Aceste mici neajunsuri însă, se pot corecta ușor prin reducerea numărului de piese de mobilier în cazul sufrageriei și popularea dormitorului cu un fotoliu, o canapea de dimensiuni reduse și chiar o mică bibliotecă dacă spațiul este suficient de permisiv.
Cu ajutorul mobilei este foarte simplu să schimbi radical atmosfera din camerele cu funcții tradiționale. Tot ce ai de făcut este să te gândești la scopul inițial al acestor încăperi și să faci tot posibilul pentru a-l îndeplini cât mai bine. Dar știai că tot cu piese de mobilier, în special mobilă la comandă, poți să și transformi o cameră într-o încăpere total diferită față de cea imaginată în mod inițial? De exemplu, indiferent de spațiul de care dispui, cu piesele potrivite, poți să amenajezi orice încăpere într-un birou în care să lucrezi de acasă și să fii foarte productiv. Iată cum:
Cum să-ți mobilezi biroul pentru a crea un spațiu care să promoveze productivitatea?
#1 Alege un birou pe care să-l poți așeza în centrul camerei
Dacă vrei să fii cât mai productiv în noul tău birou de acasă, ideal ar fi să poți îndrepta biroul către o fereastră sau către centrul camerei. Chiar dacă încăperea este proiectată în așa fel încât biroul să fie așezat cu fața la perete, este bine să eviți această dispunere deoarece, pe termen lung, îți afectează productivitatea. Mai ales dacă ai de gând să muncești regulat de acasă, nu vei putea să te uiți zile, luni sau chiar ani întregi la un perete gol și să te aștepți ca imaginația și creativitatea să izvorască de nicăieri.
#2 Investește într-un scaun ergonomic și confortabil
Dacă munca de acasă are loc doar ocazional și îți amenajezi un birou doar pentru acele zile în care vrei să lucrezi mai mult la un proiect ce necesită mai mult timp sau ai de îndeplinit niște sarcini pentru care ai nevoie de un loc confortabil și liniștit, atunci poți să sacrifici ergonomia scaunului de birou în favoarea design-ului. Dar dacă ai de gând să devii freelancer și să tranformi munca de acasă într-un obicei, atunci axează-te pe ergonomie în alegerea scaunului de birou și niciodată nu te vei confrunta cu probleme legate de productivitate.
#3 Completează-ți camera cu piese mobile și practice
Pentru a nu aglomera spațiul cu un birou foarte mare, poți opta pentru o masă de calculator de dimensiuni modeste și să-ți satisfaci nevoia de spațiu de depozitare cu piese mobile. La e-Mobila-online.ro găsești o ofertă variată de astfel de corpuri de mobilier pe care poți să le folosești pentru ordonarea dosarelor cu documente, CD-urilor, obiectelor de papetărie și oricăror alte lucruri necesare pentru un birou dotat ca la carte.
#4 Dacă ai cărți, adună-le într-o bibliotecă
Ordinea din birou influențează într-un mod pozitiv productivitatea. Când totul e la locul său și știi exact unde să cauți când ai nevoie de ceva, este mult mai simplu să te concentrezi pe lucrurile care contează cu adevărat. De aceea, încearcă să fii cât mai selectiv cu lucrurile din biroul tău și mai ales, să le împarți pe categorii, în funcție de întrebuințările lor. Dacă ai cărți și reviste de specialitate de exemplu, care te ajută în cercetare și documentare, recomandarea noastră este să nu le amesteci cu documentele și celelalte lucruri din birou, ci să le aduni pe toate într-o bibliotecă minimalistă, dar funcțională.
#5 Nu uita să creezi și un spațiu de relaxare
Pe lângă toate piesele de mobilă birou necesare lucrului, investește și într-un fotoliu, o canapea sau un simplu taburet pe care să te așezi când iei o pauză. Chiar dacă este vorba de aceeași cameră, simpla schimbare a locului de unde o privești te va ajuta să câștigi o perspectivă nouă asupra lucrurilor și să te întorci apoi la treabă cu mai mult spor.
Articol susținut de Oblyo Digital Agency