Așa cum am tot scris în aceste două luni, ideile referitoare la viitorul industriei modei se schimbă de la o săptămână la alta. Cert este că aceasta va suferi schimbări radicale.
Mai mulți designeri și de retaileri, de exemplu, și-au unit forțele și au răspuns pozitiv ideii lui Dries Van Noren (designer belgian) de a schimba calendarul livrării colecțiilor, dar și pe cel al discount-urilor.
Grupul de designeri & retaileri, printre care se numără Marine Serre, Tory Burch sau magazine „mamut' precum Nordstrom, Selfridges, Lane Crawford sau Mytheresa, condus de Van Noten, s-a organizat în doar câteva video-conferințe și a venit cu noi idei despre cum să (re)organizeze sezoanele de modă.
Ca să vândă mai mult și ca să fie mai productive, brandurile începuseră să acționeze ilogic, ajungând să propună rochii de vară în mijlocul iarnii și jachete groase, de iarnă, în mijlocul verii, când încă erau 30 de grade și toată lumea era la plajă. De aceea și designerii erau nevoiți să conceapă minim patru colecții pe an în loc de două, cum ar fi normal.
Ei bine, Dries Van Noten propune în această scrisoare deschisă ca toată lumea să se alinieze și să își livreze colecțiile în concordanță cu anotimpurile în care ne aflăm. Asta înseamnă că între august și ianuarie, consumatorul va putea cumpăra colecțiile de toamnă-iarnă, iar între februarie și iulie pe cele de primăvară-vară.
În plus, designerul propune ca reducerile să înceapă mult mai târziu, adică nu înainte de ianuarie și iulie. În acest caz nu va mai fi nevoie de pre-colecții iar evenimente mondiale precum Black Friday vor dispărea.
Probabil că un astfel de „reset' va ordona industria modei, vor scădea producțiile, vor fi mai puține colecții dar calitatea acestora va fi mai bună iar designerii vor avea din nou timp să creeze și să inventeze lucruri noi. Până la urmă acesta este rolul lor, nu-i așa?
Dries Van Noten a declarat că această scrisoare deschisă este un punct de pornire pentru o schimbare importantă și se așteaptă si casele de modă precum Paco Rabanne, Carolina Herrera și Nina Ricci, care aparțin grupului Puig, să se alăture acestei inițiative. Grupuri mari precum LVMH sau Kering sau cele care nu fac parte din piața de lux nu au dat (încă) curs acestei inițiative.
Citește și:
5 motive pentru care să porți jeanși după izolare
Foto: Imaxtree