Kenzo Takada a murit astăzi, la vârsta de 81 de ani, în urma infectării cu noul coronavirus, anunțul fiind făcut de purtătorul de cuvânt al acestuia.
Kenzo Takada, designer-ul de origine japoneză, a murit astăzi în urma infectării cu noul coronavirus, potrivit unui purtător de cuvânt al acestuia, citat de presa franceză. Kenzo Takada a murit la un spital din Neuilly-sur-Seine la vârsta de 81 de ani.
„Kenzo Takada s-a stins din viață duminică, 4 octombrie 2020, la Spitalul american din Neuilly-sur-Seine din cauza afecțiunilor provocate de Covid-19„, conform comunicatului transmis de purtătorul de cuvânt. „Designer-ul Kenzo Takada nu a încetat niciodată să celebreze moda și arta de a trăi”, a mai spus acesta.
„Cu o mare tristețe, am aflat de moartea domnului Kenzo Takada. Energia uimitoare, bunătatea, talentul și zâmbetul lui erau molipsitoare”, a transmis Felipe Oliveira Baptista, directorul de creație KENZO.
Moartea lui Kenzo Takada vine la 50 de ani după ce a lansat prima sa colecție la Paris. Kenzo Takada a fost primul designer japonez care s-a făcut remarcat la Paris, acolo desfășurându-și activitatea. S-a născut în 1939, lângă Osaka, iar în 1965 a venit din Japonia în Franța, atunci începându-și și cariera în modă. Inițial plănuise o scurtă ședere în capitala Franței, dar Parisul a devenit în cele din urmă casa lui. În 1970 a creat prima sa colecție pentru femei, în 1983 a avut primul show pentru bărbați, iar în 1988 a lansat primul său parfum. În 1993, brand-ul Kenzo a fost cumpărat de către grupul de lux LVMH, iar în 1999 Takada s-a retras din companie.
În 2019, într-un interviu pentru CNN, Kenzo Takada a vorbit despre munca sa, mărturisind că pentru el nu mai este o prioritate moda de lux. „Încă schițez, dar nu pentru moda de astăzi. Îmi place moda, dar în modă trebuie să faci ceva nou în fiecare sezon: filmări noi, concepte noi, materiale noi, fiecare lucru se schimbă atât de repede”, a declarat el. „Așa că m-am oprit la momentul potrivit, cred. Acum fac costume pentru operă”, a continuat acesta.
Foto: Profimedia