Mesajul ‘Jilțurilor’ pentru Femeile din Digital

Pentru că îmi imaginez că ești creatoare de conținut, activistă social sau entuziastă de cultura franțuzească, grădini englezești sau arhitectura Țărilor de Jos, te invit să „buchisești” cum arta poate deveni fundamentul unei comunități civice.

Mesajul 'Jilțurilor' pentru Femeile din Digital

Pentru că îmi imaginez că ești creatoare de conținut, activistă social sau entuziastă de cultura franțuzească, grădini englezești sau arhitectura Țărilor de Jos, te invit să „buchisești' cum arta poate deveni fundamentul unei comunități civice. Această expoziție îți va arăta cum, plecând de la un simplu element de mobilier, putem construi și întări legături comunitare sau experiențe de eveniment. De aici încep acestă călătorie prin cuvintele cheie ale acestei cronici – claritate, curaj, „de cE-Uri' prioritare, asumare, comunitate, capabilități și celebrare – pentru a-ți ilustra cum încă, prin comunicatorii potriviți, ai puterea de a uni și de a inspira.

Expoziția „Jilțuri' a lui Paul Covaci, desfășurată în foaierul ATP Tech, vernisaj inclus în programul One Jazz Festival, este o manifestare a clarității deghizate în sarcasm și valori comunitare, reimaginând un obiect de mobilier medieval – jilțul – destinat inițial regalității, ca simbol contemporan al comunicării, asumării și celebrării.

Paul Covaci a expus atât pe plan național, cât și internațional, navigând cu curaj prin manifestări artistice ca pictura, sculptura și grafica alături de denumiri pamfletice pentru realitățile noastre. Aceste proiecţii somptuoase, care încălcă majoritatea elementelor constructive din definiția artistică a „jilțului' – „cu șezuta de forma unei lăzi cu capac fix sau mobil, având un panou înalt alcătuind spătarul, uneori acoperit cu baldachin, și două panouri laterale, mai scunde, ca rezemători…' după cum definește Dicționarul de Artă de la editura Meridiane, jilțul. Fiecare jilț, sculptură, o imaginăm în contextul de acasă, așa cum sunt sigură că fiecare dintre voi, curatoare de frumos social ați fi făcut. Din această perspectivă am apreciat „asumarea' acestui festival, din plămădeala unui „translator' de trenduri & cultură am înțeles că nu este suficient.

Fiecare sculptură expusă devine un testament al legăturii dintre utilitar și estetic, reflectând spiritul materialului utilizat, de la fag la brad, rășină sau cuie. Cu nume din cele mai inedite precum Crab Chair, Clepsidra, Donut Chair, Kiwi Chair sau Spike acestea redefinesc conceptul de „jilț', la fel cum Ai Weiwei face prin lucrarea 'Fairytale – 1001 CHAIRS'. Covaci, fără să fie nevoie să ne tragă de mânecă, ne invită să vedem dincolo de funcția sa de bază, propunându-l ca simbol al unității și al legăturilor umane. Prin aceste sculpturi, arta devine un mijloc de comunicare, un salut de asumare și un motiv de celebrare a potențialului nostru colectiv atunci când colaborăm.

În esență, „Jilțuri' saltă de granițele convenționale ale artei, inițiind un dialog deschis, potrivit să fie expus în orice loc de „taifas', o reflecție profundă asupra rolului nostru în comunitate și asupra modului în care arta poate influența, îmbogăți cultura și societatea. Prin sculpturile sale, Covaci nu doar că aduce un omagiu tradiției artistice în lemn din Transilvania – „trans sylva' peste pădure –, ci ne provoacă pe mine și pe tine deopotrivă, să valorificăm, să cutezăm să promovăm sau să mentorăm artiști din comunitate; prin cronici, propuneri de expoziții, promovare și modalități de vânzare. Sunt inițiative care pe noi, cele care lucrăm în promovare, ne împlinesc mai mult decât prestigiul, cu un plus de „valoare adăugată'.

Sculptorul băimărean, deși a „învățat să asculte și să privească', nu a învățat „să o ia înaintea altora', inspirându-mă din „Fabuloasele ore ale lui Jacominus Gainsborough' de ilustratoarea Rebecca Dautremer. Această perspectivă subliniază importanța clarității, curajului, „de cE-Uri' prioritare, asumării și comunității în dezvoltarea capabilităților noastre de comunicare, în special pentru cei introvertiți, lucrând confortabil de acasă. Este responsabilitatea noastră, ca profesioniști în relații publice, lucrând „remote', să îndrumăm artiștii locali să se poziționeze în fața altora. Avem ocazia de a iniția un „Google Startup' cultural prin care să oferim abilitățile noastre pentru succesul colectiv; un Sattchi Art care înainte de a propune o selecție de lucrări să nuanțeze prin cronici nepretențioase o serie de artiști autentici. Acest mentorat, cred cu tărie, poate transforma frustrarea într-o forță constructivă, permițându-ne să ne creăm propriul spațiu și să stabilim reguli noi pentru comunitatea pe care o dorim. Pentru Paul și alți artiști asemenea lui, succesul va veni doar prin implicarea unui curator autentic, dedicat promovării artiștilor talentați descoperiți în orașe sau locuri mai puțin cunoscute.

Seria de scaune din expoziția „Jilțuri' a fost pentru mine nu doar o prezentare de obiecte de artă, ci un manifest pentru nevoia de colaborare și comunicare, o asumare și apartenență comunitară de care mulți din cei care lucrăm ca soloprenori avem nevoie, indiferent de pasiunile frumoase care ne întregesc. Cu o viziune curajoasă și clară, Paul Covaci ne cheamă să (re)descoperim valorile dialogului de pus pe jilț, beneficiile – adaptabilitatea artei și curajul unui „împreună' și bogăția expresiei umane, reafirmând rolul esențial al artei în consolidarea și îmbogățirea comunității noastre.

Pentru cei interesați, operele lui Covaci pot fi achiziționate prin linkul Saatchi Art, oferindu-vă „Echivalentul din lumea artei al unei sesiuni de cumpărături de haine împreună cu Anna Wintour' – Ima Ebong, colecționar Saatchi Art. Pentru jilțuri dm @ wooden-chairs-and-tables.

Sursă foto: https://www.ralucaocean.com/

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial