Nu putem scana piata de cosmetice locale actuale, fara sa amintim de marile nume care stau la baza industriei autohtone, cum ar fi Apidermin, Farmec, cu succesul Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Doina Clasic sau Aslavital. Un chimist cu o cariera impresionanta in SUA este renumitul doctor Mario Badescu, fost coleg de studii cu doamna Aslan si un nume sonor printre celebritatile Hollywood-ului, fiind de cativa ani recunoscut si in tara lui natala, la adevarata valoare. Avem o mostenire valoroasa, ne laudam cu formule unice si cu multi chimisti care fac cariera In aceasta industrie. De exemplu, tocmai ce am fost informati ca brandul Gerovital a obtinut prima pozitie in Top 100 cele mai puternice branduri romanesti, in urma unui studiu realizat de Unlock Market Research, care a masurat performanta marcilor romanesti, dupa patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea.
Acum, insa, am luat pulsul noii generatii de producatori de cosmetice si am intrat in laboratoarele lor, afland cat de importante sunt retetele, viziunea, ambalajele si imaginea produselor de ingrijire. Si stii ce? Absolut toate merita incercate!
Cosmetice made in Romania!
FORMULELE FERETO
Fereto este primul brand romanesc de dermatocosmetice organice si foloseste ingrediente pure, din provincia africana Fereto – de unde si numele – si extractul bio din aloe vera, din Madagascar. Produsele sustin regenerarea si hidratarea pielii si sunt excelente pentru orice tip de piele.
INCEARCA: Daca ai un ten gras, iti propunem Fereto Organics Skin Correction Papaya Enzymatic.
ELMIPLANT BIOTEN
E cineva care nu a incercat Elmiplant? Ei bine, acum gama Bioten a brandului romanesc s-a relansat si este un best-seller (nu doar In Romania!). Atuul ei? Formulele inspirate din natura, cu mierea pe post de ingredient-vedeta. Bioten a anuntat imbunatatirea formulelor si ingrediente noi, potrivite fiecarui tip de ten, fara parabeni – in conformitate cu filosofia brandului. Un lucru e clar: Elmiplant ramane printre cele mai iubite, accesibile si performante branduri de cosmetice romanesti. Dovada ca si-au mutat productia In Grecia, pentru a livra o cantitate tripla de unitati decat o putea face vechea fabrica din tara.
INCEARCA: Crema de ochi cu laptisor de matca, miere, fructe de padure şi flori de trandafir.
IEHANA (SAU CASA FLORILOR)
Una dintre cele mai noi aparitii pe piata este brandul de produse organice Iehana, creat de Medeea Haruki Iancu, Impreuna cu mama ei, avand la baza o filosofie japoneza. Ele creeaza cosmetice exclusiviste organice, 100% naturale, preparate din ingrediente ca apa pura Kangen, uleiuri si unturi presate la rece si plante medicinale obtinute din culturi ecologice proprii. Cremele lor deja nu mai sunt un secret pentru beaute connoisseurs. Evident, produsele nu contin ingrediente chimice, parabeni, uleiuri minerale, silicon sau coloranti sintetici.
INCEARCA: Crema de corp Tropical Summer cu papaya, mango, fructul pasiunii si ananas sau seria Shige, Narumi, Hanako, Misaki.
SABIO
Sunt formule create de Aura Dinu, o femeie pasionta de chimie si natura. Aura spune ca lucreaza cu ˝ingrediente 100% naturale, atent selectionate, bioactive. Cele mai multe dintre ele sunt rare şi organice˝. Formulele Sabio sunt realizate in tranşe mici, manual, individual controlate.
INCEARCA: Crema anti-pete cu argan, acid kojic si vitamina C sau, pentru plaja, lotiunea 100% naturala cu FPS20.
IVATHERM
Cu 10% cota de piata In farmacii, 300.000 de produse vandute anual si un portofoliu matur (48 de produse), Ivatherm este prima noastra dragoste. Desi brandul nu face parte din noul val de producatori, este o prezenta la fel de fresh ca la atunci cand au intrat In business, pentru ca aduce ceva nou, constant, cu ingrediente ca resveratrolul, celulele stem vegetale sau glicanii. Rucsandra Hurezeanu creeaza formule bazate pe apa termala Herculane, asa-numita „apa vie’, ce provine din izvorul termo-salin din Muntii Cernei. Internationalizarea marcii preconizeaza o crestere a cifrei de afaceri de 75%, In 2016.
INCEARCA: Crema matifianta Ivapur Mat.
PURE BY DAIANA ANGHEL
Daiana a intrat In lumea cosmeticelor datorita uleiului de argan. In 2013, ea a Inceput sa importe uleiul original marocan, ca acum sa produca deja propria ei linie de produse naturale, ce contine, printre altele, sapunuri 100% naturale. Batoanele de sapun sunt create si ambalate manual (arata ca niste bomboane), Intr-un atelier din inima muntilor. „Sunt concepute cu ingrediente naturale ce contin substante active pe care pielea le recunoaste si le vrea – ca unturile de cocos, cacao si Shea, uleiurile de masline si galbenele, argila sau aloe vera’, ne spune Daiana.
INCEARCA: Sapunurile, apa de lavanda sau produsele marocane.
NN (SAU NATURAL NUTRITION)
NN produce cosmetice naturale si a fost lansat anul trecut de Christina Hesse si Suzana Marinescu, pe baza retetelor, din anii 40, ale farmacistei Maria Ardelean, mama Christinei. Cu un suflu aparte, NN se misca foarte sprinten In peisajul industriei locale. Suzana ne spune ca „o surpriza frumoasa a fost Romanian Design Week, unde cremele NN au fost selectate pentru ilustratile Paulei Duta’, care completeaza ambalajul – superb, spunem noi – realizat de Paul Dersidan.
INCEARCA: Crema cu ulei de calendula si Q10, crema cu ulei de pepene Kalahari si extract de acmella sau serumul anti-age cu peptide, ginseng si ceai verde.
LEAC DE-UN VEAC
Una si buna! Brandul are o singura crema, dar una excelenta pentru zonele aspre. Este un remediu naturist bun la toate, transmis din generatie In generatie. Povestea lor merita spusa, pentru ca este vorba despre o reteta romaneasca veche de 100 ani – de unde si numele –, manufacturata de o familie din Jiul de Munte. De la nume la reteta si ambalaj (vasul este din lut, creat special pentru acest produs la Curtea de Arges), este o reusita!
INCEARCA: Remediul natural pentru piele, cu propolis, ceara de albine, rasina de conifere, parafina si ulei de floarea soarelui, presat la rece.
PANACEA URBAN APOTHECARY
Sabrina Marinescu si Maria Ianus fac adevarate „delicii’ dermatologice, preparate cu ingrediente naturale. Meniul cosmetic Panacea se bazeaza pe principiul ca ce aplici pe piele trebuie sa poti si manca. Asadar, cremele contin doar extracte din legume, fructe si plante. Ingenios, nu? Nu Intamplator, fetele au lansat un alt proiect promitator, The Food Project – suplimente nutritive 100 % naturale. Statul roman a selectionat brandul lor pentru a ne reprezenta la Cosmoprof (Bologna) si Beauty World (Dubai), cele mai importante targuri internationale ale industriei.
INCEARCA: Crema organica Skin Rescue, cu musetel, ceai verde, ghimbir si extract din radacina de nalba.
FOTO: Gabi Hirit