Se spune ca viitorul informatiei de beauty este in spatiul online. Si, desi momentele in care admiri un editorial superb pe o pagina glossy si te visezi explorand locuri de vis, purtand machiajul si rochia modelului, in timp ce savurezi o cana de ceai, nu se compara cu nimic, pentru ca e o experienta tactila care iti incita imaginatia, adevarul e ca, la proba practica, e posibil sa-ti cauti indrumarea pe tableta sau pe laptop.
Indiferent de cat de detaliat ar fi explicat un look in scris, un tutorial pe YouTube te va lamuri mult mai clar in legatura cu pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a obtine o anumita coafura sau un machiaj. Mai mult decat atat, un clip filmat cu o camera buna iti poate indica ustensilele pe care sa le folosesti, ordinea aplicarii produselor si iti poate dezvalui secrete care tin de tehnica! Cum altfel ai putea sa explici, daca nu demonstrativ, ce miscari sa folosesti atunci cand estompezi fardul de pleoape, cantitatea pe care o iei pe pensula atunci cand aplici rujul sau cum sa realizezi o impletitura din patru suvite?
Iar pe YouTube exista mii de canale dedicate frumusetii, unde gasesti milioane de clipuri despre tot ce-ar putea sa-ti treaca prin cap, de la machiaje si coafuri pentru ocazii si baluri pana la cum sa arati ca un personaj manga sau ca vedeta preferata in ultima aparitie pe covorul rosu ori in cel mai recent videoclip. Apropo de asta, detest cand caut o melodie si dau click sa am surpriza ca, de fapt, am fost indusa in eroare de imagine si am intrat pe un tutorial de beauty cu machiajul din videoclipul repectiv (e un truc care aduce trafic, foarte folosit de unii vlogger-i). Dar, pe de alta parte, varietatea este de bun augur, pentru ca iti pune la dispozitie informatia de care ai nevoie atunci cand inveti sa fii mai frumoasa. Si totusi, cum sa navighezi printre clipuri si cum sa alegi cel mai bun tutorial atunci cand, la fel ca Google, si canalul YouTube confunda cateodata popularitatea cu relevanta?
Alege un personaj care te inspira
Atunci cand urmaresti un tutorial de frumusete, nu dai click doar pentru lectia in sine, ci pentru tot „pachetul. La urma urmei, vei petrece ceva timp in compania personajului care te invata cum sa te machiezi sau sa te coafezi. Deci cand te abonezi la un canal, te abonezi, de fapt, si la umorul si la charisma vlogger-ului, nu doar la indemanarea si experienta lui in domeniul frumusetii. Din ratiuni practice, e preferabil sa cauti pe cineva cu un stil similar cu al tau. Daca, de exemplu, nu esti o fana infocata a sclipiciului, probabil ca nu vei dori sa te abonezi la un canal care se numeste glitter diva, iar daca esti adolescenta, e posibil sa nu te preocupe inca felul in care iti camuflezi ridurile la un machiaj de seara. Trebuie sa-ti gasesti vlogger-i care sa se adreseze nisei tale de varsta si stil, fie si la nivel aspirational.
Iar pentru a te asigura ca produsele recomandate ti se vor potrivi, ideal ar fi sa optezi pentru un model care are semnalmentele tale, culoarea ta de ochi si, eventual, textura ta de par. E putin probabil sa te ajute un clip care iti explica tehnica coafarii parului femeilor de culoare sau o metoda de a machia ochii oblici in cinci pasi, daca tu nu ai radacini asiatice.
Odata facuta aceasta selectie, poti sa-ti rafinezi cautarea in functie de priceperea vlogger-ului. Sunt foate multe fete pe care pasiunea pentru beauty le-a transformat in veritabile profesioniste, chiar daca nu au studii de specialitate, si pe care le poti prefera pentru ca simti ca te regasesti in abordarea lor. Insa daca, de exemplu, vrei sa inveti secrete subtile ale combinarii texturilor, vrei sa afli cum sa te machiezi pentru o sedinta foto profesionala sau daca vrei sa intelegi corect tehnica de conturare adaptata formei chipului tau, poti accesa canalul unui make-up artist. La urma urmei, n-a spus nimeni ca trebuie sa te limitezi la un singur vlogger sau la un singur tutorial. Exploreaza, navigheaza si incearca lucruri noi!
Recomandarile de produse
Vlogger-ii au o foarte mare libertate de exprimare si nu au, teoretic, nici un gen de constrangeri atunci cand fac recomandari. Ei povestesc despre produsele pe care le adora (si iti pot arata textura in close-up cu asa-numitele swatch-uri), despre cele care nu isi indeplinesc promisiunile de marketing si, spre deosebire de reviste, care atunci cand considera ca un produs nu merita cumparat, pur si simplu il evita, in mediul online unele cosmetice pot fi criticate aspru.
Page: 1 2