapt, din 1983), Karl Lagerfeld nu a facut altceva decat sa onoreze mostenirea atat de pretioasa lasata de Gabrielle insasi.
De la tweed la bijuteriile gablont, de la camelii la little black jacket, de la mariniera la espadrile, toate elementele specifice casei au fost reinterpretate in atatea feluri incat ne intrebam in fiecare sezon pana unde poate merge creativitatea designerului. Dar poate nimic din ceea ce face Lagerfeld astazi nu spune mai tare si mai raspicat Chanel’ decat ironia, intentia subversiva cu care el inzestreaza lejer fiecare dintre hainele pe care isi pune semnatura.
Pentru aceasta toamna, Lagerfeld a adus moda intr-un supermarket. Iar daca aceasta nu este o declaratie autoironica despre consumerism si despre felul in care moda a devenit astazi efemera (chiar daca poarta o eticheta atat de prestigioasa), atunci nu stim ce mai este.
Asa ca tenisii, tinutele sport, colantii gauriti, finisajele care amintesc de tehnicile couture, salopetele, dar si piesele mai sobre, reinterpretate in culori stridente, nu fac altceva decat sa ofere o multime de alternative pentru consumatoarea de Chanel (si de moda) de astazi. Care este, asa cum si-o imagina si mademoiselle Chanel, aceeasi femeie moderna, sigura pe ea si pragmatica.
Foto: Imaxtree