Agloritmii folosiți de motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo) țin cont de peste 200 de criterii de referențiere.
Pentru a îmbunătăți poziția site-ului tău, una din cele mai potrivite metode de a optimiza eforturile SEO este să analizezi cu deosebită atenție competiția. Ce fac principalii tăi competitor pentru a obține o poziție mai bună în rezultatele de căutare?
Orice companie are nevoie de servicii de optimizare SEO pentru a-și îmbunătăți poziția în motoarele de căutare și de a-și dezvolta activitățile pe web, trebuie să pună la cale o strategie globală de îmbunătățire a vizibilității și de achiziție a traficului.
În septembrie 2019, un studiu SEO condus de Rand Fishkin a scos la iveală câteva elemente determinante care au impact important asupra poziționării unei pagini web:
SEO îți permite în permanență să beneficiezi de un trafic țintă și gratuit. Nu va mai trebui să plătești pentru publicitate (Google Adwords) pentru a avea trafic.
Traficul generat de SEO poate fi convertit. Conform celebrului site The Search Engine Journal, SEO generează până la 14,6% din conversia internauților în clienți. Dacă un internaut ajunge pe site-ul tău făcând o căutare pe Google, va găsi nu doar un răspuns instant la întrebarea sa ci va găsi și în egală măsură produsul sau serviciul care va putea să îi rezolve problema.
SEO permite creșterea cifrei de afaceri. Tehnicile SEO sunt cel mai adesea considerate indispensabile pentru a obține un loc bun în motoarele de căutare, o prezență excelentă online și creșterea pe termen lung a vizibilității companiei tale pe Internet.
SEO nu garantează însă primul loc în motoarele de căutare. Peste 75% din internauți nu se mulțumesc cu rezultatele care se afișează pe prima pagină de căutare afișată de Google. Folosind tehnicile SEO pentru referențiere poți apărea pe prima pagină azi și mâine poți ajunge pe a doua sau chiar a treia pagină. Nu ai nicio garanție a faptului că îți vei meține poziția o eternitate.