Totuși, angajarea unei persoane pentru această operațiune necesită o investiție suplimentară, iar rezultatele s-ar putea să nu fie pe măsură așteptărilor în primele luni. Din fericire, chatbotul este o alternativă care te va ajuta să rezolvi problemele clienților și funcționează 24/7. Iată 3 metode prin care poți folosi unul!
- Calificare si generare de lead-uri
Calificarea potențialilor clienți este adesea efectuată de către cei care se ocupă de vânzări. Scopul este cel de a obține mai multe informații și de a află aria de interes a utilizatorilor. Chatbotul pune întrebări pe serverul de găzduire web, iar apoi continuă ghidajul în funcție de răspunsuri. În acest fel, fiecare om alege ce vrea și este redirecționat spre pagini specifice.
În cazul generării de lead-uri, modul de lucru poate fi puțin diferit. Este necesar să creezi liste separate de email, iar apoi, în funcție de răspunsurile celor de pe site, se va crea un redirect spre un formular de abonare. Pentru a strânge un număr cât mai mare de persoane, oferă un cadou gratuit pe baza răspunsurilor. Chatbot-ul poate păstra și numere de telefon sau alte date cu caracter personal, fiind adesea utilizat pentru messenger sau SMS-uri automate.
2. Recomandări de produse și servicii
Știai că o parte dintre clienți vor să cumpere de la ține, dar nu pot decide ce li se potrivește? Chatbot-ul online oferă de multe ori asistență pe serverul de găzduire web, iar în prezent există inclusiv branduri mari ce-i setează pentru aceeași sarcina. Dacă ai un magazin online de îmbrăcăminte, ai putea întreba despre stilul preferat sau ocazia pentru care potențialii clienți și-ar dori o ținută, iar apoi să existe o recomandare.
Afacerile din industria B2B folosesc un mod de lucru similar, oferind soluții pentru situații variate. Produsele și serviciile sunt prezentate cu link-uri, precum și însoțite de imagini sau de informații adiționale. Vizitatorii vor simți că acestea au fost alese special pentru ei, ceea ce-i va convinge să cumpere mai rapid.
Vei primi și date importante cu privire la ceea ce este căutat, iar asta te va ajută să–ți scalezi mai rapid brandul pe termen lung. Dacă îți dorești să faci un research specific, creează întrebări despre vârstă, obiceiuri de cumpărare, preferințe și multe altele. La final, reclamele tale noi vor avea mai multă releventa și vei putea să economisești o parte importantă din buget.
3. Răspunsuri la întrebări frecvente
Majoritatea persoanelor care vor află despre ceea ce faci, îți vor pune o serie de întrebări similare. Un chatbot bine programat pe serverul de găzduire web va oferi toate răspunsurile la acestea și va permite firmei să devină mai transparentă.
Exemple de întrebări frecvente:
- Cât de rapid îmi va ajunge comandă?
- Cum funcționează serviciile voastre?
- Cât costă transportul?
- Care este politică de retur?
Folosește emoticoane și încearcă să păstrezi experiență conversației cât mai aproape de una reală. Dacă adaugi gîf–uri și cuvinte cu impact emoțional, acest lucru va spori rată de conversie.
4. Cât de important este un chatbot?
Chabot-ul este un software capabil să poarte conversații prin intermediul tehnologiei AI (Artificial Intelligence / Inteligență Artificială) și a celei NLP (Neuro-linguistic programming / Programare neuro-lingvistică). Acesta va pune întrebări și va ghida potențialii clienți pentru a lua decizii mai ușor.