Cum să îți Compui Propriul Cod Vestimentar Pentru Birou

Chiar dacă nu ți s-a impus un dress-code anume pentru ținuta de birou, totuși există câteva reguli nescrise pe care trebuie să le respectăm în mediile formale.

Cum să îți Compui Propriul Cod Vestimentar Pentru Birou

Acestea nu vizează doar îmbrăcămintea. Există de asemenea standarde în materie de încălțăminte, accesorii și parfum.

Ca să îți fie ușor să creezi un outfit office, fără a renunța la stilul personal, am pregătit câteva ponturi utile și simplu de urmat.

  1. Nu sunt obligatorii fustele sau rochiile lungi

Dacă îți plac fustele office sau rochiile peste genunchi este excelent. În schimb, dacă preferi mai multă libertate de mișcare, orientează-te către rochii casual, majoritatea având lungimi și decolteu decente. 

2. Nu neglija importanța măsurilor corecte

Indiferent că vorbim de pantaloni, bluze sau rochii, ai grijă ca măsurile să fie corespunzătoare siluetei tale. De exemplu fustele: acestea nu trebuie să fie nici prea largi, dar nici prea strâmte (ar lăsa impresia că pocnesc pe tine).

3. Rochiile sau bluzele fără mâneci

Acestea sunt fără doar și poate, decente. Cu siguranță sunt incluse în dress code-urile privind vestimentația pentru birou, însă cu o condiție: bretelele să fie late, să ajungă la articulația umărului. Bretelele subțiri sunt tipice pieselor de vară și nicidecum nu inspiră profesionalism.

4. Adoptă culori ”blânde

Outfiturile office nu presupun obligatoriu o paletă cromatică strictă, redusă la alb, negru, maro, bej sau bleumarin. Cămășile bleu sau pantalonii crem sunt imaginea eleganței clasice, dar ținuta e destul de previzibilă și ușor monotonă. 

Poți să îmbraci o bluză sau o rochie colorată, cu imprimeu floral, atâta timp cât, paleta coloristică este departe de extravaganță. Păstrează culorile țipătoare și cele neon pentru festivaluri, petreceri pe plajă sau în club.

5. Mizează pe decolteuri decente

Hainele încheiate până la ultimul nasture sunt călduroase și binevenite în anotimpurile reci. Vara însă, devin insuportabile. Aplică regula echilibrului, atât în alegerea culorii și a lungimii, cât și în privința decolteului. Poți alege o cămașă cu doi nasturi descheiați sau o bluză cu decolteu de maxim 8 cm până la claviculă.

6. Evită materialele transparente

După cum am menționat în privința hainelor țipătoare, de asemenea și materialele transparente trebuie păstrate pentru petreceri cu prietenii, concerte, etc.

Știm că cel mai probabil ai o bluză sau o pereche de pantaloni cu material ușor transparent și la care ții, dar înlocuiește-i cu pantaloni clasici damă atunci când pleci la birou.

În ceea ce privește bluzele din material subțire, ideale pentru vară, asortează la acestea un sutien din aceeași nuanță. Imaginează-ți cât de inestetică poate fi o bluză bleu cu un sutien negru pe dedesubt!

7. Transformă sacourile în cei mai buni prieteni

Sacourile sunt piesele cele mai flexibile din outfit-ul tău pentru job. Poți asorta sacouri la fuste, pantaloni și rochii. Pot fi purtate cu sandale, pantofi cu orice tip de toc, cizme, ghete sau chiar sneakers. Include în garderobă un sacou negru, unul bleumarin și bej. 

Alături de o rochie casual, o pereche de jeans cu tricou, ai o ținută confortabilă pentru job, dar și pentru ieșirile la film cu prietenii.

8. Nu subestima blugii

Dacă nu te simți neapărat în largul tău atunci când porți rochii sau fuste, mizează pe pantaloni. La birou se acceptă pantaloni clasici, casual sau jeans.

Blugii bleumarin, gri sau negri sunt ideali pentru job, atâta timp cât au o croială elegantă și sunt asortați cu pantofi adecvați și un blazer.

9.Integrează stilul casual în codul vestimentar de la job

Stilul casual este cel mai ușor de influențat, datorită pieselor specifice care sunt deosebit de versatile. Stilul casual pentru birou permite și purtarea unor tricouri simple, sau a bluzelor colorate. Un tricou simplu, fără imprimeuri care să iasă în evidență sau mesaje nepotrivite, merge cu pantaloni sau fuste din bumbac.

Nu uita cât e de important să te poți mișca lejer în hainele tale! Optează pentru materiale ușoare, precum bumbacul sau denimul, atâta timp cât sunt alese culori închise și imprimeuri impecabile, fără aplicații sau tăieturi.

În privința accesoriilor, poți purta eșarfe colorate, broșe mari, mai multe brățări pe o singură mână sau un inel supradimensionat. Ce poate fi mai plăcut decât să apelezi la articolele tale favorite pentru ținute casual de birou?

Imaginea pe care ne-o creionăm în mediul de lucru este esențială. Modul în care ne alegem hainele atrage respectul, simpatia sau, dimpotrivă, ne poate afecta credibilitatea în fața colegilor, șefilor, subalternilor, colaboratorilor, în funcție de caz. 

Ținuta de job nu ridică pretenții prea mari atâta timp cât sunt respectate reguli generale de vestimentație și de bun simț. Alege doar piese confortabile, apropiate de stilul personal, accesorizează cu bijuterii simple și poartă culorile care te pun în valoare și îmbunătățesc starea de spirit. De exemplu, poți purta roșu, dacă te face să te simți mai bine, dar alege cu grijă nuanța.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial