Designerul japonez Issey Miyake s-a stins din viață la vârsta de 84 de ani după ce a fost diagnosticat cu cancer la ficat.
Designerul japonez Issey Miyake, renumit pentru stilul său de îmbrăcăminte plisată care nu se șifonează niciodată și care a produs gulerul negru înalt, semnătura prietenului și fondatorului Apple Inc, Steve Jobs, a murit la vârsta de 84 de ani în urma diagnosticului de cancer.
Miyake, al cărui nume a devenit un sinonim al prozelitismului economic și vestimentar al Japoniei în anii 1980, a murit pe 5 august din cauza cancerului la ficat, a precizat agenția de presă Kyodo. Cunoscut pentru caracterul său practic, se spune că Miyake ar fi vrut să devină fie dansator, fie atlet, înainte ca citirea revistelor de modă ale surorii sale să îl inspire să schimbe direcția, aceste interese inițiale fiind considerate a fi în spatele libertății de mișcare pe care o permit hainele sale.
Miyake s-a născut în Hiroshima și avea șapte ani când bomba atomică a fost lansată asupra orașului, în timp ce el se afla în clasă. Mai târziu, a fost reticent să vorbească despre acest eveniment. În 2009, scriind în New York Times ca parte a unei campanii pentru a-l determina pe președintele american de atunci, Barack Obama, să viziteze orașul, el a declarat că nu a vrut să fie etichetat drept „designerul care a supraviețuit” bombei.
„Când închid ochii, încă văd lucruri pe care nimeni nu ar trebui să le experimenteze vreodată. Am încercat, deși fără succes, să le las în urmă, preferând să mă gândesc la lucruri care pot fi create, nu distruse, și care aduc frumusețe și bucurie. Am gravitat spre domeniul designului vestimentar, în parte pentru că este un format creativ, modern și optimist.”, a scris el, adăugând că, la trei ani de la bomba de la Hiroshima, mama sa a murit din cauza expunerii la radiații.
După ce a studiat designul grafic la o universitate de artă din Tokyo, a învățat design vestimentar la Paris, unde a lucrat cu renumiții creatori de modă Guy Laroche și Hubert de Givenchy, înainte de a se îndrepta spre New York. În 1970 s-a întors la Tokyo și a fondat Miyake Design Studio.
La sfârșitul anilor 1980, a dezvoltat un nou mod de plisare, înfășurând țesăturile între straturi de hârtie și introducându-le într-o presă termică, iar hainele își păstrează forma plisată. Tceastă metodă a dus la dezvoltarea liniei sale emblematice „Pleats, Please”.
În 2016, când a fost întrebat care crede că sunt provocările cu care se vor confrunta viitorii designeri, a indicat ziarului britanic Guardian că nu vor mai fi atât de mulți consumatori de modă.
„S-ar putea să fim nevoiți să trecem printr-un proces de subțiere. Acest lucru este important. La Paris, îi numim couturiers pe cei care fac haine, ei dezvoltă noi articole vestimentare, dar, de fapt, munca de designer constă în a face ceva care să funcționeze în viața reală.”, a spus designerul.
FOTO: Profimedia