Rujul rosu este ca un pahar de Merlot sorbit sub un tei parfumat intr-o noapte de vara, pentru ca are capacitatea de a capta priviri, de a fascina si de a face inimile sa bata mai repede.
Iar in acest sezon ne putem inspira din abordarile sic ale caselor Tommy Hilfiger, Viktor&Rolf sau Wunderkind. Aceasta nuanta de ruj a ramas la fel de actuala ca acum un secol, cind numai actritele aveau privilegiul de a-l purta . Si este considerat arma fatala in jocul seductiei pentru doza de incredere pe care ne-o ofera niste buze singerii, ce par aprinse de dorinta.
Poate de aceea a fost purtat de femeile cu atitudine, de la Mae West pina la Gwen Stefani, pastrindu-se in topul preferintelor noastre indiferent de anotimp sau de climat economic. Chiar s-a constatat ca in timpul recesiunii, cind prioritatile se stabilesc cu strictete, in mod surprinzator, vinzarile de ruj cresc. Insa pasiunea pe care o avem pentru acest produs cosmetic depaseste citeodata limitele credibilului.
Helena Rubinstein povestea in autobiografia ei ca a fost martora atunci cind o femeie de-abia salvata dintr-o cladire bombardata in timpul celui de-al doilea razboi mondial, inainte sa accepte un calmant pentru dureri, a rugat asistenta medicala sa-i permita sa se rujeze. OK, probabil ca la aceasta obsesie a contribuit si faptul ca in filmele din anii 40, eroinele defilau cu machiaj impecabil si bucle perfecte chiar si in timpul calamitatilor. Dar oricit as iubi aceasta nuanta pe buzele mele, imi imaginez totusi ca, intr-o situatie similara, probabil as cere
mai intii un pahar de Merlot.
Lavinia Gogu