De câteva decenii încoace, telefoanele mobile sunt considerate necesități, mai ales dacă cineva dorește să trimită mesaje sau să sune.
De câteva decenii încoace, telefoanele mobile sunt considerate necesități, mai ales dacă cineva dorește să trimită mesaje sau să sune. Cu toate acestea, în ultimii zece ani și ceva, dispozitivele au evoluat semnificativ, devenind mai puternice chiar decât anumite computere anterioare.
Telefoanele mobile sunt folosite în zilele noastre aproape non-stop. Există milioane de utilizatori în toată lumea, de la clasa de jos până la elite. Aceste dispozitive mai mult decât populare sunt acum necesare în aproape fiecare aspect al vieții noastre, inclusiv în afaceri, socializare, cercetare, navigare pe internet, setarea alarmelor, ascultarea muzicii, vizionarea videoclipurilor și accesarea jocurilor, o versatilitate care ne-a făcut să ne referim la ele ca smartphone-uri, creând un top al lor în fiecare an. Scenarii în care luăm autobuzul și între timp răspundem la e-mail-urile de la serviciu sau petrecerea timpului într-o cafenea jucând jocuri în trend ne sună destul de cunoscut.
Pentru mulți oameni, moda vine la pachet cu un adevăr universal. Aceasta reprezintă o expresie exterioară a eului lor interior, o reflectare a personalității. Constatând acest aspect, moda încearcă să îl întărească. Brandurile și afacerile vor deveni mai perceptive când vine vorba de stilul personal, oferind un serviciu mai personalizat decât oricând, prin concentrarea minuțioasă pe individ. Și având în vedere că telefoanele mobile sunt aproape ca niște părți adiacente corpului uman, mărcile de modă vor să le transforme în asistenți de modă; cu alte cuvinte, un personal shopper în buzunar. Aplicațiile mobile de modă se conectează cu clienții la nivel personal, devenind primul punct de apel atunci când vine vorba de cumpărături.
Dispozitivele mobile sunt modelul de livrare perfect pentru acest tip de serviciu hiperpersonalizat. Ele s-au împletit cu viața noastră de zi cu zi, iar istoricul nostru de navigare pe web e ca o cutie neagră nelipsită într-un avion. Analizând aceste date, asistenții personali bazați pe mobil au o capacitate de neegalat de a face recomandări perspicace.
Pe măsură ce tehnologia a avansat și modele specifice de telefoane au devenit la modă, diferiți producători de telefoane au căutat să profite de tendințe, dar acestea au scăpat de sub control. Astăzi, designul telefoanelor mobile este cam prea asemănător. Cu toții dorim să alegem un telefon care se potrivește stilului nostru. Din acest motiv, husele de telefon sunt atât de renumite. Sigur că protejează împotriva zgârieturilor, dar ar exista un singur tip de husă pentru telefon dacă acesta ar fi singurul motiv. Cu toate acestea, avem huse de telefon care arată ca niște brioșe, iepurași, ursuleți, conțin sclipici plutitor, sunt din piele sau chiar transparente, astfel încât telefonul să pară a fi fără husă.
Modelele de huse de telefon au început să atragă în primul rând femeile tinere, cu o mulțime de motive roz și florale, dar scena s-a extins pentru a include huse de telefon pentru orice preferință. Unii preferă ca husa pentru telefon să se potrivească cu ținuta lor, sau cel puțin cu geanta, în timp ce alții preferă să facă o impresie mai pronunțată cu texte, citate sau sloganuri imprimate pe spate.
Telefoanele mobile captează acum atenția prin stil, aspect, designul general. Lumea modei este puternic implicată în procesul de modelare a acestui produs tehnologic. Deoarece clienții sunt îngrijorați de aspectul lor, telefoanele mobile le oferă diverse culori, dimensiuni, tonuri de apel și alte opțiuni. Companiile s-au poziționat pentru a oferi accesorii elegante acestor clienți. Funcțiile principale ale acestor telefoane rămân aceleași: chat cu oricine, cu avantajul suplimentar al opțiunilor de stil de viață, cum ar fi muzică, o cameră și jocuri. Pe scurt, ele oferă o oportunitate de a-și promova imaginea de sine.
Telefonul de astăzi este văzut ca o reprezentare a modului în care o persoană își dorește să fie privită de ceilalți. Indiferent dacă utilizează un iPhone, unul dintre numeroasele telefoane Android diferite sau chiar dacă preferă să folosească un telefon mobil „neinteligent', toate acestea au devenit expresii ale personalității, trăsături de etalat și de citit de către ceilalți, dacă își doresc să afle ce contează pentru ceilalți. Multe persoane sunt ferm convinse că personalitatea și individualitatea lor sunt determinate de telefonul sau marca pe care o dețin.
Tinerii folosesc telefoanele mobile pentru a-și exprima sentimentul de sine și pentru a-i vedea pe ceilalți printr-un „obiectiv de modă'. Mulți îl văd ca pe un element cheie care se adaugă la al lor fashion statement.