(P) Obstacole și beneficii ale procesului de digitalizare în cadrul afacerii tale

Orice afacere atinge la un moment dat punctul în care nu mai poate crește de una singură. Ca antreprenor trebuie să poți recunoaște acel punct și să iei măsuri.

În majoritatea cazurilor te vei îndrepta spre digitalizare, de exemplu prin soluții ecommerce. Totuși, în cadrul acestei inițiative vei avea parte atât de beneficii, cât și de obstacole. Iată care sunt acestea: 


Obstacole în calea digitalizării

Majoritatea articolelor despre digitalizare se concentrează pe beneficiile aduse de această inovație. Înțelegem și apreciem această inițiativă, dar ce se întâmplă cu cei care preferă să fie precauți și să privească întâi partea goală a paharului? Pentru aceștia trecem în revistă câteva obstacole ce nu sunt de netrecut, dar pot pune oarecare probleme atunci când vei cântări procesul de digitalizare. 

În primul rând, companiile care nu văd digitalizarea cu ochi buni sunt cele care au adoptat percepția că nu au, cel puțin în acest moment, consumatori digitali. Aceste griji pot fi adresate cu o mai bună înțelegere a mecanismelor de interacțiune digitală, fie cu clienții, fie cu alte afaceri. Adevărul este că majoritatea achizițiilor se derulează online, cu precădere în această perioadă. Din fericire, multe companii recunosc că motivul principal nu este cel evidențiat mai sus, ci propria rezistență la schimbare. 


Un alt obstacol din calea digitalizării este chiar lipsa înțelegerii aprofundate a procedurilor și proceselor rezultate din progresul afacerii. Prin deschidere și comunicare pot fi clarificate atât modurile în care procesele se vor schimba în urma digitalizării, cât și informațiile lipsă despre ce presupune această nouă soluție. Chiar și cei mai rezistenți la schimbare dintre angajați vor rezona cu beneficiile aduse de soluții care asigură rezultate mai bune și mai rapide. 

Nu în ultimul rând, vom menționa costurile ca frână în calea progresului digital. Garantat, acest proces va necesita investiții serioase atât în software și hardware, cât și pentru resursele umane necesare (specialiști IT, analiști de date). Cu toate acestea, o structură informatică susținută de o resursă umană de calitate va produce beneficii pe termen lung și foarte lung. 

Beneficiile digitalizării

Așa cum am ilustrat și mai sus, majoritatea acestor obstacole sunt unele mai degrabă mentale, nu practice. Merită oare beneficiile? Noi le vom expune mai jos:


  • Muncă mai eficientă și evoluția companiei. Activitățile digitalizate sunt mai simple, mai exacte și se produc cu o viteză mult mai mare;
  • Inovarea mai facilă grație accesului la soluții de ultimă oră. Uneori doar așa îți poți crea un avantaj în fața competiției;
  • Beneficii pentru angajați, atât prin ușurarea sarcinilor și prin înlesnirea comunicării, dar și prin procesul de învățare la locul de muncă;
  • Reducerea costurilor pe termen lung prin renunțarea la activități care consumă foarte mult timp și resurse;
  • Satisfacție mai mare a clienților datorită faptului că își primesc produsul sau serviciul mai repede;
  • Posibilitatea de a-ți scala foarte ușor afacerea;
  • Posibilitatea de a analiza și controla mult mai ușor activitățile din companie. 

Așa cum se poate observa cu ochiul liber, beneficiile depășesc cu mult obstacolele presupuse de această transformare, oricum inevitabilă. 

Sursa foto: pexels.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle