Maria Grazia Chiuri s-a întors în timp cu noua colecție Dior, mai precis, în anul 1968.
În luna mai a anului 1968, în Paris, erau inițiate primele proteste studențești. În același an, în fața magazinului Dior, câteva tintere femei protestau și ele, însă dintr-un alt motiv: nu găseau de cumpărat destule fuste mini înăuntru.
Sfârșitul anilor 60 a însemnat empowerment pentru femei – iar Maria Grazia Chiuri, directorul creativ Dior, a valorificat acest lucru în colecția sezonului următor. Nu e prima oară când Chiuri își bazează colecția pe mesaje feministe – de fapt, face acest lucru de când a preluat cârma Dior, un brand de lux care avea oricum o istorie în ceea ce privește emanciparea femeilor. Dar Maria Grazia Chiuri a dus lucrurile și mai departe, în contextul evenimentelor actuale. Folosind, în sezoanele trecute, citate din Chimamanda Ngozie Adichie și Linda Nochlin și acum din Hillary Clinton („Drepturile femeilor sunt drepturile omului'), Chiuri demonstrează că, într-adevăr, pentru ea, feminismul nu este doar o unealtă de marketing.
Într-un decor realizat din fragmente de ziare și reviste vintage, din anii 60, și citate empowering, cum era cel menționat mai devreme, modele îmbrăcate în haine ce evocă sfârșitul anilor 60 – prin detalii de broderie și croșetate, piese din patchwork (format din bucăți de imprimeuri vintage Dior), jachete inspirate din uniformele școlare și kilt-uri în carouri – au defilat în spiritul Dior, sau, mai bine zis, în noul spirit Dior.
Deși mulți designeri care au prezentat până acum în cadrul Săptămânilor Modei au evitat totalmente subiectul politicii, 2018, că și 2017, de altfel, este un an în care mișcările sociale au un impact enorm asupra societății și, implicit, a modei, iar Maria Grazia Chiuri a decis să se raporteze la o altă perioadă puternică din istorie și să nu ignore acest lucru.
Foto: Imaxtree