Brand-ul de whisky scoțian nr. 1 în lume, Johnnie Walker, are în spate o tradiție îndelungată de inovație și progres, iar astăzi aplică aceleași valori într-o campanie inedită care ne îndeamnă să facem pași semnificativi într-o direcție esențială: progresul feminin.
Deși avem diferite credințe despre ce înseamnă progresul și succesul, trăim toți alături, iar asta face ca inițiativele noastre de progres să aibă sens doar dacă le susținem împreună. Cu toate acestea, deseori ne confruntăm, în inițiativele noastre individuale, cu nenumărate obstacole, iar dacă ești femeie (și, dacă citești acest articol pe site-ul ELLE, cel mai probabil ești) știi deja că barierele pe care le întâmpinăm sunt mult mai multe și par mai insurmontabile decât cele cu care are de-a face societatea în ansamblul ei.
Ceea ce nu înseamnă că progresul nu poate exista. El există și rămâne un scop de atins, dar presupune ca fiecare dintre noi să facem zi de zi pași care să conducă către el. Chiar dacă acei pași sunt deseori dificili, chiar dacă drumurile pe care trebuie să le urmăm sunt deseori întortocheate, fiecare persoană care ajunge mai departe pe drumul ei nu este doar reprezentanta unui succes solitar, personal. Ci este, mai ales, un reper care poate inspira și în jur. Astfel succesul individual poate conduce la acțiune colectivă, la progres la o scară mai largă.
Poți lua drept exemplu, atunci când te gândești la tine și la calea pe care ai ales-o, lupta a mii, zeci de mii, chiar milioane de alte femei care au pavat calea pe care ai mers în viață. Numai în ultimul secol femeile au avut parte de un progres uluitor. Dreptul de vot, considerarea fiecărei femei drept cetățean cu drepturi depline în cele mai multe state ale lumii, dreptul la autonomie asupra propriului corp, dreptul la educație, dreptul de a-ți câștiga și gestiona proprii bani – toate aceste drepturi nu au fost date, ci au rezultat dintr-o luptă aprigă cu mentalități, cu prejudecăți și cu legi nedrepte. Și pentru fiecare astfel de exemplu, lupta a pornit de la o singură femeie care a ajuns să conteste nedreptatea și să acționeze în acest sens, devenind apoi un model pentru mii de alte femei.
Se spune că niciodată nu a fost un moment istoric mai bun, un context mai potrivit să fii femeie decât azi. Trăim într-o perioadă în care cele mai multe dintre femei nu mai luptă neapărat pentru drepturi propriu-zise, ci pentru a-și croi un loc egal în societate. E de-ajuns să privești la excelența lor în felurite domenii, la modul în care își fac loc în profesii dominate până recent de bărbați, ca să fii inspirată.
Și chiar la aceste modele de inspirație pentru femeile de pretutindeni își propune Johnnie Walker să te facă să privești, prin intermediul campaniei Footsteps of Progress. Mai mult, campania inovatorului brand scoțian te îndeamnă să pășești pe urmele unor ambasadori care și-au împărtășit propria poveste, pe care o poți descoperi și tu prin intermediul aplicației AR disponibilă până pe 19 octombrie.
Astfel, Simona Păun, una dintre puținele femei pilot ale lumii, îți transmite convingerea ei, și anume că fiecare zbor al meu le arată tuturor femeilor că cerul nu e limita'. Cristiana Oprea, prima româncă pilot de raliuri care a concurat în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri și în Campionatul European de Raliuri FIA ERC, îți spune: La volan am șansa să inspir următoarea generație de sportive.', lucru pe care eforturile ei îl subliniază cu fiecare ocazie. Andreea Raicu, pe care ai cunoscut-o drept vedetă TV, dar care în urma unei recunoașteri a propriilor dificultăți a ajuns să își deschidă sieși noi orizonturi, atât profesionale, cât și personale, spune: Îndemn femeile să-și folosească vocea și să-și atingă potențialul.' În vreme ce Maria Popovici, una dintre puținele femei care fac performanță în scena locală de stand-up comedy, dezvăluie atuul său în această lume încă dominată de prezențe masculine: Umorul feminin e fără filtru'. Și, pentru că drumul spre progres pentru femei are nevoie și de aliați bărbați, actorul Șerban Pavlu, cunoscut pentru modul în care susține femeile în industria cinematografiei, s-a alăturat, și el, campaniei. Viitorul filmelor e feminin', susține actorul.
Intră și tu în aplicație ca să le afli poveștile și, încă mai important, să o dezvălui pe a ta. Pentru că Johnnie Walker știe că fiecare dintre noi are o istorie personală care merită împărtășită pentru a-i inspira și pe alții către progres.
Mai trebuie să știi că în demersul pentru empowerment inițiat de Johnnie Walker nu doar această componentă de realitate virtuală îți va aminti că fiecare pas pe care îl faci este unul către mai bine. Peste 20 de locații partenere ale brand-ului, cat si mai multe magazine dintr-o cunoscută rețea de hypermarketuri s-au alăturat acestei inițiative curajoase și îți arată cum să mergi pe urmele celor care deschid drumuri. Așa că vei avea parte de surpriza plăcută de a le vedea pașii la București (în Vintage, Interbellic, The Pub și Big Ban), la Oradea (Restaurant Via 29, Soho Cocktail Kitchen, Inception), la Constanța (Brasserie 1896), Iași (Fratelli, Veranda, Carbon, Trai Restaurant, Maison F), Sibiu (Music Pub), Cluj-Napoca (Joben), Brașov (Joben), Galați (Acquarello, Alex Restaurant) și Craiova (Pogany și Toska). În plus, amprentele pașilor despre care îți povesteam se regăsesc și în zece locații Carrefour. Așa încât ai, cu siguranță, chiar în orașul tău cel puțin un loc care să îți aducă aminte de pașii către progres, alături de Johnnie Walker. Alătură-te și tu campaniei și descoperă aceste locuri, scanează codul de campanie și participă la această inițiativă inspirațională. Spune-ți propria poveste de progres, care va inspira și alte persoane să facă la fel… și să facă pași importanți către atât de necesarul progres feminin, accesând următorul link: https://www.johniewalker-footsteps.com/social-romania
Foto credit: Alex Galmeanu