În ultima perioadă, lucratul de acasă a devenit ceva normal, motiv pentru care ne-am gândit să îți oferim câteva sfaturi pentru un birou de acasă productiv. Locul în care lucrezi este esențial pentru calitatea muncii tale, concentrare și productivitate.
Designul biroului tău este efectiv despre a-ți face treaba. S-a dovedit că abilitatea de concentrare este determinată și de mediul fizic. Cum în momentul de față foarte multe persoane lucrează de acasă, avem posibilitatea să ne personalizăm biroul conform stilului fiecăruia. Iată câteva sfaturi pe care noi, cei de la RealKom Imobiliare (www.realkom.ro), ți le dăm, după ce am văzut multe birouri de acasă și am cules multe informații.
Trucuri pentru un birou de acasă productiv
Înainte de te gândi la un design personalizat, trebuie să iei în considerare personalitatea ta, stilul tău de lucru și bugetul alocat acestui lucru. Pentru a putea identifica spațiul unde vrei să îți creezi biroul de acasă, răspunde la următoarele întrebări:
Alege spațiul și în funcție de munca pe care o desfășori, dacă vorbești mult la telefon, dacă ai multe video call-uri și ai nevoie de o lumină bună. Poți crea și un al doilea spațiu de lucru într-o debara, garaj, de exemplu, dacă vrei liniște totală pentru o mai bună concentrare. Poți alege un colț din bucătărie, spațiul în care faci gimnastică, sub scări, dacă ai o casă.
De asemenea, dacă alegi o cameră de oaspeți ca birou, ai nevoie și de o variantă de back-up în situația în care ai musafiri. Acesta ar trebui să fie un birou mobil și ușor de transportat. Fă o listă cu ceea ce îți trebuie. Folosește suporturi pentru cabluri, excesele de fire strânge-le cu diverse cleme sau rulează-le. Gândește-te, de asemenea, la sursele de electricitate pe care le ai lângă birou. Asigură-te că în spațiul biroului este lumină naturală.
Biroul de acasă are nevoie și de o panoramă pe măsură
Gândește-te la panoramă, dacă nu poți să ai o priveliște frumoasă pe fereastră, poți să aduci natura lângă tine. Pune-ți niște plante pe birou. Dar nu crea dezordine și nu pune prea multe lucruri la un loc. Păstrează simplitatea. În funcție de personalitatea ta, alege culoarea biroului.
Cum îți alegi mobila potrivită pentru biroul de acasă?
Gândește-te la cantitatea de lucruri pe care vrei s-o depozitezi pentru a găsi dulapurile potrivite. Poate nici nu ai nevoie de un dulap, ci doar de un miniorganizator sau doar de un suport de dosare, cutii, coșulețe, chiar pungi vidate. Păstrează doar ceea ce îți este cu adevărat necesar.
Ce tip de documente primești sau ai în administrare? Facturi, proiecte, contracte, cărți. Dacă ai o arhivă pe care trebuie s-o ții închisă. Dimensiunea monitorului are un impact foarte mare asupra clarității textului, concentrării, vederii lucrurilor în ansamblu. Opțiunea de a avea monitoare multiple poate fi benefică.
Grupează documentele fizice, hârtiile, dosarele etc. după categorii, culori, în ordine alfabetică etc. sau cum îți este ție mai ușor să le reperezi.
Dacă împarți spațiul cu mai multe persoane, gândește- te la confidențialitatea datelor și la modul în care plasezi monitorul astfel încât să nu existe vizibilitate pentru el din partea altor oameni.
Elemente esențiale pentru un birou de acasă productiv:
Tu lucrezi de acasă sau încă mergi la birou? Ce sfaturi ai adăuga la această listă pentru un birou de acasă productiv?
Vrei să locuiești în Piața Unirii sau în cele mai bune zone din București, dar nu știi care sunt cele mai atractive apartamente sau case?
Poți apela la RealKom Imobiliare, agenție specializată în vânzări și închirieri. Din 2004, de când agenția activează în centrul Bucureștiului, a ajutat mii de clienți să cumpere, să vândă sau să închirieze în această zonă.
Convinge-te pe site-ul www.realkom.ro și sună un consilier imobiliar pentru mai multe detalii – Cristi Stanciu: 0723620112.