Dacă toamna veți trece prea devreme la anvelopele de iarnă și vor urma zile cu peste 15-16 grade Celsius, nu veți avea probleme serioase de rulare, mai ales dacă nu exagerați cu accelerările și frânările bruște. În schimba dacă veți trece la anvelope de vară și după o săptămână dă o ninsoare, roțile pentru sezonul estival nu vă vor ajuta în nici un fel.
Trecerea la anvelopele de iarnă se face de cele mai multe ori spre sfârșitul lunii Octombrie sau începutul lunii Noiembrie. Ce-i drept, sunt multe persoane care așteaptă să dea primii fulgi de zăpadă pentru a forma, ulterior, cozi interminabile la vulcanizări. La trecerea spre anvelopele de vară, în schimb, nu există o regulă clară. Pentru foarte mulți, însă, a dictat regula că mai bine să fie surprinși de 25 de grade Celsius cu anvelope de iarnă decât -1 grad Celsius și un strat de zăpadă cu pneuri de vară.
În principiu, sezoanele tranzitorii au fost și vor fi o provocare pentru șoferi. Unii preferă să amâne mai mult timp trecerea de la pneurile de iarnă la cele de vară din câteva motive. Spre exemplu, dacă au montat anvelopele pentru sezonul rece la începutul lunii Noiembrie, le vor putea ține cam șase luni, adică până la sfârșitul lunii aprilie. Astfel, vor putea merge jumătate de an cu un set de roți și cealaltă jumătate cu alt set de roți. În plus, statistic vorbind, majoritatea șoferilor parcurg mai puțini kilometri iarna. Dacă nu v-ați făcut până acum un astfel de calcul, vi-l puteți face.
Trebuie precizat că nu există o rețetă universal valabilă pentru toată lumea. Calculul de un set la șase luni se potrivește celor care nu știu exact câți kilometri parcurg în cele două jumătăți de an. Cei care știu că parcurg distanțe mai lungi pe timpul iernii, vor putea merge pe o soluție cu mai puține luni pentru anvelopele destinate sezonului rece. Ce este important de luat în calcul este că deseori luna martie se dovedește deseori capricioasă și să ne mai trezim cu o zăpadă prin mijlocul ei.
De asemenea, trebuie luată în considerare și zona în care locuiți. Dacă locuiți la munte, atunci există riscul să dați de zăpadă atât în Octombrie cât și în Martie sau chiar și în Aprilie. Pentru cei care locuiesc la câmpie, în zone mai calde, există chiar probabilitatea să nu dați de zăpadă tot anul sau doar câteva zile răzlețe.
Din punct de vedere tehnic, pneurile de iarnă devin eficiente sub temperatura de 7 grade Celsius dar nu vor suferi prea tare nici dacă rulați cu acestea la 17 grade Celsius. Cele de vară, în schimb, devin periculos de rigide și își pierd mult din proprietăți la temperaturi apropiate de îngheț. Prin urmare, nici acestea nu vă pot ajuta prea mult dacă este umed pe jos și sunt zero grade.
În consecință, dacă știți că porniți dimineața când sunt 3-4 grade Celsius afară și reveniți la prânz când sunt 17-18, puteți utiliza în continuare pneurile de iarnă. Dacă, în schimb, vedeți că nu mai aveți temperaturi sub 7 grade noaptea și la orele amiezii temperaturile se apropie sau trec de 20 de grade Celsius, deja puteți să faceți trecerea la anvelopele pentru sezonul estival. Urmăriți prognozele meteo și atunci când veți vedea estimări de mai mult de o săptămână cu temperaturi ce nu scad sub 7 grade Celsius, deja vă puteți aventura la schimbare, dar niciodată mai devreme de finalul lunii Martie și dacă nu locuiți în zone montane.