Anticipând parcă premiera filmului Barbie, trend-ul Barbie Core a apărut ceva mai devreme, iar acum pare că atinge un apogeu. Despre ce este vorba?
Material realizat de Mara Lohan
Hey, Barbie! Ți-ai eliberat programul pentru 21 iulie? Oficial, apare în toate cinematografele mult așteptatul film Barbie (asta în cazul în care nu te duci la Oppenheimer). Dacă nu ai aflat deja, Barbie apare în aceeași zi cu mult-așteptatul Oppenheimer, în care joacă și renumitul actor din Peaky Blinders, Cillian Murphy, film cu o estetică ce vine în directă contradicție cu universul roz și strălucitor al păpușii. Astfel, publicul fie s-a împărțit în cele două tabere, fie se întreabă în ce ordine trebuie să vizioneze filmele în ziua de 21. Să tempereze oare fantezia roz cu întunericul și distrugerea din Oppenheimer, sau, pentru că vor avea mare nevoie de o perpectivă mai optimistă, să lase la final universul fictiv în care Barbie găsește mereu încă o nouă aventură?
Te-ai întrebat de ce, de ceva timp, toate rețelele sociale sunt roz? Iată răspunsul: Barbie + Margot Robbie + Greta Gerwig + Ryan Gosling + Barbie Core fashion și ai rețeta perfectă!
Datorită acestei lansări-fenomen, culoarea roz revine mai mult ca niciodată pe social media, în garderobele celebrităților și în lista celor mai mari trend-uri ale anului. Bineînțeles, rozul, mai exact culoarea Pantone Barbie pink 219 C, este esența acestui trend ce a acaparat anul 2023, însă Barbie Core nu este doar atât! Înseamnă culori vibrante, strălucire, feminitate, curaj vestimentar (și nu numai), alături de, bineînțeles, revenirea inspirației nouăzeciste sau de început de ani 2000.
Barbie, păpușa cu care multe fete au crescut, a fost întotdeauna o sursă de inspirație, de la hainele glam, la multitudinea de cariere pe care le poate urma în Barbie Land. Așa cum a spus și Ruth Handler, creatoarea păpușii, „Barbie a reprezentat întotdeauna faptul că femeile au mereu de ales”. Despre asta este și frenezia Barbie Core, despre libertate și escapism vestimentar, fiind în același timp un trend accesibil, spre deosebire de alte tendințe care mizează pe un anumit public-țintă, cum ar fi quiet luxury sau estetica old money.
Parcă anticipând relansarea trend-ului Barbie Core, pe care l-am văzut în toată gloria sa în anii 2000 la vedete precum Paris Hilton și Britney Spears, Pierpaolo Piccioli vopsește în roz colecția sa Valentino Fall 2022, și odată cu ea toate vedetele de pe covorul roșu.
Automat, culoarea devine must have-ul sezonului, iar Dua Lipa, Nicola Peltz Beckham, Zendaya, Sebastian Stan, Anne Hathaway, Lizzo, Naomi Campbell și majoritatea celebrităților îmbrățișează rapid trend-ul.
Imediat, magazinele mass-market se inundă de roz, iar întreaga comunitate TikTok propune ținute inspirate de culoarea Valentino Pink PP.
Cu toate că Mattel a dat vestea cea mare cu privire la filmul Barbie live-action încă din 2019, momentul asocierii cu Margot Robbie a fost decisiv. Actrița, care se bucură de apogeul popularității sale, după succese precum Lupul de pe Wall Street, Suicide Squad și Babylon, devine întruchiparea păpușii Barbie, iar întregul internet nu are nimic de obiectat!
Evident, este vorba și despre actorul-cult Ryan Gosling, care devine Ken, însă toate luminile sunt pe Margot, pentru că, așa cum spune și posterul, he’s just Ken!'.
Ce a urmat a fost o campanie de milioane, care a adus acest film și implicit Barbie Core în topul tendințelor pe toate rețelele de socializare, unde posterul Barbie a devenit cel mai folosit meme. Ca să participi la acest trend, tot ce ai de făcut e să intri pe site-ul Barbie Selfie Generator, unde îți introduci o poză și completezi caption-ul „This Barbie is a…” Opțiunile sunt nelimitate!
Bineînțeles, o mare parte din campania Barbie este despre fashion! De la outfit-uri cowboy all-pink, la bikini și role neon, designerul de costume care a făcut furori cu garderobele din Little Women și Atonement, Jacqueline Durran, îmbrățișează cu adevărat spiritul Barbie și aduce, prin prezența vibrantă a lui Margot, un omagiu continuu ținutelor iconice din universul Barbie.
Margot devine un icon al sezonului 2022-2023 prin continuitatea aparițiilor sale, datorită colaborării cu stilistul său, Andrew Mukamal, care plonjează cu inspirație și curaj în arhivele marilor case și reproduce ținutele iconice care au consacrat păpușa Barbie, ducând mai departe fantezia omniprezentă a acestui univers într-un trend.
Astfel, turul de presă Barbie devine o demonstrație de forță, unde actrița poartă primul costum de baie al păpușii, reprodus de Herve Leger, un deux-pieces roz satinat semnat Moschino, inspirat de Barbie 1964, o rochie mini roz metalic Atelier Versace FW 94, alături de alte piese iconice de la case de modă precum Chanel, Bottega Veneta și Gucci, păstrând întotdeauna numitorul comun: culoarea roz.
Industria fashion nu rămâne indiferentă la acest fenomen și din ce în ce mai multe brand-uri lansează colecții sau fac colaborări, pentru a se implica și ele în explozia acestui trend, precum Aldo, care anunță Aldo X Barbie, ediție limitată de pantofi și accesorii inspirată de estetica roz.
Barbie Core este ocazia perfectă să îndrăznești din punct de vedere vestimentar și să evadezi din rigoarea cotidiană, fie printr-un accesoriu strălucitor, fie printr-un touch de roz care poate fi ușor integrat în orice outfit.
Acest trend este perfect pentru vară, nu ține cont de vârstă și este extrem de accesibil, așa că te invit să redai strălucirea garderobei tale cu un touch Barbie Core! Până atunci, ți-ai luat bilete la premieră?
Foto: Profimedia, PR, Instagram