VOL, o estetică a libertății

Bianca Niculae, creatoarea & designerul brand-ului Vol, a stat de vorbă la Paris cu Domnica Mărgescu despre debutul carierei sale în modă, despre parcursul ei.

Cu o înclinație de neabătut pentru tonuri felurite de alb, din care croiește ținute impecabile, piese spectaculoase ce înmagazinează în ele nu doar trend-urile și obsesiile momentului, ci și un caracter aparte de atemporalitate, brand-ul VOL (vestiaire dun oiseau libre) s-a impus în puțini ani pe scena fashion locală drept o prezență de neignorat, particulară și gata să confere un plus de glamour purtătoarelor, în orice etapă a vieții lor și cu orice ocazie.


Bianca Niculae, creatoarea & designerul brand-ului Vol, a stat de vorbă la Paris cu Domnica Mărgescu despre debutul carierei sale în modă, despre parcursul ei, despre schimbările prin care trece industria și ce înseamnă ele pentru un brand la început de drum și… despre ce este relevant astăzi!

Albul apare obsesiv în mintea Biancăi Niculae, designerul VOL, sau Vestiaire dun Oiseau Libre (www.vol.shop), iar absolut toate piesele create de aceasta o reprezintă 100%. Spun asta pentru că am avut ocazia să descopăr ultima colecție VOL, pentru primăvară-vară 2023, chiar la Paris, într-un cadru cât se poate de potrivit pentru rochiile feminine, flamboaiante, dar în același timp versatile, ce emană stil și eleganță.


Bianca însăși a invitat-o pe Cristina Ich să fie protagonista poveștii ei romantice într-un editorial foto realizat special pentru ELLE, iar creațiile Biancăi și-au găsit locul perfect în atmosfera pariziană glam, ce emană mereu acel aer retro și rafinat.


ELLE: Ai fost atrasă de modă de mică sau această atracție a venit cu timpul? Care a fost prima ta interacțiune cu moda?
Bianca Niculae: Am fost orientată de mică către artă și frumos și, ca majoritatea adolescentelor, am fost fascinată de modă, iar la 13 ani am urmat un curs de modelling și ulterior am profesat ca model.

ELLE: Și cum s-a transformat relația ta cu moda pe parcursul timpului?
B.N.: Parcursul meu în modă a fost unul firesc, consider că m-a ajutat foarte mult experiența acumulată în anii de modelling și în timp am făcut tranziția de la a fi în fața camerei la a vedea cum se desfășoară lucrurile în spatele camerei; în primul rând ca designer, și ulterior ca fotograf, pentru ca sunt pasionată de fotografie, și o parte din fotografiile VOL, atât cele de campanie și lookbook, dar și imaginile din social media, sunt realizate de mine.


ELLE: Când ți-ai dat seama că ești înclinată spre o profesie în acest domeniu?
B.N.: Eu sunt o persoană creativă, îmi plac libertatea și emoția pe care mi le oferă creația, și mă animă satisfacția de a vedea cum o idee de-ale mele trece prin toate etapele ei, de la schiță, la prototip, pentru ca la final sa devină o piesă vestimentară care să aducă bucuria frumosului în viața femeii care o va purta.

ELLE: Povestește-mi cum s-a născut brand-ul tău, VOL. Despre ce este, cui se adresează, ce fel de estetică domină?
B.N.: Am fost întotdeauna fascinată de păsări, de mișcarea lor, de frumusețea lor și mai ales de puritatea păsărilor albe. Pentru mine ele reprezintă libertate și o formă de escapism, iar când am decis să creez VOL, știam că vreau să exprim aceste sentimente și trăiri prin creațiile mele. Am lansat VOL în 2021 și primele șase luni au reprezentat o perioadă de teste, în care am învățat din greșeli și am rafinat direcția și estetica în care voiam să duc totul. Am plasat albul și o paletă foarte specifică de nuanțe de alb în centrul esteticii brand-ului meu. Pe de o parte, este ceva restrictiv, dar, pe de altă parte, este ceva foarte stimulant, știind că trebuie să mă reinventez în mod constant, că trebuie să folosesc aceeași schemă de culori monocromatică, dar care la final să rezulte într-un produs complet nou care să fie dorit de clientele mele. VOL se adresează consumatorilor pieței high-end, femei puternice și îndrăznețe, femei care apreciază calitatea premium și aleg să se exprime și să își exprime feminitatea și senzualitatea purtând piese de designer, ca un simbol al eleganței și stilului.


ELLE: Te oglindești în stilul brand-ului? Ce spune VOL despre tine?
B.N.: 100%. VOL este o extensie a mea, o oglindă, este modul meu de a îmi exprima personalitatea și de a îmi transpune ideile într-o zonă estetică în care mă regăsesc în totalitate și pe care o construiesc în fiecare zi.


În VOL se reflectă atenția mea pentru cele mai mici detalii, pasiunea pentru calitatea materialelor și a finisajelor. Prin VOL am creat un stil atât glam, cât și foarte purtabil, țesăturile sunt naturale și se simt ca o a doua piele. Croielile și designul avantajează corpul femeii, piesele VOL pot fi purtate în orice ocazie sau situație, sunt piese clasice reinterpretate, care rezistă timpului. Îmi doresc să ofer  ‰ clientelor mele experiența de a purta piese de calitate, durabile, astfel încât peste ani să se poată uita în garderobă și să spună că aceasta este o piesă de la Vestiaire dun Oiseau Libre.


ELLE: Ce sau cine te inspiră?
B.N.: Mă inspiră femeia pentru care creez, femeia în toată complexitatea ei, și cu toate fațetele pe care ea le are. Mă inspira femeia desăvârșită, cea care își îmbrățisează feminitatea și senzualitatea, femeia îndrăzneață, femeia care are o voce și știe să se facă auzită. Femeia impecabilă, care știe să se poarte și ce să poarte pentru a se pune în valoare. Eu am mereu în minte imaginea femeilor care vor purta modelele mele, și aceasta este o formă de inspirație. Mă gândesc la frumusețea lor naturală și la modalitățile de a o accentua prin cut-uri senzuale și linii care îmbrățișează silueta.


ELLE: Crezi că s-a schimbat comportamentul consumatorilor de modă în ultimii ani? Dacă da, cum?
B.N.: Absolut, da. În primul rând, consumatorii sunt mult mai conștienți de sustenabilitate și de impactul pe care retailer-ii fast fashion îl au asupra mediului. Am observat în ultimii ani că oamenii nu mai cumpără orice, ci mai degrabă aleg să investească acum în piese de înaltă calitate, care au durată de viață mult mai mare și care pot trece prin mai multe sezoane fără să își piardă calitatea. De asemenea, în timpul pandemiei și chiar și după această perioadă a existat o creștere masivă a shopping-ului online; oamenii nu mai merg în magazinele fizice, totul e online și își pot primi comanda fără a depune un efort. Clar este mult mai ușor așa, dar din punctul meu de vedere există și dezavantaje. Noi, de exemplu, la VOL folosim doar materiale de calitate premium, lână merino extrafină, cașmir, alpaca, mătase franțuzească, și consider că shopping-ul online îi răpește consumatorului această experiență tactilă, de a atinge produsul, de a îi simți finețea și cum se simte pe corp, pentru că oricât de bune sunt fotografiile din online nu poți transpune complet aceste senzații.


ELLE: Ce părere ai despre sustenabilitatea în modă? Ce demersuri întreprinde VOL pentru a se înscrie în acest concept?
B.N.: Lumea devine din ce în ce mai conștientă de mediu, în special în industria modei. Moda sustenabilă s-a dezvoltat progresiv în decursul ultimului deceniu, și am observat o mulțime de schimbări în industrie, de la ambalaje reciclabile, la proveniența materialelor folosite. Consider că sustenabilitatea este cheia către un viitor mai bun și mai curat. Peste 80% dintre materialele folosite la VOL sunt materiale naturale premium, lână, cașmir, de la Loro Piana. Sustenabilitatea lânii Loro Piana este garantată de RWS, un standard global care are în vedere bunăstarea creșterii oilor de la care provine lâna, precum și calitatea pășunilor pe care ele cresc, este un sistem în lanț care supervizează fiecare etapă de producție a lânii, până la produsul final.

ELLE: Cum vezi VOL peste 10 ani?
B.N.: VOL este un brand la început de drum, dar care crește gradual și organic cu fiecare colecție pe care o lansăm. Am o viziune clară și un plan bine definit în ceea ce privește ascensiunea brand-ului și unde îmi doresc să ajungă; toată munca și eforturile pe care le depun alături de echipa mea sunt orientate în această direcție. Ne dorim ca VOL să devină un brand de notorietate atât pe plan local, cât si internațional.

