Designerul columbian Haider Ackermann a fost numit director de creatie pentru celebrul brand de lux dedicat barbatilor, Berluti.
Haider Ackermann a preluat postul de la Alessandro Sartori, care, dupa 5 ani s-a reintors la Ermenegildo Zegna ca director artistic.
Berluti a inceput in 1895 ca brand de lux de pantofi, urmand ca in 1993 sa fie achizitionat de LVMH si sa se extinda in aria accesoriilor si, mai tarziu, sa lanseze si o linie vestimentara.
Absolvent al Academiei Roiale de Arte Frumoase din Belgia, Haider Ackermann a lansat in 2003 brandul ce ii poarta numele. Desi este cunoscut in principal pentru creatiile sale pentru femei, prima sa colectie pentru barbati fiind lansata abia in 2013, Ackermann a ales sa se alature brandului Berluti deoarece parea [un pas] firesc'.
Prima colectie creata de el va fi cea pentru sezonul toamna iarna 2016-2017, iar designerul a declarat deja ca va fi una care sa inspire atitudine si unicitate.
El va participa la tot procesul creativ, pornind de la accesorii si piese vestimentare si pana la campaniile publicitare si la prezentarea magazinelor Berluti. Casa de moda spera, astfel, sa capete o identitate moderna si casual, cum este cea care l-a consacrat pe Haider Ackermann si care i-a adus admiratori precum Kanye West sau Tilda Swinton.
Haider Ackermann nu va renunta insa la brandul sau, lucrand in continuare atat pentru linia sa pentru femei, cat si cea pentru barbati.
Text: Bianca Mihaela Barsan
Foto: Arhiva Revistei ELLE