Roberto Cavalli, designerul italian care a insuflat sex-appeal look-ului boho cu imprimeuri, a murit la 83 de ani. Decesul său a fost confirmat de către brand. El s-a stins din viață la casa sa din Florența.
Roberto Cavalli a murit
Estetica sa bogată, care prezenta imprimeuri flamboaiante inspirate din flora și fauna exotică, tivuri înalte și chiar talie mai joasă, era sexy fără reproșuri. Stilul său de viață era la fel de somptuos, reședința sa principală fiind o proprietate de 13 hectare în Toscana, cu o podgorie, o mașină de tăbăcit pielea, cai de curse, Ferrari și o mulțime de alte animale, inclusiv papagali, iguane, o pisică persană, o maimuță și un tigru. Proprietatea sa includea, de asemenea, un elicopter personal și un superiaht numit Freedom. Designul acestuia a fost inspirat de filmul Batman.
„Compania Roberto Cavalli împărtășește condoleanțe familiei domnului Cavalli. Moștenirea sa rămâne o sursă constantă de inspirație', a declarat directorul general al Roberto Cavalli, Sergio Azzolari.
Cavalli și-a lansat marca omonimă în 1970 și s-a făcut remarcat atunci când a venit cu un nou mod de imprimare pe piele. Și-a prezentat tehnica revoluționară pentru prima dată în colecția sa de debut de la Paris, care a prezentat o rochie de seară din piele roz. Cavalli a obținut imediat comenzi de la casele franceze, inclusiv Hermès și Pierre Cardin.
Mai târziu, și-a îndreptat atenția către denim. Colecția sa de toamnă/iarnă 94 a prezentat prima pereche de jeans „murdari', iar în anul următor a lucrat cu Lycra pentru a inventa jeans elastici. Pantalonii mulați au avut un succes imediat, ceea ce l-a determinat să lanseze o linie dedicată, Cavalli Jeans, redenumită ulterior Just Cavalli.
A fost adorat de celebrități. În primii ani de viață, Brigitte Bardot și Sophia Loren i-au frecventat magazinul, Limbo, din Saint-Tropez. Cu toate acestea, în timpul anilor 90, când estetica sa strălucitoare și extravagantă a explodat cu adevărat datorită lui David și Victoria Beckham, Britney Spears și Jennifer Lopez, un nou grup demografic aspirant și bogat a descoperit marca.
Cavalli a început să își extindă imperiul modei, cuprinzând lenjerie intimă de brand, ochelari, încălțăminte, ceasuri și parfumuri. Au urmat articole pentru casă, îmbrăcăminte pentru animale de companie, vodcă, vinuri, restaurante și cluburi pentru membri.
În ciuda popularității sale, în 2014 afacerea a început să înregistreze pierderi anuale. Un an mai târziu, familia a vândut un pachet de 90% din acțiuni firmei italiene de capital privat Clessidra, evaluând afacerea la 390 de milioane de euro. În martie 2019, compania a solicitat protecția împotriva falimentului, iar mai târziu, în același an, a fost cumpărată de Vision Investment Company, cu sediul în Dubai.
În octombrie 2020, designerul sicilian Fausto Puglisi a fost numit director de creație. Într-o declarație a brandului prin care a anunțat moartea lui Cavalli, Puglisi a scris: „Dragă Roberto, poate că nu mai ești fizic aici cu noi, dar știu că îți voi simți spiritul alături de mine mereu. Este cea mai mare onoare a carierei mele să lucrez sub moștenirea ta și să creez pentru brandul pe care l-ai fondat cu atâta viziune și stil. Odihnește-te în pace, îți vom simți lipsa, iar tu ești iubit de atât de mulți încât numele tău va continua, un far de inspirație pentru alții și mai ales pentru mine.'
Giorgio Armani i-a adus un omagiu colegului său creator de modă italian și l-a descris ca fiind un „adevărat artist': „A fost un artist de excepție: Nu-mi pot imagina o viziune asupra modei mai îndepărtată de a mea decât cea a lui Roberto Cavalli, însă am avut întotdeauna un respect enorm pentru el: Roberto a fost un adevărat artist, sălbatic și minunat în utilizarea imprimeurilor, capabil să transforme fantezia în haine seducătoare. Am aflat cu mare tristețe de dispariția sa: verva sa toscană ne va lipsi foarte mult.'
Citește și:
Angelina Jolie, dezvăluire inedită despre fiica ei, Vivienne, în vârstă de 15 ani: „Mă va corecta’
foto: Profimedia