Nu de puţine ori întârzierea sau anularea unui zbor aparţinând operatorului Wizz Air a avut loc, mai ales de la începutul pandemiei generate de virusul SARS-CoV-2. Aceste situaţii cu siguranţă au avut repercursiuni neplăcute în efectuarea călătoriilor fie în scop profesional, fie în scop recreativ.
În această situaţie, evident, timpul nu mai poate fi dat înapoi. Dar legislaţia europeană vine în ajutorul pasagerilor şi le oferă dreptul legal să solicite compensaţii în cazul întârzierii sau anulării zborului.
Reglementări europene privind dreptul la revendicarea compensaţiilor în cazul zborurilor întârziate sau anulate
Baza legală ce face referire la aceste situaţii se regăseşte în Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004. Acest Regulament stabileşte în mod clar normele comune în materie de compensație și de asistență pentru pasageri în eventualitatea anulării sau întârzierii zborurilor.
Aşadar, trebuie să ştii că transportatorul aerian Wizz Air îţi pune la dispoziţie următoarele opţiuni:
Totodată, operatorul aerian se angajează în a oferi posibilitatea de a efectua două apeluri telefonice în mod gratuit sau poți alege telex, fax sau e-mail. În situațiile în care nu este posibil ca transportatorul să îţi pună la dispoziție aceste servicii, îţi va fi rambursată contravaloarea acestor comunicări.
Este important de ştiut că în cazul schimbării zborului, atunci când data de plecare a noului zbor este ziua de după cea în care era planificat inițial zborul anulat, compania aeriană pune la dispoziție pasagerului cazare la hotel și transport între aeroport și hotel, în mod gratuit.
În situațiile în care nu este posibil ca operatorul aerian să îţi pună la dispoziție aceste servicii, îţi vor fi rambursate costurile pentru masă, cazare la hotel și transport între aeroport și hotel.
Atenţie, rambursarea costurilor de asistență specificate mai sus se va face în limita unei sume rezonabile și neapărat pe baza chitanțelor prezentate de dumneavoastră!
În ce constă valoarea compensaţiilor pe care compania aeriană se angajează că le va plăti
Conform Articolului 7 din Regulamentul CE nr. 261/2004, despăgubirile în cazul întârzierii zborului Wizz Air, sau al anulării lui, se prezintă sub următoarea formulă:
În scenariul de mai sus, operatorul precizează faptul că dacă ţi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 120 de minute ora de sosire programată a zborului pe care îl aveai rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%.
Cum poţi evita eventuale tertipuri invocate de către compania aeriană în procesul de revendicare a compensaţiei
Invocarea de către compania aeriană a unor circumstanţe extraordinare precum: starea vremii, motive de securitate, catastrofe naturale ar putea reprezenta o variantă prin care aceasta ar putea încerca să evite rambursarea întregii sume de bani aferentă compensaţiei la care ai dreptul în cazul întârzierii sau anulării zborului.
În primul rând, nu completa acordul scris prin care ţi se va propune să accepţi diverse reduceri sau vouchere! Dacă vei completa acel acord, vei renunţa din start la compensaţia propriu-zisă.
Tot ce ai de făcut este să-ţi dedici 2 sau 3 minute, nu mai mult, din timpul tău şi să completezi o simplă cerere ce va face obiectul eligibilităţii preliminare. Apoi, în cel mai scurt timp, vei primi din partea specialiştilor din cadrul companiei AirAdvisor informaţii legate de valoarea compensaţiei pe care o vei avea de primit.
Trebuie să ştii că în cadrul companiei AirAdvisor vei regăsi o complexă echipă de jurişti cu o bogată experienţă în rezolvarea acestor speţe.