L-am cunoscut pe Peter Savic, un hairstylist de renume la Hollywood, cu prilejul expozitiei Raw Intimacy organizata de YOLO Media. Sincera sa fiu, ii admiram munca cu mult inainte sa stiu ca era opera lui, respectiv coafuri célèbre realizate pentru Amy Winehouse, Madonna, Lady Gaga, Sophia Lauren si multe altele. Am descoperit un om sincer si captivant, care povesteste fara ocolisuri despre el, despre modelarea parului si despre miturile industriei de hairstyle.
ELLE: Stiu ca ai creat look-uri iconice pentru Madonna in Vogue, pentru Lady Gaga (pe coperta albumului Monster) sau pentru Christina Aguilerra in dideoclipul Lady Marmelade. Cum te-ai indragostit de arta coafurii?
Peter Savic: Cand eram tanar nu visam sa fiu hairstylist, nu mi se parea un job pentru un barbat. Imi doream sa studiez arheologie, istorie, biologie, astronomie… acestea erau domeniile care ma pasionau. Insa din cauza presiunilor financiare nu am putut sa merg la universitate si am fost nevoit sa ma indrept spre acest domeniu, astfel mi s-au naruit visele. Insa de indata ce am inceput sa lucrez cu parul, mi-am mai revenit din deceptie. Pentru ca parul e ca lutul, poate fi modelat, poti sa faci orice cu el.
ELLE: Cand creezi un look pentru o femeie, ai viziunea completa, de la tunsoare, colorare si pana la coafura?
P.S.: Absolut tot este vizualizat inainte sa fie pus in practica, si fac totul personal, mai putin colorarea – lucrez cu cineva specialist pe acest domeniu. Intai incerc sa-mi dau seama cat de deschisa este femeia catre schimbare (iar majoritatea starurilor cu care am lucrat erau deschisa catre nou).
ELLE: Ca hairstylist, care e cea mai frumoasa parte a muncii tale? Show-uri de moda? Videoclipuri, schimbari de look?
P.S.: Nu imi place sa ma ocup de par pentru show-uri de moda, pentru ca acele coafuri sunt create sa puna in evident hainele, viziunea globala a designerului, nu parul… Am facut asta o data pentru New York Fashion Week, dar tendintele in hairstyle si tendintele de frumusete extrase din prezentari de moda sunt doua lucuri distincte, care de multe ori nici macar nu se intersecteaza. Imi place sa fac show-uri, dar de par, imi place sa lucrez pentru videoclipuri si sedintele foto, pentru ca sunt perfectionist. Iar atmosfera agitata din backstage-urle show-urilor de moda nu-mi e favorabila. In plus, nu poti lucra singur, iti trebuie o ecchipa foarte buna, sunt multe variabile care nu pot fi controlate.
ELLE: Am remarcat ca in munca ta ai pus mereu accent pe individualitatea personalitatilor pe care le-ai coafat, pe individualitate, si nu pe trenduri…
P.S.: În ani 50, 60, 70 si chiar si inainte, atunci existau trenduri pentru par, insa totul a fost inventat, exploatat, uzat. In ziua de azi, tendintele sunt reciclate, reinterpretate, dar nu e nimic fundamental noi. Cel mai bun sfat pe acre pot sa-l dau unei femei legat de atsa e sa-si gaseasca un stil unic, care sa devina trade mark-ul ei,. Care sa o ajute sa se remarca oricunde si sa unic, recognoscibil doar pentru ea. Nu are rost sa urmezi lucruri dictate de altii, cel mai bine e sa pui accent pe individiualitate.
ELLE: In ultimii zece ani s-a renuntat la coafurile finisate pentru un look effortless. Ce parere ai despre asta?
P.S.: Asculta-ma, adevarul e ca un model superb de 16 ani selectat din alte mii pentru atributele fizile arata superb oricum, poate sa-si puna si shit in cap. Pe cand o femeie obisnuita e pusa in evidenta de o tunsoare fresh, de un par coafat si ingrijit, coafura confera distinctie si rafinament. Stilul effortless e doar o moda si trebuie luata ca atare, nu e un scop, decat daca te pune in valoare.
ELLE: Ce crezi despre noua generatie de produse de ingrijire si styling pentru par, care sunt acum la moda, de la samponul uscat pana ca produsele de texturizare?
P.S.: Samponul uscat exista din anii 60, dar nu il recomand neaparat pentru ca usuca lasa parul matuit, usuca scalpul si ii strica echilibrul, e o solutie de urgenta. Fiecare tip de par cere un tip de ingrijire personalizata, de exemplu, un par fin poate fi aplatizat de un produs prea hidratant, sunt multe produse bune pe piata, e important sa descoperi ce ti se potriveste. Insa ce mi-as dori sa stie femeile este ca nu e mare diferenta dintre produsele pe care le iei din supermarket si cele scumpe, luxury (si ma refer atat la cele de styling cat si la cele de ingrijire). M-as hazarda sa spun ca sunt la fel, dar asta pot spune doar din prisma observatiei ca sunt produse scumpe care nu livreaza ce promit, si sunt produse rezonabile ca prêt cu rezultate foarte bune.
Citeste si:
Afla ce nuante de par se poarta vara aceasta!
ELLE: care sunt secretele unui par frumos?
P.S.: In primul rand, parul trebuie spalat cu blandete, pentru a nu toci cuticulele, iar scalpel trebuie masat pentru activarea microcirculatiei. Apoi, parul frumos se intretine cu o dieta echilibrata si, daca e cazul, cu suplimente dedicate, chiar cred ca ajuta.
ELLE: Ce reteta homemade recomanzi pentru un par stralucitor?
P.S.: Daca parul e deshidratat, poate fi revitalizat daca adaugi in balsam niste ulei de nuca de cocos, e foarte bun. Iar tratamentul e cu atat mai eficient cu cat e lasat mai mult timp – ideal ar fi sa-l lasi sa actioneze peste noapte.
Foto: PR