Cum construiești planul perfect de beneficii extrasalariale în 6 pași?

Ai încercat să-ți imaginezi cum ar arăta performanța businessului tău fără o politică de beneficii?

Cum construiești planul perfect de beneficii extrasalariale în 6 pași?

Ai încercat să-ți imaginezi cum ar arăta performanța businessului tău fără o politică de beneficii? Elaborat corect și strategic, un plan de beneficii extrasalariale influențează modul în care este gestionat și atras capitalul uman în companie, însă, contribuie semnificativ și la optimizarea costurilor cu forța de muncă. Află cât de importantă este politica de beneficii și care sunt toți pașii pentru implementarea acesteia, de la planificare până la evaluare.

Iată 6 pași esențiali pentru întocmirea și implementarea unui plan de beneficii și compensații extrasalariale:

1. Analizează profilul companiei

Un plan de beneficii extrasalariale poate varia de la o industrie la alta. De exemplu, beneficiile și compensațiile oferite într-o companie de mici dimensiuni sunt diferite de cele acordate de o multinațională. Evaluează-ți bugetul și analizează ce opțiuni ani, în funcție și de competiție. Este esențial să știi ce oferă alte companii din sectorul tău de activitate.

2. Măsoară satisfacția angajaților

Nimic nu te poate ajuta mai mult decât părerea propriilor angajați. Pentru a afla și înțelege toate nevoile și dorințele lor, poți efectua sondaje folosind diferite chestionare. Există și alte metode eficiente pentru monitorizarea gradului de satisfacție al angajaților. Folosind un instrument pentru măsurarea implicării angajaților de la Pluxee.ro obții feedback relevant, ușor și rapid. În plus, poți analiza rezultatele cu ajutorul rapoartelor detaliate. Acest lucru te va ajuta să acționezi eficient și să îmbunătățești rapid climatul organizational.

3. Documentează cadrul legal și fiscal al beneficiilor

Acum, că știi care sunt nevoile și preferințele angajaților, trebuie să verifici care sunt aspectele legale și în ce condiții poți acorda aceste beneficii. De asemenea, este important să cunoști eligibilitatea companiei și a angajaților, avantajele fiscale asociate beneficiilor, deductibilitatea fiscală și condițiile în care pot fi acordate aceste beneficii. Astfel, ele sunt înregistrate corect în contabilitate, iar compania evită posibile amenzi.

4. Definește planul de beneficii și compensații

Odată ce ai stabilit un buget și cadrul legal și fiscal, nu-ți rămâne decât să definești fiecare beneficiu extrasalarial și să stabilești criteriile de acordare a acestora. Ia în considerare nevoile angajaților dar și obiectivele companiei. Definește suma acordată pentru fiecare beneficiu, periodicitatea acordării și care sunt echipele sau departamentele care pot beneficia de aceste avantaje extrasalariale.

5. Simplifică metoda de acordare a beneficiilor

După ce ai creat planul de beneficii, pentru a simplifica munca departamentului HR, poți căuta un furnizor de încredere care să aloce parțial sau total beneficiile extrasalariale. Cardurile de masă, cele cadou, cardurile de vacanță precum și cele culturale sunt printre cele mai populare beneficii extra salariale acordate angajaților și pot fi acordate de furnizori specializați care garantează siguranța și calitatea serviciilor. În plus, respectă și cerințele fiscale și legale.

6. Evaluează și monitorizează periodic rezultatele

Indiferent ce strategie vrei să implementezi, nu uita să analizezi rezultatele. Evaluarea rezultatelor îți va permite să analizezi dacă planul a fost implementat cu succes.

Construirea și implementarea unui plan eficient de beneficii extrasalariale generează multiple avantaje și beneficii, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Ține cont de cele de mai sus, iar compania ta va rămâne în topul angajatorilor valoroși și apreciați pe piața muncii.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial