Nicola Coughlan, Claudia Jessie și Hannah Dodd și-au dat întâlnire cu câteva redacții ELLE la Amsterdam, pentru un proiect comun în exclusivitate care celebrează lansarea celui de-al treilea sezon din Bridgerton, senzația Netflix care s-a ambiționat să ne demonstreze tuturor că avem mai mare nevoie ca oricând de femei în roluri cât mai atipice, și mai ales de povești de dragoste.
Nicola Coughlan este persoana cea mai potrivită să demonstreze de ce Penelope Featherington și Lady Whistledown sunt două fețe ale aceleiași monede. Până la urmă, ea le interpretează în serialul-fenomen care ne-a adus tuturor momente necesare de escapism și relaxare în ultimii ani.
Când Bridgerton a avut premiera, la finalul lui 2020, în mijlocul pandemiei, întreaga lume a devenit obsedată de aventurile membrilor charismatici ai familiei ce dă numele show-ului, și mai ales de felul în care erau relatate în propria-i publicație scandaloasă de misterioasa Lady Whistledown. Cum avea să se dovedească mai târziu, după ce serialul devenise cel mai mare hit Netflix și debutase ca cel mai urmărit în 83 de țări, enigmatica scriitoare era nimeni alta decât Penelope Featherington, o tânără timidă provenind dintr-o familie mai puțin influentă, cea mai bună prietenă a lui Eloise Bridgerton (Claudia Jessie), care visa cu ochii deschiși la fratele amicei sale, Colin.
Nicola Coughlan, actrița irlandeză care o interpretează, ne pune la curent într-un hotel din Amsterdam cu starea lui Penelope la debutul celui de-al treilea sezon. După ce Eloise a aflat că ea se ascunde sub identitatea Lady Whistledown și și-a retras prietenia și după ce l-a auzit pe Colin (Luke Newton) spunând lucruri deloc flatante la adresa ei, Penelope este „devastată și regretă ce-a făcut și că a fost prost înțeleasă, cum că ar fi răzbunătoare. S-a gândit că face ceea ce trebuie pentru Eloise. Asta se întâmplă atunci când cineva are prea multe secrete. A luat o decizie pripită pe cont propriu și a stricat lucrurile, iar acum este gata să-și recunoască greșelile, dar Eloise nu e gata să accepte asta.”
Pentru Coughlan, care a atins faima odată cu apariția în deliciosul sitcom irlandez Derry Girls, cel de-al treilea sezon Bridgerton este cel în care trece în rolul principal, lucru care, spune ea, „mă sperie un pic, deși am știut de la jumătatea celui de-al doilea sezon, dar trebuie să te pregătești mental și fizic, să fii în formă ca să poți să reziști unor filmări de opt luni. Am avut noroc cu Luke, pentru că suntem buni prieteni. A fost de speriat, dar și interesant și o mare provocare. În plus, Penelope este un copil în primul sezon, în vreme ce în al doilea este o tânără fată care crede că e femeie, deși nu este încă, dar de data aceasta chiar trebuie să fie o femeie.”
Întâlnirea noastră are loc la câteva zile de la premiera Big Mood, un alt serial în care joacă rolul principal și pentru care spune că e recunoscătoare că redă credibil (și comic) realitatea suferințelor mintale; și e îngrijorată de masacrul din Gaza, lansând pe contul său de Instagram multiple apeluri pentru ajutorarea victimelor. Faptul că poate strânge cu ușurință bani pentru cauze bune sau că poate vorbi direct, către milioane de oameni, despre lucruri care preocupă și interesează o mare parte a societății e unul dintre avantajele care vin odată cu popularitatea – iar Nicola are de gând să-l folosească din plin.
ELLE: Cum o găsim, deci, pe Penelope acum?
Nicola Coughlan: La capătul puterilor, dar a avut parte și de timp departe de Londra, ca să se gândească cum s-a pus în această poziție. Și-a dat seama ce greșeli a făcut și că nu mai poate să mai continue să trăiască astfel. E important că s-au întâmplat aceste lucruri, pentru că devenise prea mândră de faptul că este Whistledown și se gândea că poate ține lucrurile complet separate, dar toți știm că nu poți să faci asta. Cu Colin se mai întâmplă ceva: trebuia să-l dea jos de pe piedestalul pe care-l pusese. Era orbită de faptul că îl iubea atât de mult și cred că pentru prima dată îl vede ca pe un om cu defecte. Asta îi aduce la același nivel. Este o lecție importantă în dragoste să nu pui pe nimeni pe un piedestal. Iar când el se oferă să o ajute să-și găsească un soț, e de acord să facă asta împreună, ca prieteni.
ELLE: Ce înseamnă, mai exact, că trebuie să te pregătești mental și fizic?
N.C.: Într-un fel bizar, privesc treaba asta ca pe ceea ce ar face un atlet. Știam că trebuie să fiu liniștită emoțional, pentru că durează atât de mult, zilele de filmare încep la 4 dimineața, când suntem conduși către locație, și ajungem acasă la 8 seara și trebuie să te duci imediat la culcare dacă vrei să ai parte de un somn decent. Îți înveți replicile pentru săptămâna viitoare în timp ce filmezi, trebuie să ai grijă de tine, să te asiguri că mănânci bine, că bei suficientă apă (ceea ce nu se întâmplă niciodată la filmări), faci terapie, trebuie să te menții robust în toate modurile posibile, să mergi la sală. Pentru că vrei să scoți ce este mai bun din tine pentru job.
ELLE: Sezonul acesta presupune, cum ne-a obișnuit Bridgerton, și scene de sex. Cum te pregătești pentru așa ceva?
N.C.: Citind cărțile în urmă cu patru ani chiar mă întrebam dacă va trebui să le joc la un moment dat, dar atunci nu părea real și mă gândeam că poate nici nu o să ajungem acolo vreodată. I-am cerut avocatului meu să scrie în contract că vreau ca momentele mele să aibă variantă PG (parental guidance, n.red.). Am avut un coordonator de intimitate, a lucrat cu noi la toate sezoanele și tot timpul ne îndeamnă să vedem scenele ca pe niște cascadorii. Ne-au lăsat pe mine și pe Luke să avem ceva de spus, întotdeauna poți să spui ce și cât vrei să arăți, dar de data aceasta noi am fost chiar forța din spatele acelor scene și cred că ne-am simțit confortabil să le facem în termenii noștri. Așa că au devenit unele dintre scenele mele preferate de filmat. Faptul că suntem prieteni a făcut lucrurile mai intimidante la început, dar au devenit mult mai OK către final. Cred că, dacă nu l-aș fi știut și nu am fi avut o relație apropiată, dacă nu aș fi confortabilă cu persoana cu care filmez, ar fi de-a dreptul iadul. Dar a fost grozav până la urmă.
ELLE: În primele două episoade, pe care le-am putut vedea înainte de premieră, sunt două momente teribil de dureroase pentru ea: Lady Featherington îi spune lui Penelope că va fi pentru totdeauna cu ea, negând posibilitatea unei căsătorii; iar Pen îi cere lui Colin să o sărute, ea însăși crezând că e improbabil să fie sărutată vreodată…
N.C.: Mai ales sărutul a fost foarte greu de filmat, pentru că atunci când știi pe cineva de atât de multă vreme te întrebi cum va arăta pe ecran, trebuie să pară real și e un moment foarte vulnerabil. Vrei ca publicul să țină cu ea, în vreme ce se întreabă de ce i-a cerut lui Colin să o sărute. Episodul se regăsește și în carte. În acel moment ea chiar crede că și-a distrus întreaga viață complet, că a avut o șansă să găsească un soț și a ratat-o, că face totul greșit: nimeni nu se va căsători cu mine, și atunci pot să am doar acest moment cu el care mă va ține în viață pentru totdeauna. Dar e momentul în care lucrurile încep să se-ntoarcă. Ea a renunțat deja la el, în vreme ce pentru el este momentul în care vede pe cineva acolo. Este atât de vulnerabilă încât îți rupe sufletul.
ELLE: Și relația cu propria familie e foarte tensionată.
N.C.: Cred că s-a săturat de ele și e decisă să nu mai trăiască acea viață, trebuie să evadeze. Relația cu mama ei evoluează în acest sezon. Eu am simțit dintotdeauna că Penelope seamănă mult cu Portia, deși nu s-ar fi gândit niciodată la asta. Și ea poate să fie lipsită de milă în anumite aspecte, când vine vorba despre munca ei, iar mama ei are același tip de atitudine când vine vorba de a avea grijă de copiii ei. Trebuie să aibă grijă de ele și să le mărite. Portia este o supraviețuitoare într-o lume foarte dură pentru femei, nu face nimic ca să urce pe scara socială, e pur și simplu conștientă de faptul că trebuie să-și mărite fetele sau altfel vor avea probleme. Este foarte practică.
ELLE: Totodată, familia Featherington e prezentată ca aparținând unei clase relativ inferioare, față de familia Bridgerton, lucru vizibil și din ceea ce poartă.
N.C.: Cred că au intenționat să portretizeze familia Featherington ca pe niște parveniți, mai puțin rafinați decât Bridgerton, dar pentru mine a fost important să știu că ceea ce purta Penelope nu era neapărat stilul ei, că ea nu ar fi purtat de fapt haine extravagante, pentru că este o persoană foarte timidă și nu își dorește să fie îmbrăcată ca un ananas. Mi-a plăcut faptul că în acest sezon, în cele din urmă, se îmbracă
așa cum își dorește și așa cum s-a văzut dintotdeauna și cred că vom vedea că hainele îi vor aduce un nivel de încredere și de confort. Cred că hainele o ajută să devină cine este, cu timpul.
ELLE: Am vorbit deja despre relația lui Penelope cu Colin, dar mărturisesc că eu țin mai mult la rezolvarea problemelor din relația ei cu Eloise, și sper că aceasta va fi, de fapt, povestea sezonului.
N.C.: Cum spune și Julia Quinn (autoarea romanelor, n.red.), relația dintre cele două este cealaltă mare poveste de dragoste a seriei. Despre asta vorbim și în Big Mood, despre faptul că destrămarea prieteniilor poate să fie la fel de devastatoare ca și disoluția unei relații romantice. Toți am trecut prin asta și deseori lucrul acesta nu este tratat în același fel ca o despărțire romantică și cred că îți dorești de fiecare dată când le vezi să se împace. Cu siguranță este o poveste de dragoste paralelă, dar ce îmi place la povestea cu Colin este că ei sunt într-o călătorie a iubirii de sine, trebuie să învețe să se iubească pe ei înșiși, pentru că fiecare dintre ei încearcă o nouă personalitate. Dar nu poți să negi pentru totdeauna cine ești.
ELLE: A fost un fel de co-dependență între Penelope și Eloise?
N.C.: Cu siguranță se iubesc una pe cealaltă, dar cred că e o lecție de viață general valabilă să nu-ți pui toate ouăle în același coș, să nu aștepți totul de la o singură persoană, pentru că este un lucru periculos. Toate aceste trei persoane trebuie să învețe să fie cine sunt pe cont propriu, pentru că atunci relațiile cu ceilalți sunt mai puțin importante.
ELLE: Iar Penelope are mereu și scrisul, un lucru care e doar al ei. Crezi că scrie ca să se reprezinte pe sine?
N.C.: Sunt multe motive, și unul dintre ele cred că este acela că simte că nu este văzută. Deși știe că este isteață și că poate să transpună în pagină cine este, este cazul cu mulți scriitori în viața reală: îi întâlnești și, chiar dacă au scris cele mai dubioase lucruri, în realitate sunt atât de rezervați astfel încât te miri că au putut să scoată din ei așa ceva. Cred că scrie ca să se exprime, simte putere făcând asta, în vreme ce este lipsită de putere în majoritatea timpului.
ELLE: Și totodată, aflând despre Colin că scrie, la rândul lui, va ajunge acesta un lucru care să îi apropie?
N.C.: Faptul că amândoi scriu este clar un alt nivel de conexiune pe care îl au unul cu celălalt, sunt atât de similari în atâtea feluri încât e adorabil.
ELLE: Spuneai la un moment dat că primul sezon a fost despre dorință, al doilea despre dor și al treilea, în care ești protagonistă, despre romantism. Cum s-a simțit, de fapt?
N.C.: La un moment dat în acest sezon este un discurs pe care oricine și-ar dori să-i fie adresat, este foarte frumos. Iar pe platouri, la filmare, atmosfera nu este deloc romantică: petreci mult timp acolo, oamenii sunt obosiți, îți mănânci prânzul dintr-o cutie din plastic, nu e deloc glamour. Dar a fost un moment în care echipa a spus colectiv: „O, Doamne, acest moment este foarte special!”. Iar când ei simt asta, pentru că nu au obligația să ți-o spună, atunci simți și tu că este special. Este o poveste de dragoste frumoasă. Avem acești scenariști care scriu rolurile unor scriitori și lucrul ăsta se observă în acest sezon. Și cine nu s-a simțit vreodată cel slab? Este povestea a două persoane percepute drept mai slabe, care se găsesc una pe cealaltă.
Claudia Jessie (Eloise Bridgerton) este deja o veterană a serialului, în vreme ce Hannah Dodd (Francesca Bridgerton) s-a alăturat distribuției abia în acest sezon. Am stat de vorbă cu amândouă despre asemănările și deosebirile dintre personajele lor.
Energică, încăpățânată și cu opinii despre orice, Eloise Bridgerton este cel mai atipic personaj feminin din universul Bridgerton, care altfel abundă în femei în roluri pe care secolul în care trăiesc nu le-ar fi permis. Dar chiar pentru motivele de mai sus este preferata mea, iar Claudia Jessie, odată ce intră furtunos pe ușa încăperii în care urmează să stăm de povești, pare exact la fel. Actrița în vârstă de 34 de ani e vegană, membră a Extinction Rebellion și o practicantă convinsă a budismului, și trăiește pe o barcă, așa încât șederea în Amsterdam a făcut-o să se simtă în largul ei.
Francesca Bridgerton, în schimb, apare pentru prima dată în prim plan în acest sezon ca o tânără enigmatică și hotărâtă – Hannah Dodd, care o întruchipează, are totuși un aer mai light. Se mișcă cu ușurința unei persoane care a dansat toată viața (chiar de la doi ani) și arată ca un model, ipostază în care s-a și aflat deseori, înainte să se dedice actoriei.
ELLE: Francesca și Penelope se hotărăsc să se mărite pentru că vor obține libertate prin mariaj, spre deosebire de Eloise, care se revoltă întotdeauna și acum nu știe ce vrea să facă.
Claudia Jessie: Cred că ar trebui să ne amintim că are doar 19 ani, la fel ca mine (râde). Unul dintre pilonii vieții ei a fost dărâmat când a pierdut-o pe Penelope. Este o dezamăgire atât de mare încât nu știu cum aș fi putut să trec prin asta. În plus, a mai avut și acest situationship cu Theo, care nu mai există. Și își vede frații și surorile părăsind familia, e un pic sătulă și nu se simte auzită. În ciuda a ceea ce este, cred că își dorește să vadă și cum este partea cealaltă. Nu mai are energie pentru această luptă și cred că în cele din urmă este un lucru bun, pentru că atât Penelope, cât și Eloise trebuie să afle cine sunt pe cont propriu.
ELLE: La un moment dat chiar spune că se alătură părții câștigătoare, ceea ce nu sună deloc ca ea.
C.J.: Cred că i-a fugit pământul de sub picioare și că atunci când suntem tineri suntem influențați de ceea ce vedem în jur. A ajuns la această prietenie neobișnuită cu Cressida peste vară, știind că ea are o misiune. Fosta ei cea mai bună prietenă are și ea o misiune, și-a văzut toți membrii familiei în această misiune.
ELLE: Ce putem să așteptăm de la prietenia dintre Eloise și Penelope?
C.J.: Shonda (Rhimes, producătoarea serialului, n.red.) a descris relația lor ca pe cea de-a doua poveste de dragoste a show-ului. În primele sezoane vezi cupluri care simt ceva și exprimă altceva, în vreme ce cu ele două totul a părut clar, o prietenie feminină pură. Dar sunt și beneficii atunci când lucrurile se dărâmă și sunt forțate să-și dea seama cine sunt, independent una de cealaltă, pentru că Eloise chiar are nevoie să învețe să asculte. Iubesc faptul că este atât de stoică, dar este loc să înțeleagă mai mult; cred că va beneficia de asta. Și încă nu a dat nimic în vileag, e încă dragoste pentru Penelope acolo, nu vă pierdeți speranța.
ELLE: Personajele voastre sunt diferite de restul familiei, Francesca este o introvertită extraordinară, în vreme ce Eloise este diferită în multe alte moduri de frații aparent mai competitivi. Vor găsi cele două surori la un moment dat o anumită conexiune bazată tocmai pe această diferență?
C.J.: Sunt o familie atât de apropiată, vezi asta cu relația dintre Eloise și Benedict, e o conexiune ciudată și se iubesc atât de mult încât cred că se acceptă cu dragoste, chiar dacă își dau ochii peste cap. În primul sezon Eloise chiar îi spune lui Daphne: „Mulțumesc că ești atât de perfectă încât eu nu trebuie să fiu”. Fiecare pavează drumul pentru celălalt, și toți învață. Violet Bridgerton se lămurește că nu poate să continue să facă aceleași lucruri cu acești copii, nu funcționează. Daphne i-a deschis într-un sens ușa lui Eloise, și Eloise va deschide o fereastră pentru Francesca, iar Francesca va face la rândul ei același lucru. E un fel de reacție în lanț, așa cum a fost cu femeile care au venit înaintea noastră.
Hannah Dodd: În carte se vorbește despre noi ca și cum am fi aproape gemene, teoretic suntem destul de similare, dar cred că venim din locuri diferite, iar scopurile noastre sunt foarte diferite. Dar există o legătură foarte puternică între ele două și se apreciază; apreciază ce încearcă să obțină, chiar dacă este vorba de lucruri foarte diferite, au respect una pentru cealaltă.
C.J.: Eloise chiar vorbește despre scopurile ei în primul sezon, spune că și-ar dori să fie ca Lady Whistledown, să își câștige banii ei, cred că i-ar plăcea să fie capabilă să spună: „Uitați-vă la mine, am grijă de mine singură!”. Au obiective similare, doar că Eloise are un megafon în mână, iar Francesca nu.
H.D.: Francesca are valori mai tradiționale și nu cred că simte nevoia să lupte, cred că vrea, ca toată lumea, să fie fericită și mulțumită. Are și o mulțime de lupte interioare. Unul dintre lucrurile pe care le face Francesca în acest sezon este să încerce să-și dea seama ce își dorește, nu cred că s-a întrebat asta până acum. Și pentru că face parte din această familie, deseori a mers din inerție în direcția celorlalți. E o întrebare cu care se confruntă mulți adolescenți: ce vreau, ce valori am obținut de la alții și ce spune vocea mea? Este un lucru care te poate speria uneori. Așa încât trebuie să exploreze și să se asculte mult pe sine.
ELLE: Vi s-a întâmplat să vă confruntați în viața ta reală cu situații cu care au de-a face și personajele?
C.J.: Nu cred că mă confrunt cu ceva care e unic într-un mod remarcabil, diferența este că eu sunt întrebată despre asta, ceea ce mi se pare corect. Cred că avem o idee că o să ajungem la capătul vieții și o să spunem: „uită-te la tot ce-am făcut”, dar cred că în realitate ajungi pur și simplu la linia de finiș, și asta e OK. Am fost în situații în care m-am gândit că, odată ce se întâmplă ceva, mă voi trata într-un anumit fel sau mă voi raporta într-un anumit fel la viața mea, dar din păcate nu-i așa. Viața trece pe lângă noi în orice secundă. Nu cred că voi fi vreodată într-o poziție în care o să înceteze să-mi pese ce cred alții despre mine și să fiu OK cu asta, cred că mi-aș pierde umanitatea dacă aș ajunge acolo. Suntem toți mici idioți adorabili care aleargă de colo-colo, încercând cu disperare să nu moară. Acesta este adevărul, deci pot să spun că mă lupt și eu cu unele dintre acele întrebări. Diferența dintre Eloise și Francesca este că e Eloise este extrovertă, în vreme ce Francesca se apleacă către interior. Uneori poți să crezi că una este impresionantă și cealaltă nu este, dar cred că este ceva de celebrat și la ceea ce nu este extraordinar. În viața mea reală semăn mai degrabă cu Francesca, sunt destul de introvertită, am o viață foarte mică. Vă rog să mă opriți (râde zgomotos).
H.D.: Nu știu ce să mai zic după ce ai spus că suntem toți mici idioți. Cred că fiecare femeie are luptele ei, fiecare om le are, nu știi ce i s-a întâmplat cuiva în ziua în care îl vezi sau cum se simte de fapt. Cum e cu femeile care sunt puse în competiție unele cu altele – e un lucru cu care eu am încercat să lupt din toate puterile, chiar este important pentru mine, pentru că este mai ales un lucru care se întâmplă în aceste spații și în aceste industrii.
ELLE: Ce ați spune dacă ați fi foarte critice cu personajele voastre?
C.J.: Aș începe cu o laudă, pentru că nimănui nu-i place să fie trimis imediat la locul lui. Cred că energia ei este superbă și ar putea să fie direcționată în atât de multe locuri bune, dar chiar cred că este loc să și asculte, chiar nu ar fi nimic mai bun de făcut pentru ea. Nu aș vrea să schimb prea multe lucruri la ea, pentru că are toată viața înainte, și nu ne putem aștepta ca cineva să fie perfect și cu siguranță nimeni nu va ajunge perfect la capătul vieții, dar cred că ascultarea este o unealtă bună pentru oricine, chiar și pentru mine. Chiar poți să asculți și să înțelegi ce se întâmplă, pentru că ai ce să înveți de la Daphne, de la Anthony, de la Violet.
H.D.: Eu cred că am reacția aceea toxică, atunci când petrec mult timp cu personajul meu mi se pare că este perfect. Dar Francesca mai trebuie să mai crească atât de mult și totodată poate să vorbească pentru sine în anumite situații, chiar are mai multe de spus decât lasă să se vadă. Trebuie să-și construiască această încredere și să aibă curajul să spună: „Asta sunt”, pentru că nu are nevoie de validare exterioară, ceea ce este un lucru extraordinar. În loc să folosească asta pentru a-și construi încrederea, nu o face. Și chiar vreau să merg în această direcție a iubirii de sine, pentru că în acest moment e genul de persoană care își cere scuze că ocupă un anumit spațiu.
ELLE: Când ați simțit că v-ați găsit personajele?
C.J.: Mă aștept să se întâmple oricând (râde tare). Mi-aș dori să-ți spun ceva foarte interesant, dar îmi învăț replicile pe dinafară, le pot spune cu ochii închiși în altă limbă, în așa fel încât să nici nu mai trebuiască să mă gândesc la ele, și atunci joc ce este pe pagină. M-am simțit ca Eloise de la început. Întotdeauna mă îngrijorează întrebările despre proces, pentru că nu este nimic altceva decât să învăț replicile, să le știu fără ezitare, până când nu mai pot să uit nimic, totul este acolo. Și atunci am libertate să le răspund celorlalți, cerințelor regizorului, să răspund la mediu. Pentru că atunci când filmezi uneori ai o lumină fix în față și trebuie să stai într-o postură nefirească și trebuie să fii pregătit pentru orice apare. Deci cred că m-am simțit de la început ca Eloise, pentru că am făcut efortul să devin o persoană pe care puteau să conteze. M-am distrat mult cu felul în care se mișcă, sunt foarte multe membre, dar mi-am amintit că atunci când am obținut rolul nu am vorbit cu nimeni înainte, însă îmi era clar că o s-o fac să vorbească mai rapid decât viteza sunetului și că nu se va supune nici unui fel de etichetă în ceea ce privește mișcarea. Când este în casa familiei nici nu i se pretinde să stea într-un anumit fel, așa că i-am imprimat un anumit mod de a se mișca, de a merge, și funcționează și cu îmbrăcămintea.
ELLE: Când spui că înveți replicile, e doar memorare sau este și o înțelegere?
C.J.: Este clar că este și un ritm în felul în care sunt scrise și cu siguranță noi nu vorbim așa, nici pe departe. Chiar ne ia câteva săptămâni, îmi amintesc că la începutul sezonului este ca atunci când îți pui niște dinți noi, iar structura limbajului este aglomerată în comparație cu felul în care ne exprimăm astăzi.
H.D.: Folosim și alte forme ale cuvintelor și alte exprimări și chiar și atunci când ne relaxăm pe platou trebuie să-mi amintesc să nu-mi las creierul să se întoarcă la a face ceea ce face el în mod natural și să apeleze la argou sau altfel de lucruri.
C.J.: Cu siguranță se va întâmpla din nou când vom începe să filmăm sezonul al patrulea, foarte mult din rol este un ritm și cred că e drăguț să înveți, pentru că este atât de structurat și jargonul este atât de specific că mi se pare satisfăcător de știut.
H.D.: Iar când sunt acele scene mari de familie poți să îți înveți replicile, dar nu vei ști de fapt cum va arăta scena, mult din ea este despre a reacționa, pentru că oricine altcineva poate să vină și să facă ceva care schimbă totul. Este și amuzant să intri în fiecare scenă fără să ai vreo idee despre ce va ieși, dar găsești mici modalități să obții un ritm alături de ceilalți, care vor defini scena.
Fotografii: Emil Pabon
Styling: Guuse Verhoef, Suze Kuit
Interviuri de Ioana Ulmeanu
Machiaj: Neil Young (Nicola), Kathinka Gernant (Claudia), Naïma Bremer (Hannah);
Coafură: Halley Brisker, Allie Harknett (Nicola), Sophie Wortelboer (Claudia), Magdalena Loza (Hannah)