La invitația glo™ România, Roxana Voloșeniuc a participat în acest an la Milano Design Week, un eveniment important dedicat designului, dar și un fenomen cultural care modelează tendințele globale în artă, design și arhitectură.
Dacă Săptămânile Modei au un rol important în a creiona felul în care urmează să ne îmbrăcăm în următoarele luni sau chiar peste ani, rolul unui eveniment precum Milano Design Week este acela de a fi un fel de laborator creativ pentru noile idei de design care se vor reflecta în toate spațiile în care vom trăi, lucra, ne vom petrece timpul, adică asupra caselor noastre, birourilor, restaurantelor în care vom mânca, hotelurilor în care ne vom petrece vacanțele, dar și asupra designului obiectelor de care ne vom folosi zi de zi. Așadar un astfel de eveniment are, fără să fim foarte conștienți, un impact imens asupra calității vieților noastre.
În acest an orașul Milano a redevenit pentru o săptămână un punct central al designului, prin toate evenimentele creative care au avut loc aici între 15 și 21 aprilie. De la galerii de artă temporare, instalații interactive, performance-uri, talk-uri pe diverse teme la târgul de mobilă (poate cel mai mare din lume), Milano a fost un fel de epicentru creativ al planetei! Iar aceste instalații nu doar că atrag atenția și au o valoare culturală, dar au și rolul de a iniția un dialog între creatori și consumatori, între artă și public.
Tocmai din acest motiv brand-ul glo™ a decis să revină și în acest an la Milano Design Week ca sponsor principal al Brera Design District, cu o lucrare artistică de impact care combină tema din acest an a Fuorisalone – „Materia Natura” – cu tehnologia și cu viziunea inovatoare și avangardistă a brand-ului. „Materia Natura”, după cum îi spune și numele, este un concept care își propune să promoveze ideea de design conștient; iar lucrarea comisionată de glo™ și semnată de Emiliano Ponzi, Flower Up, urmează această direcție.
Emiliano Ponzi este un artist cunoscut la nivel internațional, ilustrator (născut în Italia, dar trăiește în New York) ale cărui lucrări le-ai putut vedea datorită multiplelor lui colaborări cu brand-uri precum Louis Vuitton, Cartier, Apple, Hermès, Gucci… Munca sa se concentrează adesea pe teme sociale, culturale și umane, folosind o abordare clară și linii simple, curate, pentru a transmite mesaje puternice și emoționante. Ponzi a colaborat și cu numeroase publicații precum The New York Times, The Washington Post, Le Monde – poate și motivul pentru care la conferința de presă din ziua deschiderii au fost prezente toate aceste mari publicații.
Mesajul lui Ponzi explorează adesea impactul societății contemporane asupra interacțiunilor umane, abordând subiecte precum izolarea, relațiile interumane și modul în care tehnologia ne afectează viața cotidiană. Iar instalația Flower Up a fost gândită ca un omagiu adus culturii și gândirii pozitive: lucrarea debutează cu un tunel imersiv, unde realitatea și tehnologia se intersectează într-o explozie realistă de culori și petale plutitoare, tunel care te conduce într-o grădină urbană unde instalația principală are rolul central. Lumina, culorile petalelor, florile și plantele aduc parcă la viață această lucrare care își schimbă imperceptibil culoarea, pe măsură ce trec orele.
Proiectul Flower Up al lui Emiliano Ponzi, comisionat de glo™, ne-a fost prezentat de Cristiano Seganfreddo, un om de artă, inovator și antreprenor creativ, profesor de design vestimentar la Politecnico di Milano și Director Științific la Corriere Innovazione în cadrul ziarului Corriere della Sera din Milano, autorul volumului Cartea italiană a inovației și consilier ONU pentru inițiativa Modă Etică. O discuție extrem de plăcută despre artă și impactul ei în societate (în timpul acestor zile Milano găzduiește nu mai puțin de un milion de vizitatori), despre necesitatea democratizării artei și importanța expunerii oamenilor la lucrări de artă, motiv pentru care inițiativa glo™ for art a decis ca în fiecare an să doneze toate aceste lucrări comisionate către muzee sau instituții publice unde să fie expuse. Așa s-a întâmplat și cu lucrările de anul trecut, care au fost donate muzeului MAXXI din Roma și la Triennale Roma.
Milano Design Week continuă să fie un laborator, o platformă pentru experiment, locul în care se nasc idei pentru viitorul designului și al modului în care trăim și interacționăm cu spațiile noastre, iar acum am văzut îndeaproape motivele pentru care îndeplinește cu succes aceste roluri.
glo™️este un dispozitiv electronic ce se utilizează împreună cu consumabile compatibile ce conțin nicotină, o substanță ce creează dependență. Este destinat consumatorilor peste 18 ani. Acest produs nu este lipsit de riscuri.