În ziua de azi, pentru mulți, cifrele care contează sunt număr de followers și de likes. Feed-urile de social media ne țin captivi cu orele, ne privim în ochi mai rar. Suntem amețiți de mirajul faimei obținute instant, cu un reel devenit viral. Școala nu este privită ca o oportunitate de a te dezvolta, ci o piedică în calea unui program relaxat, de content creator. În acest context, o profesoară încearcă totuși să facă liceenii să se îndrăgostească de matematică. Să o cunoască, în primul rând, să o înțeleagă, și apoi să se bucure când stăpânesc acest limbaj și reușesc să rezolve probleme complicate. Dr. Georgiana Popovici le dă liceenilor cheia care deschide ușile celor mai prestigioase universități din lume: îi pregătește pentru examene internaționale, adică SAT, A-Level, bacalaureat internațional sau GMAT.
‘Contează și atitudinea părinților, este important ca elevii să nu vină la școală sau la pregătire cu convingerea că matematica este imposibil de înțeles și că trebuie doar să ia o notă de trecere’, spune dr. Popovici. Cu peste 20 de ani experiență la catedră, dr. Popovici a văzut multe generații și concluzia ei este că toate au ceva în comun. Chiar și când telefoanele erau numai cu fir, câțiva elevi veneau mai curioși la clasă decât alții, iar majoritatea elevilor erau doar timorați de o materie de nepătruns.
La centrul ei de pregătire, Creative Learning Hub by Georgiana Popovici, profesoara lucrează cu elevi de la 13 la 18 ani care visează să ajungă studenți în marile centre universitare din SUA sau Europa. Ei sunt elevi la școli sau licee de stat ori private și au nevoie de ajutor pentru că examenele internaționale respectă o altă programă decât cea națională și pentru că se folosește exclusiv limba engleză. ‘Un profesor trebuie să fie în primul rând mentor’, ne spune ea. Deci relația ei cu elevii este foarte importantă. Ca să poată câștiga atenția, încrederea și simpatia acestor adolescenți, ea folosește metode interactive, inedite. Și-a dus elevii la biliard, ca să le arate funcția modul, iar în weekenduri organizează un fel de ‘happy hour’ și îi așteaptă cu pizza și cu suc, să vină doar dacă vor, relaxați, de plăcere.
Georgiana a copilărit într-un orășel mic din județul Dâmbovița și a fost întotdeauna fascinată de puterea numerelor și a științelor exacte. „Matematica m-a captivat încă de mică. Era ca un puzzle pe care îmi doream să îl deslușesc cât mai rapid,’ povestește ea. Deși nu a avut parte de pregătire la un centru cum este Creative Learning Hub, a avut norocul să aibă o profesoară care i-a inspirat pasiunea pentru matematică. După ce a absolvit Facultatea de Matematică și a obținut un doctorat tot în acest domeniu, Georgiana a decis să își împărtășească pasiunea cu elevii săi.
În 2019, a fondat Creative Learning Hub, un centru de excelență în educație. ‘Îmi doresc să le ofer elevilor mei o altfel de experiență de învățare, să le îmbogățesc cunoștințele, dar și să le stârnesc curiozitatea și entuziasmul pentru matematică și pentru viitorul lor.’
Satisfacția ei este să vadă parcursul și reușitele elevilor ei. În 2019, una dintre elevele de la centru a obținut cea mai mare notă din lume la examenul A LEVEL, depășind chiar și elevii asiatici care, în mod obișnuit, domină clasamentele științelor exacte. „A fost o confirmare că drumul pe care l-am ales este cel potrivit. Fiind la scurt timp după deschiderea centrului, am privit-o ca pe un semn că trebuie să continui ceea ce fac. A fost o dovadă a eforturilor noastre comune, ale mele ca profesor, cât și ale ei, ca elev,’ spune profesoara.
Dar parcursul Georgianei nu a fost lipsit de provocări. „Unul dintre cele mai dificile momente a fost să îmbin activitatea de la catedră cu pregătirea lucrării de doctorat,’ recunoaște ea. „A fost o perioadă extrem de solicitantă, dar pasiunea și motivația m-au ajutat să trec peste obstacole.’ Această experiență i-a oferit o perspectivă valoroasă pe care o folosește acum pentru a-i învăța pe elevii săi despre importanța perseverenței și a dedicării.
În ceea ce privește programul ei zilnic, Georgiana are o rutină destul de intensă. „Încep ziua cu lecții la școală și continui apoi cu sesiuni individuale la centru. Lucrez adesea până seara târziu și chiar și în weekenduri,’ mărturisește ea. „Dar, cu toate că programul este obositor, nu simt niciodată că efortul este prea mare. Energia și curiozitatea elevilor mei sunt molipsitoare.’