Cum să conduci în siguranță pe zăpadă cu o mașină de închiriat

Cum să conduci în siguranță pe zăpadă cu o mașină de închiriat

Urmați aceste 12 sfaturi simple și veți ajunge la destinație cu o masină inchiriată fară să pațiți ceva grav sau sa platiți ceva în plus

Dacă locuiești sau vrei sa calatorești in zone unde pe timp de iarnă drumurile sunt frecvent acoperite de zăpada, ai văzut șoferi prea încrezători trecand in viteza pe lângă tine pe un drum înzăpezit și te-ai întrebat dacă și poate chiar ai sperat în secret că vor ajunge într-un șanț. Fie că au făcut-o sau nu, un lucru este sigur: nu vrei să fii acea persoană.

Și nu trebuie să fii acea persoana cu ganduri negative, doar trebuie sa urmezi acesti pasi simpli
Ani de conducere și de testare a mașinilor și a anvelopelor de iarnă în condiții de iarnă ne-au învățat e noi cei de la Swiso Rent a car Bucuresti că respectarea acestor reguli simple de condus pe timp de iarnă vă va îmbunătăți considerabil șansele de a ajunge la destinație calm, adunat, confortabil și, cel mai important, în siguranță.

1. Conduceți foarte ușor

Cheia conducerii în siguranță pe zăpadă este să fie lină cu volanul, accelerația și frânele. De ce? Mișcările sacadate cu comenzile deblochează cu ușurință anvelopele care au o aderență slabă pe drumul alunecos, astfel încât fiecare rotire a roții, apăsarea frânei și mișcarea clapetei de accelerație trebuie să fie deliberată, blândă și graduală. Prefă-te că ai o ceașcă de cafea opărită în poală și conduci ca să nu o verse.

2. Privește departe

Cu cât devine mai alunecos, cu atât mai departe pe drum ar trebui să te uiți și să te gândești. Anticipați ce va trebui să faceți în continuare. Abordati usor urmatorul viraj. Permiteți distanța de oprire dublă când drumul este ud, sau acoperit de un strat consistent de zăpadă și chiar mai mult pe gheață. Conducerea cu grijă și în siguranță necesită un plus de concentrare.

3. Acordați atenție luminilor intermitente

Câtă tracțiune aveți de fapt pe un drum înzăpezit? O modalitate de a ști înainte de a avea probleme este să înțelegeți ce înseamnă o anumită lumină mică, chihlimbar, intermitentă din panoul de instrumente. Dacă accelerați în linie dreaptă și acest indicator luminos clipește, acesta este sistemul de control al stabilității care vă avertizează că roțile care conduc mașina alunecă. Fii atent. Și ușurează accelerația pentru ca anvelopele să-și recapete aderența.

Iată câteva sfaturi ce ar putea să vă folosească primite de la Stefan, un client fidel al serviciilor noastre e inchirieri auto pentru a efectua deplasările echipei sale în diferite zone din Romania pe timp de iarna. Domnul Stefan este manager la magazine online TopWater.ro filtre apă si deduriatoare ce a fost surprins in diferite situatii în decursul mai multor ani, în timp ce strabătea România în lung si in lat pe timp de iarnă grea și viscol pentru montajul sistemelor industriale de filtrare și dedurizare a apei pentru diferiți clienți în intreaga țara.

4. Pierderea si recaștigarea aderenței

Dacă vă întrebați de ce vedeți o lumină chihlimbar care clipește in bord, acesta este și sistemul de control al stabilității care vă avertizează că mașina începe să alunece din calea dorită. Din nou, ridicați piciorul de pe accelerație până când nu mai simtiți nicio accelerație; aceasta permite mașinii să-și recapete aderența. Și nu accelerați agresiv atunci când virați colțurile strânse din oraș pe străzile înzăpezite sau nămoloase. Apăsați întotdeauna accelerația, astfel încât nimic nefavorabil să nu se întâmple brusc.

Dacă simți că mașina începe să derape, mereu, mereu, uită-te unde vrei să ajungi, nu spre unde se îndreaptă mașina în acel moment precis. Lăsați vederea periferică să aibă grijă de orice încercați să evitați. Piloții de curse știu că aproape întotdeauna ajungi acolo unde cauți; acesta este unul dintre motivele pentru care sunt atât de buni la recuperarea după derapaj.

5. Ocupă-te cu atenție mare de derapaje

Mai devreme sau mai târziu, veți ajunge într-un loc alunecos și veți avea o senzație de greață în adâncul stomacului, pe măsură ce mașina începe să alunece din direcția în care doriți să vă îndreptați. Derapajele, chiar și cele mari, pot fi gestionate și puteți aduce mașina înapoi sub control deplin în scurt timp. În primul rând, nu intrați în panică și nu înjunghiați frâna! În schimb, faceți următoarele:

Pentru un derapaj al roții din față – unde anvelopele din față își pierd aderența și mașina se învârte într-un arc mai larg decât vă așteptați, eliberați accelerația. Într-o bătaie sau două, anvelopele din față ar trebui să-și recapete tracțiunea. Apoi țintiți unde doriți să mergeți pe măsură ce tracțiunea vă revine.

Pentru un derapaj al roții din spate – în care anvelopele din spate își pierd tracțiunea și simțiți că începeți să vă învârtiți – rotiți rapid volanul în aceeași direcție în care alunecă spatele. Dacă, de exemplu, spatele se balansează spre stânga, rotiți roata spre stânga. Ușurează accelerația și nu frânează. Pe măsură ce roțile din spate își recâștigă tracțiunea, virați înapoi în direcția inițială.

Indiferent de tipul de derapaj pe care îl întâmpinați, asigurați-vă că țineți roțile îndreptate în direcția în care doriți să mergeți. Și poți folosi ușor frânele (amintiți-vă punctul numărul unu) dacă credeți că vă puteți recupera fără a lovi nimic. Dacă un impact este iminent, nu vă fie teamă să stați pe pedala de frână așa cum este descris la punctul numărul șase.

6. Folosiți frânele antiblocare în acest fel

Dacă toate celelalte nu reușesc și trebuie să te oprești cât mai repede posibil pe zăpadă sau pe gheață, este timpul să apelezi la ajutorul sistemului antiblocare-frânare (ABS) al mașinii tale. Toate vehiculele noi aflate astăzi pe șosea sunt echipate cu frâne antiblocare, care folosesc un computer de bord pentru a optimiza frânarea mașinii în condiții extreme. Dacă vă aflați într-un derapaj din care nu vă puteți recupera sau trebuie să evitați un obstacol – iar vehiculul dumneavoastră are ABS – apăsați puternic pedala de frână și nu vă lăsați. Computerul se va ocupa de restul, menținând frânarea fiecărei roți cât mai agresiv posibil în funcție de tracțiunea disponibilă.

Lucrul uimitor despre sistemele ABS este că puteți ține pedala de frână complet apăsată în timp ce virați în jurul obstacolelor; computerul va regla forța de frânare la fiecare roată pentru a vă permite să manevreți în timp ce încetiniți simultan. Așa că, în caz de urgență, nu blocați doar frânele – continuați să virați!

Niciun sistem de siguranță nu vă poate asigura că evitați toate accidentele, dar frânele antiblocare au salvat, fără îndoială, mulți șoferi de la dezastru. Notă: majoritatea sistemelor ABS fac pedala de frână să tremure atunci când se activează pentru a vă anunța că funcționează, așa că nu ridicați frânele când simțiți această vibrație; este perfect normal.

7. Evaluează-ți constant tracțiunea

Pe parcursul aproape oricărei călătorii cu zăpadă, tracțiunea dvs. disponibilă va curge pe măsură ce drumul și condițiile meteorologice se schimbă de-a lungul traseului. Pe lângă luminile de avertizare de la sistemele de control al tracțiunii și de control al stabilității, sistemul dumneavoastră antiblocare-frână vă poate ajuta să evaluați cât de mult aderență aveți pe drumurile acoperite cu zăpadă. Iată cum: Asigurați-vă că nu există mașini în apropierea dvs., apoi acționați frânele ușor pentru o secundă sau două în timp ce conduceți în linie dreaptă. Dacă simțiți că pedala de frână zbârnește sub picioare, dar detectați o decelerare minimă, sistemul ABS s-a activat și puteți fi sigur că drumul de sub anvelope este foarte alunecos. Dacă puteți încetini la o rată rezonabilă fără activarea ABS, vă aflați pe o suprafață mai aderență. Încă o dată, asigură-te că în jurul tău nu există alte mașini care să fie deranjate de încetinirea ta neașteptată. Unele sisteme antiblocare-frână vor clipi și o mică lumină portocalie în panoul de instrumente în timp ce ABS funcționează, așa că acesta poate fi un alt indiciu pentru tracțiune scăzută atunci când testați aderența de frânare.

