Diningul spatios si luminos comunica cu livingul printr-un glasvand amplu. Pereti finisati cu vopsea Benjamin Moore. Masa neagra cu picioare metalice si blat din lemn, producator Flay. Scaune din plastic satinat, producator Pedralli. Credenzza din lemn masiv, producator Tonin. Draperii din matase Tricia Guild, Designers Guild.
Dressingul este o camera spatioasa, cu mobilier IKEA, draperii Designers Guild, pouf Divani si corpuri de iluminat Baga.
Parchetul original al casei a fost reconditionat si tratat cu un ulei alb-ivoar mat, producator Pallman. Corpurile de iluminat sunt celebrele lampi Fortuny, creatia legendarului Mariano Fortuny, artist multidisciplinar de factura „renascentista' de la inceputul secolului.
Canapea cu forme sculpturale, tapitata cu catifea de matase violet, producator Softhouse. Meridien-ul Edward, creat de designerul Edward Tuttle, sub egida emblematica a brandului Wittman, este o piesa-reper in designul de mobilier, creat in 1981 si reeditat cu succes in 2008. Lampa de tavan „Scheherazade', din matase pictata manual, Fortuny. Masa din lemn masiv, producator Imart. Draperii din material Designers Guild, coordonate cu cele din dining. Pe perete, stampa din matase cu tema ecvestra, achizitionata de la Casa del Arte. Covorul oriental a fost cumparat de la Istanbul.
Crede in frumusetea caselor vechi, interbelice, le admira tinuta impecabila atât ca arhitectura exterioara, cât si ca intelegere estetica si inteleapta a spatiilor interioare. Amenajarea acestor bijuterii ale arhitecturii noastre reprezinta pentru Erna Moise proiecte fascinante. Iar casa de fata e un exemplu elocvent.
Locatia a constituit, de la bun inceput, principalul avantaj al proiectului: era vorba despre un apartament frumos proportionat, cu o spatialitate deosebita, generos si bine gândit ca partitii.
„ De la prima vizita, m-a inspirat si motivat acest spatiu scaldat in lumina naturala abundenta, cu dimensiuni armonioase, tavane inalte si usi zvelte, degajând un aer nobil chiar si in nuditatea totala. Am rezonat perfect cu beneficiarul in dorinta de a salvgarda si reconditiona toate elementele autentice ale casei – ma refer la tâmplaria clasica a ferestrelor, cu cremoanele din alama, ce au fost lustruite, si la transperantele din lemn, la usile inalte si suple, cu pervazele ample si mânerele originale, de asemenea, din alama', povesteste Erna.
Amenajarea a durat opt luni, timp in care s-au refacut integral instalatiile electrice si sanitare, finisajele – cu exceptia pardoselilor placate cu mozaic alb si negru, pastrate acolo unde tema decorativa a permis, apoi au fost instalate dotarile, mobilierul si accesoriile. Rezultatul este un amestec de elemente din stiluri diferite, surprinzator de unitar si armonios. „Nu cred intr-o exprimare vizuala fara conceptualizarea lucrarii, fara o coerenta impusa de o tema sau de o sursa de inspiratie ce se naste din documentare sau din idei ce te incita spontan', explica Erna.
„In cazul acestui proiect, s-a legat de la inceput o colaborare si comunicare fericita cu beneficiara; am pornit, asadar, de la dorinta ei de a avea un spatiu sofisticat, feminin, indraznet si neconventional. Dintre stilurile agreate si mentionate de ea am selectat pe acelea care puteau compune un limbaj eclectic, rafinat si neobisnuit. Consider ca naratiunea vizuala ce se naste din parafraze din mai multe stiluri creeaza o atmosfera mult mai spectaculoasa decât raportarea la un singur stil artistic.„
Page: 1 2