De câte ori ți-a fost dat să vezi într-o reclamă la produse de beauty altceva în afară de … perfecțiune? Nu de prea multe ori, cu siguranță. Asta fiindcă brand-urile aleg să prezinte o imagine ideală a femeii, în care acneea e doar un mit, ridurile sunt dintr-un tărâm necunoscut și părul facial sau de pe corp… stupoare… nu există!
Sub acest filtru pe care rețelele de socializare îl aplică asupra felului în care femeile arată, multe tinere dezvoltă probleme serioase de încredere în sine, ajung să își deteste corpul fiindcă nu se încadrează acestor standarde ridicole și utopice de frumusețe și pornesc într-o goană a intervențiilor menită să le aducă înfățișarea perfectă.
Dar, dincolo de această imagine diformă a reclamelor, stă realitatea în care trăim și eu, și tu, și care știm că celulita există, coșurile apar și părul facial este normal și că e în regulă să fie așa, că naturalețea nu este o boală, ne arată că suntem reali, că suntem oameni și asta ne face pur și simplu minunați așa cum suntem.
Tocmai ca un reminder al naturaleții văzută ca un lucru de care nu trebuie să ne ferim, ci să o îmbrățișăm și acceptăm ca atare a venit postarea celor de la M.A.C. Cosmetics de pe Instagram.
În detrimentul pozelor editate excesiv unde fiecare imperfecțiune era scoasă, aceștia au postat pe Instagram o fotografie în care era promovat creionul de buze Chestnut care avea în prim-plan buzele unui model și care spre surprinderea tuturor era complet neretușată. Astfel, câteva fire de păr puteau fi sesizate deasupra buzei superioare, iar acest lucru a pus Internetul pe jar, divizând în două tabere părerile oamenilor.
Pe de-o parte au existat comentarii răutăcioase de genul ce este cu mustața?’ sau ar trebui să se epileze’, de parcă era un lucru total neobișnuit și nu au auzit până acum că și femeile au păr facial, ( șoc!) au existat și păreri care încurajau demersul celor de la M.A.C. Mulți oameni s-au arătat încântați spunând că este plăcut să vezi și fețe reale din când în când, fiindcă adevărul este că sunt mai multe femei care au păr facial decât cele care nu au’ sau că toate avem păr, însă fiecare dintre noi ar trebui să decidă dacă îl epilează sau nu’‘ și i-au transmis modelului că o susțin, indiferent de părerile negative pe care le primește.
În ceea ce privește atitudinea M.A.C., aceștia nu au anunțat încă dacă acesta este începutul unei campanii în care vor promova doar poze naturale, neretușate, însă măcar este un început în această direcție și ne-ar plăcea să vedem cât mai multe astfel de inițiative.