Vestea cea mai bună este că Italia a anunțat că magazinele se vor redeschide curând și asta se va întâmpla, încet-încet, peste tot în lume. Însă câte dintre brand-uri au rezistat în această perioadă? Marele department store american Neiman Marcus, spre exemplu, nu a reușit să treacă de această perioadă și mai mult ca sigur își va încheia activitatea. Probabil nu va fi singurul. Oare cum va arăta lumea modei fără astfel de magazine iconice? Și care vor fi noile reguli ale magazinelor care își vor redeschide porțile?
Un lucru este cert: revenirea la lumea pe care o știam cu toții înainte de pandemie va fi una extrem de lentă, iar distanțarea socială își va spune cuvântul mai ales în ceea ce privește retail-ul. Va trebui să avem răbdare și să ajutăm cu toții la (re)construirea unei noi industrii a modei.
În Europa, Saint Laurent a anunțat că nu va mai participa la nici o Săptămână a Modei (nu s-a decis nimic concret despre cum vor decurge aceastea) anul acesta și își va prezenta colecțiile separat. „Suntem conștienți de circumstanțele actuale și de schimbarea radicală care va avea loc, așa că Saint Laurent a decis să aibă propriul control asupra modului de prezentare a colecțiilor.', au afirmat responsabilii brand-ului. Designerul Saint Laurent, Anthony Vacarello, a recunoscut publicației WWD că, din păcate, izbucnirea Covid-19 a avut un impact extrem de „violent' asupra brand-ului și că au fost nevoiți să închidă aproape toate magazinele din lume, astfel business-ul nu se poate desfășura conform planului normal.
O veste bună din aceeași industrie este, însă, faptul că peste 80 de nume mari din lumea modei franceze, precum Dior, Chanel, Celine, Louis Vuitton, Balenciaga sau Comme des Garcons vor participa la o licitație online cu scopul a strânge fonduri pentru a distribui cele necesare personalului medical din Franța în timpul pandemiei.
Sarah Andelman, fosta proprietară a celui mai cunoscut concept-store din lume, Colette, și a noului brand Just An Idea, și Nicolas Santi-Well, directorul general al brand-ului Ami, sunt „creatorii' acestei idei și ai organizație non-profit #ProtegeTonSoignant. Evenimentul se numește La Mode SEngage și va avea loc pe 1 mai, începând cu ora 12pm CET, pe site-ul lor.
Fiecare designer va trebui să își customizeze o piesă din arhivă sau să conceapă una nouă, special pentru licitație. Piesa trebuie însă să conțină cel puțin un element sau o pată de culoare de albastru electric, culoare reprezentativă pentru organizația #ProtegeTonSoignant, organizație ce a luat naștere acum cinci săptămâni și a strâns deja peste 5 milioane de euro, susținută și de „Federation de la Haute Couture et de la Mode' și de „French Fashion Institute'. „Țelul nostru este să strângem cât mai mulți bani, vrem să dăm o mână de ajutor statului', a declarat Nicolas Santi-Weil publicației Business of Fashion. Prețurile acestei licitații pornesc de la 100 euro și anumiți designeri oferă look-uri complete, în vreme ce alții – piese speciale, unice.
Citește și:
Top 8 piese sub 200 lei pe care să le porți în videoconferințe
Foto: Imaxtree