Pentru o experiență de shopping de neuitat, într-o locație care oferă o selecție rafinată de la cele mai dorite brand-uri, magazinul Mengotti este soluția ideală, atât pentru femei, cât și pentru bărbați.
„Se spune că succesul se măsoară printr-o reputație de durată pe piață. În industria modei, în retail, este esențial să fii atent la tendințe, la inovație, la idei, pentru a putea anticipa dorințele clienților și mai ales ale clientelei românești, care apreciază frumosul, bine făcutul și luxul. Astăzi, magazinul MENGOTTI are o poveste de succes de 15 ani, care a început cu visul meu de a readuce tradiția luxului pe Calea Victoriei. O aventură frumoasă care a început sub egida ‘Made in Italy” și o afacere care a crescut, în timp, alături de unele dintre cele mai dorite și apreciate brand-uri de modă din lume”. (Adriano Mengotti)
Istoria magazinelor Mengotti a început în urmă cu aproape 130 de ani, mai exact în 1889, când Giovanni Mengotti a deschis un magazin de pălării în inima orașului Bassano del Grappa, în Piazza Libertà.
Cu timpul, pe lângă pălării, magazinul a început să ofere și alte articole vestimentare: cravate, umbrele, pantofi și blugi, iar fiul lui Giovanni Mengotti, Giuseppe, a orientat conceptul magazinului către sectorul exclusivist al modei.
Adriano Mengotti a preluat o afacere de familie și a reușit să o transforme cu succes într-un lanț de magazine, devenind astăzi unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de lux din Italia și România. Împreună cu fiul său Filippo, a dezvoltat în continuare afacerea până la 12 magazine în regiunea Veneto, în Bassano del Grappa, Castelfranco Veneto, Breganze, Valdagno și Thiene.
În martie 2008, a fost inaugurat magazinul multimarcă din București, care oferă iubitorilor români de lux același concept pe care se bazează întreaga filosofie corporativă a grupului, „Mengotti in Veneto”, bazată pe rafinament, eleganță, calitate și stil în același timp.
„Dar de ce ați ales România?” este întrebarea care i se pune cel mai des lui Adriano Mengotti.
„Cred că România a fost cea care m-a ales pe mine, și nu invers”, spune el. „Eram deja îndrăgostit de această țară, mi-am urmat visul de a extinde brand-ul Mengotti în străinătate și am investit în România, o realizare personală care mi-a adus mari satisfacții de-a lungul anilor.
De fiecare dată când un client părăsește magazinul din București mulțumit de achizițiile sale, o datorăm și personalului extrem de motivat, căruia am încercat întotdeauna, împreună cu echipa mea italiană, să îi transmit dragostea pentru frumusețe și respectul pentru client, prin numeroase cursuri de formare, cursuri pe care le-am considerat întotdeauna fundamentale pentru creșterea și profesionalismul personalului.
Mi-a plăcut atmosfera interbelică pe care am descoperit-o în fotografiile din acea perioadă și m-am gândit că poate aș putea să readuc pe Calea Victoriei o parte din farmecul prețios al trecutului.”
De asemenea, Filippo Mengotti crede foarte mult în România, deoarece „oamenii au o viață socială intensă, le pasă de aspectul lor, iubesc moda și, cred, chiar și în comparație cu italienii, sunt extrem de conectați la tot ceea ce se întâmplă în moda mondială. Există un apetit incredibil pentru frumusețe aici.”
În ceea ce privește planurile de viitor, Filippo dorește să extindă portofoliul de brand-uri, dar și să crească afacerea în mod organic, extinzând prezența noilor magazine și în alte orașe din România. „Astăzi avem în magazinele noastre cele mai dorite brand-uri din lume, de la Saint Laurent, Prada, Fendi și Moncler până la Loewe și Maison Margiela. Vrem să adăugăm tot ceea ce este important pentru clientul român.
‘Ori ești o operă de artă, ori o porți’, scria Oscar Wilde, subliniind relația strânsă dintre artă și modă, ca un observator rafinat al societății.
Iar tatăl meu a combinat întotdeauna Modă, Artă, Cultură într-un singur concept. Încă de la începutul prezenței noastre la București, a susținut arta ca expresie sublimă a frumuseții, rafinamentului și eleganței, finanțând restaurarea mai multor tablouri, capodopere ale picturii, nu în ultimul rând cele două lucrări ale lui Theodor Aman care sunt o expresie a eleganței vestimentare de la sfârșitul secolului al XIX-lea.”
Fotografii: Tibi Clenci
Realizatoare: Daria Georgescu
Text: Ovidiu Buta
Modele: Carolina Brumă / One Models și George Scorus / Attitude Models.
Machiaj: Genny Matea.
Coafură: Adonis Enache / Endorphin Lab.
Manager Tibi Clenci: Radu Dobrea.
Asistentă styling: Irina Bucur.
Flori: Maison Dadoo.