Am fost de curând la Paris Fashion Week și m-a motivat și ambiționat foarte tare această experiență, în sensul în care îmi doresc și pentru VOL o astfel de expunere și sunt conștientă de faptul că este nevoie de timp și foarte multă muncă, dar sunt dedicată 100% acestui proiect.

ELLE: Dar moda? Cum va arăta?
B.N.: Consider că moda va rămâne la fel, în principiu, în sensul în care oamenii vor dori întotdeauna să se îmbrace și să se aranjeze, însă cred că se va schimba atât maniera în care oamenii vor avea acces la modă, cât și maniera în care vor fi lansate trend-urile. Și mă refer aici la digitalizare, realitate virtuală, inteligență artificială. Din ce în ce mai multe case de modă folosesc date analitice pentru a înțelege preferințele consumatorilor, și le monitorizează comportamentul de shopping pentru a putea crea produse și mai vandabile. Pe de altă parte, consumatorii vor opta din ce în ce mai des pentru cumpărăturile online sau experiențele virtuale oferite deja de multe brand-uri, în defavoarea magazinelor fizice, ceea ce înseamnă că retailer-ii și brand-urile vor fi nevoite să își ajusteze strategiile pentru a putea funcționa într-o lume digitală.

ELLE: Ce părere ai despre social media? Ce „relație are VOL cu social media?
B.N.: Pentru foarte mulți oameni și brand-uri este greu de imaginat o lume fără social media, pentru că a devenit treptat o parte integrantă a vieților noastre. În ultima decadă industria modei a cunoscut o schimbare masivă în ceea ce privește canalele de publicitate și marketing, și asta datorită creșterii exponențiale a tot ceea ce înseamnă social media. Promovarea industriei modei în momentul acesta se face fie prin canalele proprii de social media ale fiecărui brand, de la prezentări live, lansări de produse și colecții noi, fie prin intermediul influencerilor. E o simbioză, dacă vrei, și consider că sunt dependente una de cealaltă. Conturile de social media ale unui brand reprezintă cartea de vizită online a brand-ului respectiv, sunt parte din identitatea brand-ului.

Același lucru se întâmplă și în cazul VOL, noi punem mare preț pe detalii în tot ceea ce facem, și depunem eforturi ca asta să se reflecte și în online. Creăm și postăm doar conținut de calitate, și sunt fericită că pot să îmi folosesc cunoștințele în fotografie, pentru că mare parte dintre fotografii sunt făcute de mine. Am mare grijă la detalii precum încadrare, lumină, calitate foarte bună a imaginii, estetica paginilor de social media, totul este unitar, și conținutul pe care îl postăm face parte din strategia noastră de promovare.

ELLE: Care este designerul care te-a influențat cel mai mult pe parcursul tău ca designer? De ce?
B.N.: Nu aș spune că este vorba doar despre un singur designer, ci mai degrabă despre repere estetice care îmi atrag atenția la anumiți designeri, îmi aleg punctual detaliile pe care le admir și care mă inspiră. În ultimii ani mă fascinează colecțiile lui Anthony Vaccarello pentru Saint Laurent, mi se pare că transmit sentimentul acela de perfecțiune, induc senzația că orice ai alege din colecție te va face să arăți impecabil.

ELLE: Ce ne poți povesti despre cea mai recentă colecție VOL?
B.N.: Colecția VOL pentru primăvară-vară 2023 are ca temă principală cercul. Perfecțiune, simetrie, eternitate, simplitate. Acestea sunt atributele cercului care mă fascinează și pe care am vrut să le integrez în această colecție. Mi-am dorit să creez o colecție atemporală, completă, fiind prima oară când realizăm și accesorii, pentru a putea oferi clientelor experiența de a-și achiziționa un outfit întreg de la VOL.
În rândul accesoriilor piesa centrală este o geantă minaudierre în formă de sferă realizată manual din argint pur, o piesă extravagantă prin simplitatea ei, perfectă pentru o apariție pe covorul roșu sau la un eveniment important. Din punct de vedere cromatic colecția rămâne tributară semnăturii estetice a brand-ului, păstrând simplitatea și eleganța tonurilor neutre de alb și nude care nu țin cont de moda momentului. Motivul cercului se regăsește în majoritatea pieselor sub diverse forme, de la cut-outs foarte senzuale plasate strategic pentru a evidenția silueta, la inele metalice care accesorizează și aduc o notă de extra glam rochiilor de seară. Este o colecție cu piese statement, dar în același timp discrete, pe care vă invit să o descoperiți în showroom-ul VOL. 

Toate ținutele fac parte din colecția Vol spring/summer 2023.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial