În line-up-ul poșetelor care au scris istorie pe catwalk-ul internațional, alături de Hermès, Dior, FENDI, Louis Vuitton, s-a alăturat „RE-THINK. RE-USE. RE-LOVE’, o geantă creată cu capsulele Nespresso reciclate și personalizată de Ionuț Marin, artistul din spatele cunoscutului brand local de accesorii MOTA.
Geanta poate fi admirată, alături de alte 300 de poșete iconice, până pe 14 ianuarie, la Art Safari, în cadrul expoziția „Bags: Inside Out’.
Află cum să re-love obiectele de zi cu zi chiar de la artist!
Cum a început colaborarea cu Nespresso pentru a crea această geantă unică cu capsule reciclate?
A început, ca toate proiectele interesante din viața mea, cu un telefon și o provocare: să mă uit „altfel’ la obiectele noastre de zi cu zi și să le redau viață sub o formă nouă care să le îmbrățișeze într-un mod mai responsabil și creativ. Ideea de a transforma capsulele reciclate Nespresso într-o piesă de artă pe care o poți purta m-a atras pentru că a fost o ocazie de a explora posibilități creative și de a aduce în prim-plan responsabilitatea față de mediu într-un mod original.
Ce mesaj își dorești să transmită geanta Nespresso vizitatorilor de la Art Safari?
Mi-am dorit să amintesc de poveștile unice, personale, ascunse în spatele fiecărei capsule Nespresso. Fiecare dintre ele a oferit o experiență distinctă și memorabilă pentru un consumator, așa că am vrut să salvez aceste amintiri integrându-le într-o operă de artă purtabilă.
În plus, devine evident că orice obiect, oricât de mic sau obișnuit, poartă în el posibilități nelimitate de reinterpretare și reinventare. Este o perspectivă care ne ajută să căutăm noul într-un mod conștient și inspirat.
Apropo de inspirație, cum arată procesul creativ prin care ai ajuns la obiectul final?
Geanta este construită în întregime din materiale prietenoase cu mediul. Acesta este firul roșu al proiectului: materialele, paleta de culori, capsulele de cafea utilizate care provin din punctul de reciclare Nespresso din România, toate aduc aminte de „beneficiarul’ final, de natură. Odată ce am stabilit această temă principală, procesul de creație a însemnat o serie de teste, întâi cu capsulele ca să mă familiarizez cu textura și forma lor, apoi cu variante de design. În final, mi-am dorit un obiect ușor de purtat, la fel ca exponatele din colecția Art Safari.
Ce rol crezi că joacă arta în promovarea unei culturi a responsabilității?
Privind în viitor, văd un potențial imens în extinderea acestei filozofii către diverse alte domenii și obiecte din viața noastră cotidiană. Este o perspectivă care ne îndeamnă să privim dincolo de funcția obișnuită a lucrurilor și să explorăm noi modalități de interpretare și reutilizare într-un mod responsabil și creativ.
Ca să ajungem aici, avem nevoie să pornim de la materiale sustenabile. Putem găsi în jurul nostru toate elementele de care avem nevoie pentru a crea frumusețe, avem nevoie doar de imaginație și grijă pentru ceea ce ne înconjoară. Astfel, putem crea un lanț cu impact pozitiv, inspirând atât creatorii, cât și consumatorii să adere la principiile sustenabilității și ale creativității în fiecare aspect al vieții lor.
Vorbim despre capsule de cafea, dar nu te-am întrebat: tu cum îți bei cafeaua?
Sunt fanul reinventării, mai puțin când vine vorba despre cafea: lungă și cu cât mai multă cremă, întotdeauna.
În România, Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează. Iubitorii cafelei Nespresso pot aduce capsulele utilizate în magazinele Nespresso sau le pot trimite prin curier atunci când primesc o nouă comandă de cafea, de oriunde din ţară, fără costuri în plus.