8. Atenție la tracțiunea integrală

Vehiculele echipate cu tracțiune integrală sau cu tracțiune integrală vă pot liniști într-un fals sentiment de siguranță pe drumurile șters. Ele își trimit puterea la toate cele patru roți, mai degrabă decât la doar două, ceea ce pe suprafețele alunecoase permite o accelerare impresionantă, fără alunecare, în special din repaus, ceea ce poate face să te simți ca și cum ai avea mult mai multă tracțiune decât ai de fapt. Nu vă lăsați păcăliți; aceste sisteme nu îmbunătățesc în niciun fel capacitatea vehiculului dvs. de a vira sau de a opri în condiții de zăpadă, așa că așteptați-vă ca acesta să se comporte la fel ca orice alt vehicul „normal' atunci când apăsați pedala de frână sau rotiți volanul. Dacă doriți să evaluați cât de multă tracțiune aveți, puteți utiliza tehnica descrisă în pasul anterior.

9. Solicitați anvelope de iarnă

Din punct de vedere tehnic, acesta nu este un sfat de conducere – este un sfat de supraviețuire. Asta pentru că montarea unui set de patru anvelope de iarnă (numite mai frecvent „anvelope de zăpadă') este de fapt cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru a-ți îmbunătăți marja de siguranță și a reduce nivelul de anxietate pe acele drumuri îngrozitoare acoperite de zăpadă. Anvelopele de iarnă adecvate oferă mult mai multă tracțiune pe zăpadă, nămol și pe gheață decât chiar și cel mai bun set de anvelope pentru toate anotimpurile. Noi cei de la Car and Driver testăm anvelopele de iarnă și le instalăm pe toate vehiculele noastre pe termen lung și avem câteva sugestii de top pentru vehiculul dumneavoastră.

10. Citește Drumul

Suprafața este lucioasă sau plictisitoare? Există o acoperire uniformă de pulbere sau pete goale intercalate cu zăpadă la umbră? Temperatura este suficient de rece pentru a asigura zăpadă crocantă, ușoară sau este suficient de caldă pentru a crea o mizerie de nămol? În timp ce puteți opri mașina și puteți ieși să evaluați suprafața dacă aveți îndoieli (și nu este o idee rea), puteți afla multe despre tracțiunea disponibilă doar știind la ce vă uitați. În general, strălucirea este rău, deoarece asta înseamnă fie gheață, fie apă. Petele umbroase sunt înșelătoare, deoarece pavajul uscat în fața lor poate duce la un fals sentiment de siguranță. Și zăpada uscată este mult mai bună decât panta nămoloasă. Zăpada uscată oferă de fapt o tracțiune destul de bună – gândiți-vă la zgomotul de sub cizme – în timp ce nămolul se comportă ca o apă adâncă, cu anvelopele urcând deasupra.

11. Planificați dinainte

Am menționat deja că privim cât mai departe posibil și asta e o idee bună în general. Dar sunt șanse să conduci pe un teritoriu familiar, așa că poți folosi aceste cunoștințe și în avantajul tău. Când cobori acel deal, există o urcare egală pe cealaltă parte a văii? Poate păstrați impulsul pentru asta. La un sfert de milă depărtare a mai rămas o pantă în jos? Nu trebuie să așteptați până când îl vedeți să încetinească. Dacă știi ce urmează, conduci ca și cum ai fi propriul tău navigator de raliuri și gândește-te cu câțiva pași înainte.

12. Purtați consumabilele potrivite

Au fost momente – de obicei când suntem la jumătatea drumului de a reloca un banc de zăpadă cu mâinile noastre – în care am declarat că vom plăti 500 de dolari pentru o lopată de zăpadă. Soluția mai bună este să aruncați unul în mașină înainte de a pleca, împreună cu o pungă de sare și o curea de remorcare. Dacă ești cu adevărat îngrijorat de drumul tău de iarnă, poți să-ți pregătești și ochiul de remorcare. Inelul de remorcare se înșurubează într-o priză filetată (de obicei în spatele unui capac pătrat din plastic care iese din bara de protecție) și poate fi folosit pentru a atașa o curea de remorcare la vehiculele care nu au cârlige sau cârlige de remorcare montate pe bara de protecție. Inelul de remorcare este de obicei sub podeaua din spate a marfului, împreună cu roata de rezervă, așa că, dacă credeți că aveți nevoie de el, nu stivuiți un sfert de cablu de lemn de foc acolo înainte de a porni.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial