Ia la control, o inițiativă #cuMamaLaMamo. De vorbă cu Lana Dumitru

Anul acesta, în cadrul campaniei #cuMamaLaMamo, inițiativă lansată de Rețeaua de Sănătate Regina Maria, ia capătă noi valențe, transformându-se dintr-un obiect vestimentar într-un simbol al sănătății. Și mai mult decât atât, devine liantul dintre tine și mama ta, oferindu-ți motivul perfect pentru a porni o conversație despre sănătatea sânilor și a o convinge să meargă, poate pentru prima oară, la o mamografie!

Ia la control, o inițiativă #cuMamaLaMamo. De vorbă cu Lana Dumitru

Rețeaua de Sănătate Regina Maria a lansat anul trecut #CuMamaLaMamo, o campanie ce te ajută să abordezi mai ușor acest subiect sensibil cu mama ta, care poate că, din diverse motive, nu a făcut până acum un screening mamar sau nu și-a palpat niciodată sânii pentru a se asigura că totul e în regulă. În acest an, inițiativa continuă și îți servește nu doar ca un reminder util, ci și ca o modalitate de a te conecta mai ușor cu mama ta și de a porni o conversație despre sănătatea sânilor.

După cum probabil ai observat deja, toate cele șapte protagoniste ale acestui material – Corina Băcanu, Denisa Sima, Mirela Retegan, Dana Rogoz, Eea Ikeda, Ina Țăranu-Hofnăr și Lana Dumitru – sunt îmbrăcate într-o ie. Alegerea nu a fost făcută însă dintr-un raționament estetic, mesajul piesei vestimentare fiind mult mai profund și mai important de-atât.

„În mod tradițional, ia spune o poveste – de la zona din care provine, la ocazia cu care este purtată și până la detalii mult mai interesante despre persoana care o deține. Precum o operă de artă purtată sau precum o hartă încorporată, ia poate fi descifrată de către privitor. Continuând ideea acestei meniri a iei și nelimitându-mă la rolul ei pur estetic, am creat acest obiect vestimentar, o reinterpretare modernă a zestrei pe care vrem să o lăsăm nu doar fiicelor noastre, ci și mamelor noastre. În acest caz, a devenit vehiculul nostru de a transmite informații”, explică designerul Lana Dumitru, despre ia specială pe care a creat-o pentru această campanie.

Întregul proces de creație a fost o provocare”, mai spune Lana, care mărturisește că este greu de crezut că poți aduce ceva nou, inovator, unui obiect vestimentar atât de puternic și desăvârșit, la care au lucrat timp de secole mii de mâini. Însă am ales să îmbin vechiul cu noul: un material de pânză de bumbac nealbit, cu o textură de pânză de casă țesută în război, imprimat ușor în relief prin cele mai noi tehnici digitale”.

Iar dacă vei privi cu atenție, vei putea observa că elementele de pe piept, care par două flori, sunt de fapt „simbolurile mișcărilor de autopalpare a sânilor. Avem mișcarea circulară, radială și cea de sus în jos, care se intercalează, precum o hartă de metrou. Dacă, în mod clasic, pe ie avem simboluri care spun o poveste (flori, păsări, animale etc.), aici povestea noastră este o lecție de au­to­palpare a sânilor. Tocmai de aceea, es­te mai mult decât un obiect vestimentar, este un dar, o zestre contemporană pe care o putem purta cu scop educativ, informativ, din­colo de timp și tendințe”, concluzionează Lana.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial