De cinci ani ELLE DECORATION a dezvoltat o platformă relevantă de promovare a designerilor români. Puteți vedea nominalizații și câștigătorii din acest an pe elle.ro/decoration. La gala din acest an au fost acordate șapte trofee creație a lui Cătălin Năstăsoiu, precum și un premiu special oferit de Grundig. S-au înscris peste 100 de proiecte, care au primit peste 25.000 de voturi, un nivel record pentru competiție. |ncet, dar sigur, se dezvoltă o piață de design în România și vă invităm să faceți parte din istorie, să vedeți, să susțineți designul românesc și să ajutăm această comunitate tânără și talentată să crească. Pentru că vom crește și noi odată cu ea. Alături de intenția ELLE DECORATION de a stimula creativitatea s-au aflat ClassIN, showroomul de unde designerii pot lua produse de design original, ca să mobilize superbele apartamente din WIN Herastrău. Evenimentul a fost realizat și cu sprijinul Grundig, YTONG, gloTM, și în parteneriat cu Antonescu & Partners. Ne-au fost alături și le mulțumim celor de la Crama Liliac – The Wine of Transilvania, Kronenbour 1664 Blanc și Music Gear.
Beat 45
(Cristiana Zgripcea)
Absolventă a Universității de Arhitectură și Urbanism ION MINCU, secția arhitectură, Cristiana Zbarcea a lucrat timp de 8 ani de zile pentru una dintre cele mai importante firme de arhitectură din România, unde, zice ea, a învățat „din mers arhitectura la un nivel foarte înalt. În urmă cu 5 ani a luat drumul antreprenoriatului. Pentru că la început i-a fost mai ușor să acceseze mici proiecte de amenajări interioare, treptat a ajuns să își îndrepte activitatea de la arhitectură spre designul de interior.
Cum ai ajuns să lucrezi la proiectul Beat 45?
Cum ajung să lucrez la 90% dintre proiectele mele: prin recomandările foștilor beneficiari. |n urma discuției cu clientul, am ajuns la concluzia că, deși este un concept nou în țara noastră pe care eu nu-l mai întâlnisem înainte, aveam aceeași viziune a rezultatului final.
Care a fost conceptul de la care a plecat amenajarea?
Conceptul a fost construit în jurul a trei elemente în antiteză, pe care știam că vreau să le exprime și să le combine rezultatul final: minimalism, lux și spectacol. Tema a fost reinterpretarea funcțiunii sportive într-una senzorială.
Funcțiunea extrem de specifică a acestiu tip de antrenament a fost ea însăși o provocare, deoarece în România nu mai există nimic echivalent ca dotări, echipamente sau activități, iar pentru documentare am fost să văd spații echivalente din Amsterdam, Londra și New York. În aceste locații am depistat punctele tari și slabe, le-am analizat și ne-am dat seama ce este benefic să aplicăm și ce este necesar să inovăm. A doua mare provocare a acestui proiect a fost aceea a locației. Putem spune, mai în glumă, că am făcut și o reconversie funcțională, deoarece spațiul de care am dispus pentru dezvoltarea studioului era compus din trei trame structurale de parcare, la subsolul unei clădiri noi de servicii, ce beneficiau de o coloană de instalații sanitare.
Toată compoziția elementelor speciale se proiectează pe fundalul negru al finisajelor de pereți și, parțial, pe pardoseli. Am folosit doar linii simple și o gamă de culori extrem de restrânsă, dar le-am compus astfel încât să se pună în evidență reciproc și să formeze alternanțe de contraste brutalist-prețioase. Materialele pe care le-am utilizat pentru realizarea acestor efecte au fost betonul aparent, cauciucul natural și mai multe tipuri de metale, precum aluminiu, alamă, bronz și fier vopsit negru în câmp electrostatic. Surpriza combinației dintre acestea este completată de jocul de lumini de care dispune spațiul. De aici vine, de fapt, „spectacolul: în fiecare dintre încăperi am implementat sisteme de iluminat arhitectural, astfel încât lumina să creeze niște efecte speciale pe mixul de materiale. Momentul de surpriză este reprezentat de însăși încăperea în care se desfășoară antrenamentele efective, în care totul este scăldat în întuneric… până când sunt declanșate muzica și lumina într-un sincron perfect, susținut de echipamente top de sonorizare și smart housing.
Funcționalitatea a fost cuvântul cheie și am încercat să înglobăm în spațiul de care am dispus toate necesitățile încăperilor principale și conexe, într-o desfășurare corectă a fluxurilor. Planul de compartimentare este compus din sala efectivă în care se desfășoară antrenamentele și care dispune de cea mai mare suprafață, două vestiare separate pentru femei și bărbați, birou și zona de recepție, folosită și ca spațiu pentru networking și prosecco. Tot funcționalitatea a dictat ca mobila, compartimentările din sticlă, corpurile de iluminat, absolut tot, să fie proiectat de noi și implicit realizat custom made în termenul de 10 săptămâni design&built.
Rezultatul este unul în care „surpriza este cuvântul cheie: arată total diferit față de oricare alt spațiu dedicat sportului, activitatea principală se desfășoară mai degrabă în condiții de disco-club, iar vestiarele arată ca niște cutiuțe de bijuterii la scară mare.
Cum v-ați gândit să supliniți lipsa luminii naturale?
Ideea a fost să putem controla în totalitate stimularea simțurilor celor care utilizează spațiul, iar lumina naturală nu ne-ar fi ajutat vizual în acest demers, deci lipsa acesteia a fost un plus în alegerea locației. De aici până la jocul nebuno-psihedelic cu luminile led a fost doar un pas: le-am încastrat, le-am atârnat, le-am ascuns, le-am sincronizat cu muzica.
Cât a durat amenajarea?
Între două și trei luni design and built, cu vizite la santier (de rutină) aproape zilnice. O perioadă destul de scurtă pentru un astfel de proiect, având în vedere și că l-am finalizat cu câteva luni înaintea dării în folosință a clădirii în care se afla.
În ce etapă ai întâmpinat cele mai mari greutăți și de ce?
În etapa de implementare și coordonare specialități. La nivelul plafonului a fost punctul culminant. Coordonarea echipei de ventilații cu responsabilii pentru canalizarea menajeră și cu cei de la stingerea incendiilor într-o lună august a concediilor a fost cel puțin distractivă.
Cu ce furnizori ați lucrat la proiect?
Printre colaboratori îi pot menționa pe Zugrav-Amenajari (Nicu Boteanu), Zen Mob Design, Light Point, Delta Studio, Sonerg Montaj, Glass Vizion, Krautz-confecții metalice etc.
Care a fost bugetul amenajării?
Calculul meu s-a oprit în jurul sumei de 200.000 de euro.
Cine sunt clienții și cum a decurs colaborarea cu ei?
Clientul este un investitor străin căruia îi place sportul și care a vrut să-și păstreze rutina cotidiană de antrenamente și după mutarea în România. Cerința specifică a fost funcțiunea, activitatea sportivă cu echipamentele aferente și ideea de confort absolut, atât în zona de antrenamente propriu-zisă, cât și în zona vestiarelor.