Aparențele contează. Nu sunt totul și cu siguranță nu sunt la fel de importante precum rezultatele efective pe care le avem la job, dar suntem totuși judecați și în funcție de apariția noastră.
Este adevărat, regulile în ceea ce privește dress-code-ul la birou se schimbă constant și poate îți este greu să ții pasul cu ele. De la business casual, la casual clasic și până la smart casual, opțiunile sunt multiple și există bineînțeles și nenumărate categorii de job-uri care au fiecare, sau nu au, regulile lor.
Totuși, indiferent de ocupație, sunt look-uri și piese pe care nimeni, niciodată, nu ar trebui să le poarte la locul de muncă. De aceea ți-am pregătit un ghid general cu ceea ce obligatoriu trebuie să excluzi pentru a evita probleme inutile.
Nu te oprește nimeni să fii nonconformistă, să ai un look extravagant sau gălăgios. Din contra, este bine să îți exprimi personalitatea și să ai un stil propriu. Dar nu la birou. Este singurul loc unde coafurile și machiajele excentrice nu-și au locul. Păstrează-le pentru club sau întâlniri cu prietenii și adoptă la job variante clasice, naturale, fără exagerări.
Există, desigur, situații unde poți purta piese scurte, mulate, decoltate și țipătoare. Dar nu merge cu ele la muncă. Nu este ok să arăți ca și cum ai fi venit direct de la club sau de la un eveniment formal. Vei avea o alură overdressed, vei atrage toate privirile și nu într-o manieră plăcută. De asemenea nu sunt nici cele mai confortabile ca să-ți permită să te concentrezi, în totalitate, asupra task-urilor zilnice.
Deși nu mai reprezintă, ca în alte vremuri, o extravaganță și pot fi purtați cu încredere la birou, variantele de jeans alese pentru acest scop trebuie să fie simple, uni și cu o croială clasică. Păstrează variantele decolorate, cu rupturi, aplicații, super mulate sau cu talie foarte joasă pentru alte ocazii. O pereche de jeans îți va conferi oricum o alură nonconformistă, deci nu e nevoie să exagerezi.
Chiar dacă sutienele la vedere au revenit în tendințe, biroul nu este locul unde să adopți acest trend. Lasă prea multă piele la vedere, chiar și atunci când suprapui un sacou peste, și este mult prea sexy pentru a face impresie bună. Din contră, ai putea fi judecată aspru. Același lucru este valabil și pentru piesele transparente, deci evită-le fără să stai pe gânduri.
Biroul nu este locul unde să adopți ținute sport. Chiar dacă le apreciezi pentru confortul pe care ți-l oferă sau poate ești o persoană sportivă care integrează astfel de piese în ținutele de zi, niciun șef sau coleg serios nu le va aprecia. Există și piese de vestimentație lejere pe care le poți adopta la birou. Un pantalon negru, simplu, wide-leg și o cămașă albă sau bleu masculină, de exemplu, îți vor oferi la fel de multă comoditate.
Locul de muncă nu este potrivit pentru a străluci ca pe covorul roșu. Din contră, vei fi o apariție deplasată care nu va stârni respectul și aprecierea pe care cu siguranță ți le dorești. Nu trebuie să renunți complet la bijuterii, dar adoptă variante discrete, minimaliste, care să nu iasă în evidență. Un lănțisor fin la gât, o pereche de cercei de dimensiuni reduse sau o brățară simplă nu vor deranja niciodată pe nimeni.
În timpul liber, în oraș, la concerte sau evenimente relaxate, o pălărie poate fi exact accesoriul care să-ți întregească ținuta, să-i confere personalitate și să te evidențieze în mulțime. La job, în schimb, nu este potrivită. Poate fi considerată o impolitețe față de colegi și nu ar face decât să te încurce. Dacă nu vrei totuși să renunți la accesorii capilare, poți opta oricând pentru o bențită sau agrafe minimaliste cu care să-ți prinzi părul.
Citește și:
6 tipuri de pălării pentru un look cool în vara aceasta
Foto: Imaxtree