Lee îl înlocuiește pe Riccardo Tisci, care a renunțat la funcția sa la doar câteva zile după ce ȋși prezentase colecția de primăvară - vară 2023.
Începând cu data de 3 octombrie 2022, Lee va lucra la sediul Burberry din Londra și va fi direct subordonat directorului executiv, Jonathan Akeroyd.
Din 2018 până în 2021, designer-ul a fost director de creație la Bottega Veneta. Înainte de aceasta, a fost director de design ready-to-wear la Celine, dar a lucrat și pentru alte case celebre precum Maison Margiela, Balenciaga și Donna Karan.
În noul său rol, Lee va supraveghea toate colecțiile Burberry și va prezenta, în februarie 2023, propria colecție de debut la Săptămâna Modei de la Londra.
Jonathan Akeroyd, CEO Burberry, a declarat: „Sunt încântat că Daniel se alătură casei Burberry ca noul nostru director de creație. Daniel este un talent excepțional, cu o înțelegere unică a consumatorului de lux de astăzi și cu un istoric puternic de succes comercial, iar numirea sa întărește ambițiile pe care le avem pentru Burberry. Sunt încrezător că în următoarea etapă a casei va avea acel impact pe care îl urmărim, sprijinit desigur de echipele noastre talentate și experimentate.”
Daniel Lee, proaspăt numit chief creative officer al Burberry, a declarat: „Sunt onorat să mă alătur Burberry în calitate de director de creație. Împreună cu echipa, vom scrie următorul capitol interesant pentru acest brand legendar de lux britanic, continuându-i moștenirea istorică și construind pe moștenirea lui Riccardo.”
Numirea lui Lee ȋn această funcție îl determină pe Riccardo Tisci să părăsească compania după aproape cinci ani. Tisci a contribuit la revigorarea imaginii mărcii Burberry, la modernizarea ofertei de produse și la alinierea experienței clienților la poziționarea sa de lux.
Comentând plecarea sa, Riccardo Tisci a spus: „Burberry este un loc foarte special, cu un trecut magic și un viitor foarte promițător. Capitolul pe care mi s-a cerut să-l scriu în lunga sa poveste este unul de care sunt incredibil de mândru. Am contribuit la continuarea moștenirii inovației și am susținut constant creativitatea și diversitatea, pentru a menține casa Burberry ȋntr-o continuă evoluție.”
Foto: Instagram