Performanțele unei companii se văd atât prin prisma unei lentile macro, adică prin rezultatele obținute din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere micro, din perspectiva performanțelor angajaților. Resursa umană este deosebit de importantă într-o companie pentru că într-un efort colectiv aceasta contribuie la dezvoltarea firmei, la creșterea acesteia și notorietate. Dacă te-ai gândit să deschizi o firmă și vrei să angajezi sau dacă ai nevoie de o suplimentare de personal, este recomandat întotdeauna să fii atent la aspectele birocratice și financiare care țin de acest proces. Acest lucru te va ajuta să le oferi angajaților tăi condițiile potrivite pentru a munci, asigurând astfel loialitatea și mulțumirea acestora.
Ce aspecte trebuie să ai în vedere atunci când angajezi personal?
1. Asigură aspectele particulare ale muncii
În vreme ce unele locuri de muncă presupun activități zilnice statice, de birou, în cazul altora munca presupune deplasări și un ritm susținut de activitate. Atunci când un angajat este nevoit să se deplaseze în interes de serviciu este necesar să îi asiguri o diurnă, adică o compensație care să acopere cerințele în ceea ce privește deplasarea, cazarea și masa. Poți citi mai multe despre diurna externă de pe blogul pluxee.ro, pentru a fi informat cu privire la drepturile angajaților tăi și despre condițiile în care se poate acorda acest beneficiu. Este important să faci diferențierea dintre diurna externă și cea internă și de asemenea trebuie să fii la curent cu prevederile din Codul Muncii, pentru a putea lua deciziile potrivite în cazul în care locul de muncă presupune acordarea diurnei.
De asemenea, nu uita să pui la dispoziția angajaților și elementele absolut necesare muncii, care fac parte tot din zona particularităților, cum ar fi accesul la documente, dispozitive speciale pentru facilitarea proceselor de muncă sau personal auxiliar care să ofere asistență pe parcursul desfășurării activității.
2. Asigură distribuția corectă a salariilor și a tichetelor sau bonurilor
Fiecare salariat are dreptul să primească o remunerație pentru munca sa, aceasta fiind stabilită prin contractul de muncă. Departamentul de resurse umane se va ocupa de încadrarea unui angajat în categoria potrivită a sporurilor și bonificațiilor, în funcție de câteva aspecte particulare precum: tipul poziție pe care o presupune jobul, nivelul de studii, timpul de lucru sau eventuale sporuri pentru anumite categorii profesionale.
3. Cursuri de formare profesională
Dacă vrei să te bucuri de o echipă de muncitori profesioniști care să fie întotdeauna la curent cu noutățile din domeniul lor, atunci ar trebui să ai în vedere și ideea de a le oferi posibilitatea de a participa la cursuri de formare sau perfecționare profesională plătită sau decontată de către companie. Cursurile de perfecționare pot fi realizate chiar de la angajare, dar și pe parcursul relației profesionale cu angajatul, iar acestea se pot face cu sau fără semnarea unui acord de neconcurență sau cu respectarea unor clauze cu privire la condițiile de acordare a acestui beneficiu.
Utilizarea resurselor umane ridică destul de multe necunoscute, mai ales dacă ești la început de drum sau dacă nu ai experiență în domeniul HR. Este recomandat să te documentezi cu privire la beneficiile pe care poți să le oferi angajaților, dar și cu privire la investițiile pe care trebuie să le faci pentru a le asigura acestora condițiile propice pentru a lucra eficient.
Sursă foto: unsplash.com