Cât de cunoscută ești în online? Ce crede lumea despre tine? Ce fel de mesaje transmiți în spațiul public? În ziua de astăzi, imaginea construită de tine în social media te poate ajuta să avansezi în carieră sau îți poate pune piedici în atingerea obiectivelor.
Brand personal, reputație, imagine sau renume, oricum l-am numi, tu îl ai deja: este percepția lumii despre tine, bazată pe acțiunile, competențele și reușitele tale într-un domeniu sau într-o industrie. Pe scurt, brandul tău personal este ceea ce se spune și se crede despre tine.
Iată 10 indicii că ești pe drumul cel bun în construirea brandului tău personal în online, de la experții în comunicare de la ELITE Communication:
- Ai trecut testul Google
La o scurtă căutare pe Google cu numele tău (adevărat sau cel din social media), ai rezultate relevante despre activitatea ta, domeniul de expertiză, interese și alte apariții relevante.
- Spui povestea ta
Brandul tău personal trebuie să spună o poveste de viață, una care să fie în acord cu publicul țintă și în care oamenii ce te urmăresc să se regăsească. Ești mai mult decât un ambalaj, așa că lasă-i pe ceilalți să te cunoască- cu bune și cu rele.
- Creezi un impact pozitiv
Mulți vor să fie cunoscuți, dar nu știu exact pentru ce ar putea deveni cunoscuți- astfel ne confruntăm cu personalități publice lipsite de consistență. Întrebarea este: ce poți face bine, cum poți să-i impactezi pozitiv pe cei din jur? Să vorbim aici despre campanii sociale, culturale, umanitare și CSR. Cum te poți implica?
- Te inspiri, dar nu copiezi
Oricine caută surse de inspirație în jur, de la vedete la influencers și bloggers. Dar linia dintre inspirație și copiat trebuie să fie una bine trasată, iar autenticitatea ta să rămână la baza brandului tău personal.
- Ai poze calitative, nu selfie-uri
Un brand personal de succes este asociat în primul rând cu imagine de calitate superioară: poze și video, indiferent de platforma de social media pe care o folosești. Cât de mult timp și câte resurse aloci acestei părți? O fotografie reușită valorează cât o mie de cuvinte.
- Te asociezi cu branduri de nivelul tău sau mai sus, niciodată mai jos
La fel ca atunci când ne alegem prietenii, și brandurile cu care ne asociem ne pot aduce mai aproape sau mai departe de succes.
- Cum arăți versus ce vinzi
Hairstyle, make-up, ținute și stil- toate fac parte din brandul tău personal. Indiferent că ești nutriționist, antreprenor sau fotomodel, felul în care arăți, corelat cu o strategie inteligentă de promovare, îți poate aduce sau nu succesul în online.
- Ai o prezență constantă în online
Postezi haotic, când ai chef, sau ai o schemă clară de postare? Cât de des e nevoie să comunici în online pentru a ajunge la publicul tău și care e vocea pe care o folosești? Comunicarea constantă, cu o frecvență bine determinată te ajută să dobândești încrederea celor ce te urmăresc.
- Urmezi un set de valori
Dacă urmezi și comunici anumite principii și valori, vei strânge în jurul tău oameni cu aceleași principii și valori și astfel vei construi o comunitate puternică, pregătită să te sprijine.
- Inovezi
Ești la curent cu ultimele tendințe în online și experimentezi constant pentru a afla ce ți se potrivește sau nu, ce rezonează cu publicul tău și ce direcții să explorezi în continuare.
Dacă din cele 10 puncte de mai sus bifezi mai puțin de 7, șansele sunt ca brandul tău personal să nu fie conturat la potențialul maxim.
Ai nevoie de experți care să-ți fie alături când faci pasul de la ‘bun’ la excelent’.
ELITE Communication este prima agenție de branding creată de antreprenori, pentru antreprenori- fondatoarele sunt Bianca Tudor, președinte Elite Business Women Club, alături de Mihaela Lemnaru și Rusanda Davideanu.