ELLE: Cum ai creat brandul Alexandre J ? Care este povestea din spatele lui?
ALEXANDRE J: Mi-am început cariera în parfumerie acum 20 de ani, lucrând la un brand privat și preluând licențe. În 2011, am lansat propriul meu brand cu scopul de a încâlca regulile vizuale ale industriei de parfumuri.
De-a lungul anilor, am realizat că parfumurile au devenit un instrument de marketing care își pierdea adevărata esență de obiect de lux. Prin urmare, am vrut să mă întorc la rădăcini, oferind un brand artistic și non-elitist care aduce un omagiu muncii de artizan.
ELLE: Ce este așa special în legătură cu parfumurile tale? Folosești anumite ingrediente sau extracte speciale?
ALEXANDRE J: Diversitatea de materiale pe care le folosesc, amabalajul excepțional și mirosul unic, dar recunoscut, fac ca acest brand să fie unic.
ELLE: „Alexandre.J produce numai apă de parfum.’ Știm că obișnuiesti să creezi numai apă de parfum. Care este motivul ?
ALEXANDRE J: Obiectivul nostru principal, ca brand de nișă, este de a oferi produse de calitate pentru clienții exigenți. O apă de parfum conține un procent mai mare de extract de ulei, care permite parfumierului să exprime puterea mirosului și să nu depindă de calitatea materiei prime. În orice caz, noi nu imităm producția de apă de parfum, deoarece în prezent lucrăm la un extract de parfum pur, pentru a adapta casa noastră de parfumuri la specificul culturii.
ELLE: Ce iei în considerare atunci când creezi un parfum? Cu ce ingrediente lucrezi?
ALEXANDRE J: Procesul creativ pentru un nou miros începe cu o poveste. În general vorbind, ne adunăm echipa de pictori și parfumieri în jurul aceleiași mese pentru a defini noul parfum. Nasurile noastre sunt responsabile de alegerea celor mai bune materiale prime pentru a da naștere poveștii parfumului.
De asemenea, ei încredințează surselor de materii prime (persoanele care călătoresc în întreaga lume și caută o plantă nouă) să se aventureze în afara zonei de confort. Paleta noastră olfactivă este extrem de largă, deoarece lucrăm cu o duzină de ingrediente; mușchi, paciuli, trandafiri, lemn de santal și vanilia sunt preferatele noastre.
ELLE: Care este relația dintre o femeie și un parfum, din punctul dvs. de vedere?
ALEXANDRE J: De cele mai multe ori, o femeie alege parfumul în funcție de sensibilitatea ei. De asemenea, depinde de ce vrea ea să arate, cine vrea ea să fie. Ea nu are nevoie de mult timp să testeze și să cumpere parfumul, ea trebuie să se îndragostească de la primul strop.
ELLE: Trebuie să luam în considerare anumite reguli când alegem un nou parfum? De exemplu, ocazia pentru care cumpărăm parfumul sau vârsta noastră poate influența decizia?
ALEXANDRE J: Noi nu considerăm că există o anumită regulă când alegi un parfum. Doar sezonul poate avea impact asupra alegerii oamenilorȘ vara o să porți un miros mai slab, însă iarna o să alegi ceva mai călduros. Trendul este că azi ne schimbăm identitatea olfactivă pe măsură ce ne schimbăm viața. Ne ajută să dăm un nou aer rutinei noastre.
ELLE: Care sunt cele mai bine vândute parfumuri? De ce crezi că femeile tind să fie atrase de acestea?
ALEXANDRE J: Când creăm un nou parfum, obiectivul nostru este să facem ceva complet diferit față de creația existentă. Ca și rezultat, putem spune că am reușit să ne identificăm cu personalitatea femeii indiferent de cultura, gusturile sau mediul lor. Morning Muscs, Black Muscs, Oscent pink, Le royal, Altesse mysore, Zafeer oud Vanille pot fi citate.
ELLE: Care sunt trendurile în parfumerie sezonul acesta? Ce ai recomanda pentru cititoarele ELLE?
ALEXANDRE J: În fiecare an, trendurile se schimbă, dar tot parfumul oriental și dulce este cel mai vândut. Vine vara și de aceea le recomand cititoarelor Elle să poarte Morning Muscs, care este foarte senzual și al cărui miros este de lungă durată.
ELLE: Care sunt obstacolele pentru un brand de parfum în ziua de azi? Cum le depășești?
ALEXANDRE J: Industria parfumurilor este supraîncărcată cu creația brandului, inovația și concurența prețurilor. Lupta de astăzi este de a fi primul în topul partenerilor de afaceri. Cum să crești vizibilitatea, cum să intri în mintea oamenilor, cum să faci față la atâtea lansări de parfumuri și la reducerea ciclului de viață a produsului; acestea sunt principalele noastre provocări.
ELLE: Ce crezi despre personalizarea parfumurilor?
ALEXANDRE J: Noi credem că personalizarea este viitorul industriei de parfumuri. Într-adevăr, când alegi un parfum de nișă singura ta dorință e să te simți unică. Ca rezultat, am decis să urmăm trendul în noul nostru magazin francez oferind clientelor noastre posibilitatea de a-și crea propriul lor parfum. De asemenea, noi colaborăm și cu o fabrică de sticlă pentru a produce sticle personalizate.
ELLE: Personal, care este parfumul tău preferat din colecția Alexandre.J?
ALEXANDRE J: Este o întrebare foarte grea, deoarece toate parfumurile noastre sunt rezultatele unei perioade lungi de cercetare și dezvoltare. Fiecare dintre parfumuri este special pentru mine, dar pot spune că iubesc planta paciuli, așa că aleg Altesse Mysore.
ELLE: Plănuiești vreo nouă lansare în viitorul apropiat? La ce ar trebui să se aștepte fanii de la brand?
ALEXANDRE J: Lucrăm la lansarea unei noi linii de parfum numită Atelier Etnik. Această colecție este compusă din cinci parfumuri extraordinare inspirate din Asia și Africa. A fost creată în colaborare cu trei artiști din diferite medii. Experiența este total diferită de ce s-a făcut în trecut, având în vedere că vrem să extindem clientela noastră cu o ofertă de ultimă oră.
Foto: PR